الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الصيد البري > صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري

صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري قسم خاص بالصور و مقاطع الفيديو لرحلات و طلعات الصيد البرية لأعضاء الرابطة.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 06-08-2015, 08:52 PM

كريم1982
صياد جـديــد
مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  كريم1982 غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

كريم1982 صياد بالرابطة
افتراضي طلعة التزفير

إشتريت من كام يوم بندقيه كرال رامبو ماجنوم 101 وبعد تظبيط النيشان قررت أطلع طلعة التجربه بعد مارجعت من الشغل جنب البيت كده , المهم البندقيه جميله جدا وتجميعها حلو بس لاحظت إن مكتوب عليها رامبو ماجنوم 101 ومفيش فيها كلمة كرال مش عارف ليه

المهم كانت الحصيله عدد 6 يمامه وضاع زيهم للأسف فوق البيوت اللى تحت الإنشاء وغير الترييش طبعا

المهم وأنا راجع البيت لقيت الكابتن ده فوق عامود نور أمام البيت مباشرة , فى الأول إفتكرته يمامه كبيره شويه (بس ماكنتش متأكد ) المهم عمرت البندقيه وسميت وهوب , هيد شوت ولما وقع الكابتن معرفتش هو جنسه إيه بالظبط يعنى صقر ولا حدايه ولاإيه ؟ ودى صورته

عموما أيا كان هو إيه بالظبط فحبيبة البى توسكا مابترحمش وللى مايعرفش توسكا دى تبقى البيت بول حجى (بصوت محمد هنيدى فى عندليب الدقى)

المهم عندى سؤال غير موضوع الكرال ده , هو أنا لو إصطدت غربان ينفع الكلبه تاكلهم ولا لأ , على أساس يعنى إن الغراب من الخمس الفواسق فممكن تكون مضره ولا حاجه
أرجو إن الموضوع يكون عجبكم
تحياتى
رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
قديم 06-08-2015, 09:06 PM   رقم المشاركة : [2]
ميلاد
☆ ★ مشــرف عــام ★ ☆

مزاجي
رايق
شكراً: 87
تم شكره 149 مرة في 137 مشاركة

الملف الشخصي

ميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطةميلاد عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ميلاد غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعة التزفير

انا مش عارف موضوع الشعار بتاع الكرال دا ايه المفروض ان هو بيكون واحد على كل بنادقهم شبه التاج كدا وبعدين غراب ايه اللى عاوز تأكله لكلب يا عم كريم انتا عاوزتقرف الكلب ولا ايه بعدين يجوا بتوع حقوق الكلاب يقولك مجوعوا وبيأكلو غربان ههههههه
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 06-08-2015, 09:34 PM   رقم المشاركة : [3]
سمير الكبير
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2,004
تم شكره 750 مرة في 533 مشاركة

الملف الشخصي

سمير الكبير صياد متألق بالرابطةسمير الكبير صياد متألق بالرابطةسمير الكبير صياد متألق بالرابطةسمير الكبير صياد متألق بالرابطةسمير الكبير صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

سمير الكبير غير متواجد حالياً

دام صيدكم ومبروك على المدفع كرال رامبو
التوقيع [SIGPIC][/SIGPIC]
من مواضيعي في هذا القسم سمير الكبير

قديم 06-08-2015, 11:17 PM   رقم المشاركة : [4]
رضا محمد
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 12
تم شكره 20 مرة في 20 مشاركة

الملف الشخصي

رضا محمد صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

رضا محمد غير متواجد حالياً

الف مبروك على البندقيه
وصيد جميل وبلهنا والشفا
قديم 06-08-2015, 11:19 PM   رقم المشاركة : [5]
eisam
★ مــراقــب ★

مزاجي
رايق
شكراً: 47
تم شكره 95 مرة في 92 مشاركة

الملف الشخصي

eisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطةeisam صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

eisam غير متواجد حالياً

ماشاء الله بس حاول بلاش تصيد حاجة مش متأكد منها زي الطير دا، أنا مرة شوفته بيرفرف فوق الزرع فقلت اتفرج عليه بإسكوب البندقية وأنا بتفرج قلت أقدر أضربه عالطائر؟ هوب لقيت نفسي شديت الزناد هوب سمعت صوت صياح وحاجة بتلف في الجو بشكل حلزوني وقع وهوه بيصوت فصعب علي
قديم 06-08-2015, 11:26 PM   رقم المشاركة : [6]
كريم1982
صياد جـديــد

مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة

الملف الشخصي

كريم1982 صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم1982 غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eisam مشاهدة المشاركة
ماشاء الله بس حاول بلاش تصيد حاجة مش متأكد منها زي الطير دا، أنا مرة شوفته بيرفرف فوق الزرع فقلت اتفرج عليه بإسكوب البندقية وأنا بتفرج قلت أقدر أضربه عالطائر؟ هوب لقيت نفسي شديت الزناد هوب سمعت صوت صياح وحاجة بتلف في الجو بشكل حلزوني وقع وهوه بيصوت فصعب علي
انا كنت بحسبه يمامه فى الأول وماتقلقش هو إتضرب هيد شوت يعنى ما اتعذبش وأنا أصلا ما بحبش أصيد الحاجات اللى مش هاكلها
قديم 06-08-2015, 11:31 PM   رقم المشاركة : [7]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

أولا مبروك علي المدفع و علي طلعة التزفير ، الرامبو بندقية قوية و واضح أنها دقيقة معاك ما شاء الله ، الطائر دة أعتقد صقر بلدي و هو بكون من مسافة شبه اليمامة بس أكبر شوية و طبعا بيكون مُغري للضرب لكن مع الوقت هتتعود علي شكلة و تميزة بسهولة ، طبعا مفيش داع لو عرفت أنه صقر أنك تصيدة لأن زي ما بيقول الصيادين دايما .. الصياد ميصدش صياد ، و الصقر صياد و كمان لا يؤكل .. أما بالنسبة للغراب فلا أعتقد أصلا أن الكلب هيقرب له .. و عن تجربة مرة ضربت غراب و وقع و جري عليه كلب بلدي من الشارع قعد يشمة و سابة و مشي و لا قرب منه .. يمكن الحاجة الوحيدة اللي بتاكلة هي الصقور لو بتربي صقور هتقطعة حتت خاصة لو كان صاحي لأن في طار بايت بينهم
قديم 06-09-2015, 12:37 PM   رقم المشاركة : [8]
وليد سعد زغلول
صياد متميــــز

مزاجي
مبسوط
شكراً: 1
تم شكره 65 مرة في 51 مشاركة

الملف الشخصي

وليد سعد زغلول صياد نشيط بالرابطةوليد سعد زغلول صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو