الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الموضوعات العامة

الموضوعات العامة قسم خاص بالموضوعات العامة التي لا تخص الصيد.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 11-28-2011, 02:58 AM   رقم المشاركة : [21]
hazimbk
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 26
تم شكره 33 مرة في 19 مشاركة

الملف الشخصي

hazimbk صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

hazimbk غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نايمين فى عز التلج بدون بطاطين اصل دول رجالة مش زى العيال اللى مسقطين البنطلونات

التوقيع لا تجادل بليغاً ولا سفيهاً .. فالبليغ يغلبك والسفيه يؤذيك

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 11-29-2011, 02:38 AM   رقم المشاركة : [22]
الــعـربـى
قنــاص مُخضرم

مزاجي
مصدوم
شكراً: 464
تم شكره 707 مرة في 510 مشاركة

الملف الشخصي

الــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الــعـربـى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: نايمين فى عز التلج بدون بطاطين اصل دول رجالة مش زى العيال اللى مسقطين البنطلونات

الاستاذ حازم الاستاذ محمد فتحى الرجاء الاندخل فى جدل فرعى عن كنتاكى وغيره كل واحد ليه راى وهو مقتنع بيه وعلى الاخر تقبله برايه لا ان يثنيه عن رايه ولا ينقص احدكم انه مع او ضد التحرير وكل واحد ليه قناعات يا استاذ حازم وهو مقتنع بيها واحنى فى الاول والاخر اخوه تجمعنا هوايه واحده وهى هوايه النبلاء وتعلمنا هوايتنا الصبر حتى يتكشف لنا الحقيقه وندعو الله ان يزيح الغمه ويحفظ مصر ورايتها عاليه خفاقه
التوقيع
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ
وحسبنا الله ونعم الوكيل

من مواضيعي في هذا القسم الــعـربـى

قديم 11-29-2011, 02:52 AM   رقم المشاركة : [23]
hazimbk
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

hazimbk صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الــعـربــى مشاهدة المشاركة
الاستاذ حازم الاستاذ محمد فتحى الرجاء الاندخل فى جدل فرعى عن كنتاكى وغيره كل واحد ليه راى وهو مقتنع بيه وعلى الاخر تقبله برايه لا ان يثنيه عن رايه ولا ينقص احدكم انه مع او ضد التحرير وكل واحد ليه قناعات يا استاذ حازم وهو مقتنع بيها واحنى فى الاول والاخر اخوه تجمعنا هوايه واحده وهى هوايه النبلاء وتعلمنا هوايتنا الصبر حتى يتكشف لنا الحقيقه وندعو الله ان يزيح الغمه ويحفظ مصر ورايتها عاليه خفاقه
اللهم امين عندك حق يا أ/ عربى
مفيش مشكله مع محمد بس انا كنت حابب اوضح للجميع بشكل او باخر ان دخول السايسه فى المنتدى ليس فى الصالح العام داخل المنتدى
وان نحن هنا منتدى للصيد فقط تجمعنا هوايه واحدة ودا الكلام اللى كنت حابب اوصله للادارة بس فى ناس كتير مقتنعه باننا ممكن نتكلم فى السياسة وليس هناك مانع من ذلك
والحمد لله ثبتت وجهة نظرى ، عندما كتبت اقتراح بالامس باننا لا يجب ان تحدث عن السياسة داخل المنتدى
واعتقد اذا استمر الاصرار على التحدث عن السياسة داخل المنتدى الذى هو فى الاساس خاص بالصيد سوف يحدث ما لا نحمد عقباه وحندخل بعد كدا فى الدين

ارجوا الانتباه (نحن منتدى صيد وليس للحديث عن السياسة) علشان منخسرش بعض اديكم شوفتم انا ومحمد فتحى كنا حنخسر بعض

قديم 12-01-2011, 02:21 AM   رقم المشاركة : [24]
Yousef A. Raafat
صياد مُـخضرم

مزاجي
مستمتع
شكراً: 239
تم شكره 298 مرة في 220 مشاركة

الملف الشخصي

Yousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Yousef A. Raafat غير متواجد حالياً

معلش يا حازم بك انا عايز اقول رأيى فى حاجة مع احترامى الكامل لوجهة نظرك مع عدم اقتناعى بها , اللى فكر الناس بمطالب الثورة قبل الانتخابات بـ 6 ايام هيا وزارة الداخلية الجميلة اللى نزلت و ضربت المعتصمين بمنتهى العنف اللى كانو من مصابى الثورة و بيطالبو بعلاجهم على نفقة الدولة , و خلينا نتفق على حاجة , الثورة قامت لاسقاط نظام و مش لاسقاط اشخاص و النظام هنا يبقى من معناه الضمنى اسلوب التعامل سواء مع الناس او مع الازمات او او او , خلينا نقول الناس اللى ف التحرير مش معاهم حق بس قاعدين و عاملين اعتصام و مأذوش حد ف حاجة , هما بيعترضوا لسبب هما شايفينه يستحق , هل من الصح ان حل الموقف ده يكون بضربهم و محاولة تفريقهم بالقوة , هل هى دى المعاملة الجديدة اللى بين الداخلية و الشعب , و هل الاسلوب ده حل الموقف و لا اشعله زيادة , و بعدين حكاية ضرب المتظاهرين ( الاسلوب فى حد ذاته فى التعامل مع الاعتراض ) بيفكرنى اوى بيوم 28 يناير و بالتالى انا شايف ان النظام مسقطش كاملا ( و ان كنت مع امهال الوزارة الجديدة فترة و نشوف فى فرق و لا لأ ) بدليل ان لما حد اعترض تانى اتعامل بنفس الاسلوب , بيتهيالى حتى لو الناس اللى فى التحرير ملهمش حق ف ده مش مبرر لضربهم بالرصاص المطاطى و الحى ( كما نعرف و ليس كما نسمع ) و لا مبرر لافقادهم اعينهم , و لا مبرر لضرب الميدان بغاز يهاجم الاعصاب ( والكلام ده مش من الاعلام و لكن سمعته من حد اعرفه و اثق فيه شخصيا كان فى الميدان ) و لا مبرر لضرب قنابل الغاز المسيل للدموع على المصلين وقت صلاة المغرب وقت الهدنة اللى المفروض انها بين العدوين و ليس بين ابناء الوطن الواحد ( بشهادة شيخ الازهر ) , و لا فى اى مبرر لان اى انسان محترم و عنده دين انه يضرب حد و لما يموت يقوم ساحب جثته و راميها جنب الزبالة ( و دى كلنا شوفناها بعنينا فى الفيديو ) , حازم بك انا مختلف معاك ف رايك و لكن زى ما قولتلك بحترم وجهة نظرك و مش مقتنع بيها ف ارجو متضايقش من كلامى
التوقيع
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن سيدنا محمد رسول الله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله و أنه روح الله و كلمته ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق و أن النار حق

من نصائح عميد الصيادين ( م. طلعت بخيت ) : من اهم العوامل المتحكمة فى نتيجة طلعة الصيد البرى حالتك المزاجية و مدى تركيزك و مدى صفاء ذهنك و كونك نايم قبلها كويس و لا لأ و اهم من كل ده الرزق المكتوب لك

م. أحمد رأفت ( العضو : Silver_5000 سابقاً )

من مواضيعي في هذا القسم Yousef A. Raafat

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Yousef A. Raafat على المشاركة المفيدة:
dr_mohasan (12-02-2011)
قديم 12-01-2011, 11:55 AM   رقم المشاركة : [25]
أبو شمس
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 16
تم شكره 61 مرة في 56 مشاركة

الملف الشخصي

أبو شمس صياد نشيط بالرابطةأبو شمس صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبو شمس غير متواجد حالياً

علشان كده احنا بنام مطمنين
التوقيع قال صلى الله عليه وسلم (كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان سبحان الله وبحمده ** سبحان الله العظيم)

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ أبو شمس على المشاركة المفيدة:
الــعـربـى (12-01-2011)
قديم 12-01-2011, 06:08 PM   رقم المشاركة : [26]
أبوذيب
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2,045
تم شكره 980 مرة في 570 مشاركة

الملف الشخصي

أبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبوذيب غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mman2005 مشاهدة المشاركة
.. وعلى فكرة الحديث ده مش صحيح....... .
كلام جميل .... فعلا الحديث غير صحيح والصحيح وصية رسول الله صلى الله عليه وسلم بأهل مصر عامة لكونهم أصحاب رحم فمنهم زوج النبي صلى الله عليه وسلم ماريا رضي الله عنها وأرضاها.

وأمر على الموضوعات الخلافية تلك

رأي في صدري، ولا يفسد هذا للود قضية....

تحيا قواتنا المسلحة :heartsmile:
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ أبوذيب على المشاركة المفيدة:
الــعـربـى (12-01-2011)
قديم 12-04-2011, 03:09 PM   رقم المشاركة : [27]
hazimbk
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

hazimbk صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silver_5000 مشاهدة المشاركة
معلش يا حازم بك انا عايز اقول رأيى فى حاجة مع احترامى الكامل لوجهة نظرك مع عدم اقتناعى بها , اللى فكر الناس بمطالب الثورة قبل الانتخابات بـ 6 ايام هيا وزارة الداخلية الجميلة اللى نزلت و ضربت المعتصمين بمنتهى العنف اللى كانو من مصابى الثورة و بيطالبو بعلاجهم على نفقة الدولة , و خلينا نتفق على حاجة , الثورة قامت لاسقاط نظام و مش لاسقاط اشخاص و النظام هنا يبقى من معناه الضمنى اسلوب التعامل سواء مع الناس او مع الازمات او او او , خلينا نقول الناس اللى ف التحرير مش معاهم حق بس قاعدين و عاملين اعتصام و مأذوش حد ف حاجة , هما بيعترضوا لسبب هما شايفينه يستحق , هل من الصح ان حل الموقف ده يكون بضربهم و محاولة تفريقهم بالقوة , هل هى دى المعاملة الجديدة اللى بين الداخلية و الشعب , و هل الاسلوب ده حل الموقف و لا اشعله زيادة , و بعدين حكاية ضرب المتظاهرين ( الاسلوب فى حد ذاته فى التعامل مع الاعتراض ) بيفكرنى اوى بيوم 28 يناير و بالتالى انا شايف ان النظام مسقطش كاملا ( و ان كنت مع امهال الوزارة الجديدة فترة و نشوف فى فرق و لا لأ ) بدليل ان لما حد اعترض تانى اتعامل بنفس الاسلوب , بيتهيالى حتى لو الناس اللى فى التحرير ملهمش حق ف ده مش مبرر لضربهم بالرصاص المطاطى و الحى ( كما نعرف و ليس كما نسمع ) و لا مبرر لافقادهم اعينهم , و لا مبرر لضرب الميدان بغاز يهاجم الاعصاب ( والكلام ده مش من الاعلام و لكن سمعته من حد اعرفه و اثق فيه شخصيا كان فى الميدان ) و لا مبرر لضرب قنابل الغاز المسيل للدموع على المصلين وقت صلاة المغرب وقت الهدنة اللى المفروض انها بين العدوين و ليس بين ابناء الوطن الواحد ( بشهادة شيخ الازهر ) , و لا فى اى مبرر لان اى انسان محترم و عنده دين انه يضرب حد و لما يموت يقوم ساحب جثته و راميها جنب الزبالة ( و دى كلنا شوفناها بعنينا فى الفيديو ) , حازم بك انا مختلف معاك ف رايك و لكن زى ما قولتلك بحترم وجهة نظرك و مش مقتنع بيها ف ارجو متضايقش من كلامى
انا مش مضايق طبعا بل بالعكس انا سعيد باهتمامك وردك
بس انا لازلت على رأى بل بالعكس انا بيتضحلى يوم عن يوم بان وجهة نظرى صح وان من فى التحرير الان ينتموا لنا فى 25 يناير واللى كان فى التحرير يوم 25 يناير

انا شايف ان مصر مستهدفة وبيتم الاستهداف عن طريق الفضايات
1- جر جثة بجانب الطريق اتضح انها حدثت فى اليونان ، وتقدر تقولى ياباشا لماذا يتم بثها على انها حدثت فى مصر ايع المقصود منها غير الفتنة واثارة الناس ضد الداخلية ؟؟؟؟؟؟؟
2- تم الكذب بان هناك غاز محرم دوليا وهذا الغاز اللى انضرب تم تحليله من منظمات حقوق الانسان واتضح ان انها ليس محرمة دولية
3- ضرب المصلين كذب ايضا لان اللى حصل ان كان فى ناس بتصلى المغرب وفى الوقت دا بالذات قام (بعض المحرضين) بصعود اعلى المبانى وضرب الداخلية فى شارع محمد محمود
حتى ترد الداخلية ويبان بان الداخلية هى التى ضربت المصلين .
4- واللى فى التحرير لماذا يقفون لمنع الجنزورى من دخول الى مجلس الوزراء لمنعه من الدخول لتشكيل الوزراة ايه اللى فكدا من اصلاح دا كدا فساد .
5- كل من قتل فى التحرير هم شباب هناك من قام بتحميسهم على مهاجمه وزارة الداخلية واللى كان بيحمسوا الشباب بعد ميحمسوهم بيرجعوا للوراء وترك الشباب اللى كان بيهاجم وزارة الداخلية بحسن نية بانهم بيعملو عمل وطنى بيقتلوا ودا طبيعى ، لانه ليس من المعقول انهم يهاجموا وزراة الداخلة والظباط حيسبوهم ولا حيرموهم بالورد ، طيب ميخلوهم فى الميدان ويسبوا الداخلية ترابط عند الوزراة
6- اخر حاجة وانت سيد العرفين بان الخرطوش ليس للقنص وانما بيختفى تأثيرة بعد 15 و20 متر وبيسيب اثر زى حرق السجاير ، اقصد مش قنص زى مقعدو يقولوا قناص العيون ،

المهم انت اللى متضايقش من كلامى ، والله انا لا يهمنى غير مصر واهلها واللى انت واحد منها يعنى انت تهمنى والصورة اللى انا منزلها دى لمن فى التحرير الان
الصور المرفقة

قديم 12-06-2011, 10:08 PM   رقم المشاركة : [28]
hazimbk
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

hazimbk صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

http://www.masrawy.com/news/Egypt/Po...6/4651009.aspx

لا تعليق

قديم 12-14-2011, 11:12 AM   رقم المشاركة : [29]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

ربنا يحفظهم