الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

 
العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا
 
الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل
إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 06-02-2015, 10:15 AM   رقم المشاركة : [21]
Griffin
Banned
 
مزاجي
رايق
شكراً: 19
تم شكره 161 مرة في 116 مشاركة

الملف الشخصي



Griffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Griffin غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

الجميل في أن الشخص ألي صنع البندقيه يكلمك عنها هو أنه يقدر يديلك معلومات زي
حجم غرفة الهواء و قطر ال transfer port و ال twist rate و وزن المطرقة
فهل يا أستاذ سفيان ممكن تشاركنا بالمعلومات دي
و ياريت كمان ضغط المنظم و نوع السوستة بتاعت المنظم أطباق و لا سلك ملفوف؟
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم Griffin


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-02-2015, 12:28 PM   رقم المشاركة : [22]
sas77
صياد فعـــــال
 
مزاجي
اللهام
شكراً: 0
تم شكره 11 مرة في 10 مشاركة

الملف الشخصي




sas77 صياد بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

sas77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin مشاهدة المشاركة
الجميل في أن الشخص ألي صنع البندقيه يكلمك عنها هو أنه يقدر يديلك معلومات زي
حجم غرفة الهواء و قطر ال transfer port و ال twist rate و وزن المطرقة
فهل يا أستاذ سفيان ممكن تشاركنا بالمعلومات دي
و ياريت كمان ضغط المنظم و نوع السوستة بتاعت المنظم أطباق و لا سلك ملفوف؟
مرحبا,, اقبل الدعوة بكل سرور..

غرفة الهواء "chamber " هي المسافة بين المنظم والصمام وتقاس بالحجم سم مكعب "cc"
وعادتا تكون بين 12cc الي 22CC , وعن نفسي حجم الغرفة كان في الاصدار السابق 18CC.
ممر الهواء "transfer port" من 3سم الي 5 سم عن نفسي كانت 4.5 سم.
وزن المطرقة "Hammer" كذلك كانت في الاصدار السابق 28جم.
ضغط المنظم كان على 156 بار.
السوستة بتاعت المنظم أعتقد كانت Disc Springs لاني بصراعة مافكيتش المنظم.

تحياتي
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-02-2015, 02:16 PM   رقم المشاركة : [23]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠
 
مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي




كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

ما شاء الله شئ يدعو للفخر أن نري أخ عربي يقوم بتصميم إحترافي و مميز لبندقية pcp .. فعلا شئ مشرف ، لكن أنا شايف أنكم بتتكلموا علي تجميع البندقية أنا مش واضح عندي هنا أي صورة للتجميع و كمان معرفش التجميع كان علي مسافة قد أيه ؟

يا ريت لو في فيديوهات لسيادتك عن تجربة البندقية و أشكرك علي مشاركتك لنا بهذا الإنجاز الكبير.

  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-02-2015, 02:35 PM   رقم المشاركة : [24]
sas77
صياد فعـــــال
 
مزاجي
اللهام
شكراً: 0
تم شكره 11 مرة في 10 مشاركة

الملف الشخصي




sas77 صياد بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

sas77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الكراني مشاهدة المشاركة
ما شاء الله شئ يدعو للفخر أن نري أخ عربي يقوم بتصميم إحترافي و مميز لبندقية pcp .. فعلا شئ مشرف ، لكن أنا شايف أنكم بتتكلموا علي تجميع البندقية أنا مش واضح عندي هنا أي صورة للتجميع و كمان معرفش التجميع كان علي مسافة قد أيه ؟

يا ريت لو في فيديوهات لسيادتك عن تجربة البندقية و أشكرك علي مشاركتك لنا بهذا الإنجاز الكبير.


أهلين أستاد كريم ,,
شرفتنا بمشاركتك للموضوع,بخصوص التجميع كان في البندقية الاولى وصورة التجميع كانت من فترة قبل ما اعطيها لصديق
وهذه صورة التجميع في الموضوع السابق


تحياتي
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-02-2015, 03:20 PM   رقم المشاركة : [25]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠
 
مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي




كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sas77 مشاهدة المشاركة

أهلين أستاد كريم ,,
شرفتنا بمشاركتك للموضوع,بخصوص التجميع كان في البندقية الاولى وصورة التجميع كانت من فترة قبل ما اعطيها لصديق
وهذه صورة التجميع في الموضوع السابق


تحياتي

و الله يا أخي أحييك أنا فعلا شاهدت تجميعها علي 30 متر و أراه جيد جدا كنموذج أولي و مشروع لبندقية محترمة ، و ربنا يوفقك في مشروعك و منتظرين دائمـــا أخبار كل جديد ، و بعتذر لضياع بعض المشاركات من موضوعك الأول بسبب عطل أصاب المنتدي من فترة.

تحياتي لك.
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-02-2015, 04:34 PM   رقم المشاركة : [26]
eisam
★ مــراقــب ★
 
مزاجي
رايق
شكراً: 47
تم شكره 95 مرة في 92 مشاركة

الملف الشخصي




eisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

eisam غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sas77 مشاهدة المشاركة


معلومات عن سعر السلاح عندنا
بنادق السبرنج ديانا من 400 الي 1200 دينار
بنادق ال pcp من 1200 الي 2300 دينار

تحياتي
ماشاء الله يعني أسعار الديانا عندكوا بالمصري من 1400-4200 وال pcp عندكوا بالمصري من 4200-8050 ماشاء الله الأسعار عندكوا غالية أقوي مش عارف ليه إحنا هنا أرخص من كده وعلى رأي المثل (أرخص من كدة مفيش)
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-20-2015, 07:58 PM   رقم المشاركة : [27]
ابوجاسر200
صياد جـديــد
 
مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة

الملف الشخصي



ابوجاسر200 صياد بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ابوجاسر200 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: Sasgun Cavaliere R2

جميل ان يكون عندنا مواهب وامكانيات فردية بالمهارة دي
ربنا يوفقك
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)
الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

كود [IMG]متاحة
كود HTML معطلة



المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
بندقية sasgun sas77 الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا 54 05-22-2015 12:57 PM


الساعة الآن 06:29 PM


جميع الحقوق محفوظة لمنتدى رابطة الصيد والرماية.
. v1.1.1 (Pro).

Security team