العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

المشاركة السابقة   المشاركة التالية
قديم 11-01-2013, 01:24 PM   رقم المشاركة : [11]
dryousryrizk
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق
شكراً: 128
تم شكره 268 مرة في 169 مشاركة

الملف الشخصي

dryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

dryousryrizk غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البي سي بي و الإسبرنج

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chemist ahmed fathy مشاهدة المشاركة
انا ليا رئى زى ما فى عالم متقدم وعالم نامى برضه بنادق العالم النامى تختلف عن بنادق العالم المتقدم وأعتقد ان بنادق الاسبرنج مصنعه خصيصا علشانا وهى أنسب لينا لان احنا ولا عندنا شركات مصنعه ولا عندنا الهوايه منتشره ولا عندنا وكلاء قطع غيار ولا حتى الطبيعه الخلابه الى عندهم المتنوعه فى الطرائد , إنما بنادق الرفاهيه ال بى سى بى دى عالم تانى لوحده ليها نوع رش معين وليها قطع غيار متوافره عندهم وليها وكلاء ومصانع موجوده عندهم ورخيصه جدا , فالواحد يرضى بحاله وخلينى فى الاسبرنج وخلى البى سى بى وأمل انتشارها عندنا فى طى الأحلام فقط .

السلام عليكم والله ياباشا شئنا ام لم نشأ هذه النوعيه ستنتشر جدا فى مصر وسيصير ثمنها مقبول جدا بس كل الخوف من ان المصريين يعنى مش كلهم عندهم حب الفزلكه شويتين يعنى انا مره حذرت شخص ما من ان شحن هذه البنادق يتم بالهواء فقط مش اكسجين وبرضه وبرغم تحذيرى راح شحنها اكسجين وطبعا انفجرت وراحت عليه انا من راى ان النوعيه دى لا تستخدم الا لم كان لديه وعى ونسبه تعليم معقوله ويكون عنده استعداد لاستخدامها بطريقه صحيحه مش بفزلكه مع تحياتى
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم dryousryrizk

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها