الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الصيــــد العـــــــام

الصيــــد العـــــــام قسم خاص بالموضوعات العامة الخاصة بالصيد.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-09-2011, 11:35 AM   رقم المشاركة : [21]
Yousef A. Raafat
صياد مُـخضرم

مزاجي
مستمتع
شكراً: 239
تم شكره 298 مرة في 220 مشاركة

الملف الشخصي

Yousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Yousef A. Raafat غير متواجد حالياً

افتراضي رد: تعيين مجلس إدارة الرابطة

أولا الف مبروك علينا خطوة مهمة جدا فى اتجاه اشهار الرابطة رسميا , و إن شاء الله مجلس ادارة الرابطة موفق ف قراراته اللى اكيد تهدف لخدمة الصيادين , و بجد الله يكون فى عونكم بس الاسماء اللى تم اختيارها كلها اسماء غير قابلة للنقاش , كلهم اخواتنا و كلنا عارفين دورهم و عارفين مجهودهم , قدها و قدود إن شاء الله

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoka مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
شكرا يا كريم على ردك السريع
بالنسبه للسؤال الغير مفهوم فهو فيه ناس اصحاب معاشات وحقوقهم متاكله عليهم عملو رابطه ومشهره علشان ياخدو حقوقهم بالرغم ان اصغر واحد فيهم 50 سنه وعددهم ما كانش يزيد عن 500 شخص
ديه المقارنه
بالنسبه لاجابتك فالمنتدى ده بحد ذاته خدمه ولكن ما تقولش مش هاجيب الكوبايه الفاضيه علشان مفيش حاجه احطها فيها
نجيب الكوبايه وكل واحد يدلو بدلوه واكيد فيه اعضاء مستعده للدعم والخدمات مش ماديه بس فى شراء بنادق ورش ولكن معنويه فى طلعات وكذلك تعليم للهوايه ونشرها وطول ما احنا مكانك سر بحجه الخدمات يبقى مش هانعمل حاجه وكل الاعضاء عارفين حال البلد واننا استحاله نوفر بنادق او رش بسعر كويس دلوقتى فاكيد هانديهم اللى نقدر عليه وكل واحد يتحمل لحد ما نقدر نوصل صوتنا للحكومه علشان تفتحلنا كل حاجه
ياريت كلامى يكون وصل ولو 50 جنيه سنويا فى رابطه مش كتير وممكن حتى تبقى اجبارى على الانضمام للمنتدى والمشاركه فيه بس فى المقابل انه ياخد كارنيه قانونى انه تبع رابطه قانونيه وليه حق استخدام ادوات الصيد
فيه مليون طريقه نطلع بيها من المشكله الماديه ديه
حبه بحبه هانلاقى نفسنا بنطلع كارنيهات للرابطه غير شرعيه او بمعنى اخر ملهاش لزمه غير معنويا فقط وبنقول نفس الاسباب دلوقتى
ارجو من حضراتكم تتفهمو الموقف
سلام عليكم
كلام جميل اوى يا حوكا بس تعالى نفكر كدة مع بعض بصوت عالى ,
هيا الفرخة جت الاول و لا البيضة ؟؟؟؟
مش هندخل فى الجدال ده , انا اقصد لما انا و انت و فلان و علان كل واحد مننا يقدر انه يدفع 100 جنيه كاشتراك للرابطة فى السنة ( وده مبلغ قليل اوى على اى واحد فينا كانه 10 جنيه ف الشهر , يعنى نص قعدة فى اى كافيه ) و هو حاطط فى دماغه ان ده لدعم الرابطة يعنى بالبلدى كدة كانه تبرع للرابطة و ده مش عيب , الـ 100 جنيه اهون على كل واحد و لا 6 اعضاء انهم يتحملو كافة التكاليف المادية لوحدهم ؟؟؟
الرابطة دى المفترض انها تفيد كل واحد مننا يبقى واجب علينا مش تطوع انه يدعمها مادياً , بيتهيالى اننا بندفع فلوس فى حاجات كتير اوى مجتش على الـ 10 جنيه فى الشهر اللى هدقق انى لازم اخد حقى بيها كاملاً لا و قبل ما ادفعها
ده رأيى الشخصى و عايز اعرف رايكم فيه
التوقيع
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن سيدنا محمد رسول الله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله و أنه روح الله و كلمته ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق و أن النار حق

من نصائح عميد الصيادين ( م. طلعت بخيت ) : من اهم العوامل المتحكمة فى نتيجة طلعة الصيد البرى حالتك المزاجية و مدى تركيزك و مدى صفاء ذهنك و كونك نايم قبلها كويس و لا لأ و اهم من كل ده الرزق المكتوب لك

م. أحمد رأفت ( العضو : Silver_5000 سابقاً )

من مواضيعي في هذا القسم Yousef A. Raafat

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 12-09-2011, 01:56 PM   رقم المشاركة : [22]
hoka
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 7
تم شكره 54 مرة في 30 مشاركة

الملف الشخصي

hoka صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

hoka غير متواجد حالياً

ما ده اللى انا بقوله
يا سيدى لو 50 جنيه بس حتى
اقولك 20 جنيه مثلا؟؟ ما هو 20*100 =2000 جنيه اكيد هايساعدو واللى عاوز يزود اهلا وسهلا
المهم اننا نعمل كيان الرابطه وده اللى انا بقوله وبعدين نشوف الخدمات لان الكيان لوحده ليه تاثير ايجابى ع الصيادين ده غير قانونيته وفخر لكل صيادين مصر
بس
قديم 12-09-2011, 02:15 PM   رقم المشاركة : [23]
Yousef A. Raafat
صياد مُـخضرم

مزاجي
مستمتع
شكراً: 239
تم شكره 298 مرة في 220 مشاركة

الملف الشخصي

Yousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Yousef A. Raafat غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoka مشاهدة المشاركة
ما ده اللى انا بقوله
يا سيدى لو 50 جنيه بس حتى
اقولك 20 جنيه مثلا؟؟ ما هو 20*100 =2000 جنيه اكيد هايساعدو واللى عاوز يزود اهلا وسهلا
المهم اننا نعمل كيان الرابطه وده اللى انا بقوله وبعدين نشوف الخدمات لان الكيان لوحده ليه تاثير ايجابى ع الصيادين ده غير قانونيته وفخر لكل صيادين مصر
بس
معلش يا دكتور محمود سامحنى لانى فهمتك غلط , انا افتكرت انك تقصد ان يتعمل الكيان او بمعنى اصح يتشهر رسميا الاول و بعدين ندفع , بس و الله مكنتش بهاجمك انا كنت بوضح وجهة نظرى
التوقيع
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن سيدنا محمد رسول الله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله و أنه روح الله و كلمته ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق و أن النار حق

من نصائح عميد الصيادين ( م. طلعت بخيت ) : من اهم العوامل المتحكمة فى نتيجة طلعة الصيد البرى حالتك المزاجية و مدى تركيزك و مدى صفاء ذهنك و كونك نايم قبلها كويس و لا لأ و اهم من كل ده الرزق المكتوب لك

م. أحمد رأفت ( العضو : Silver_5000 سابقاً )

من مواضيعي في هذا القسم Yousef A. Raafat

قديم 12-09-2011, 04:02 PM   رقم المشاركة : [24]
Amr Axel
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
ساخر
شكراً: 587
تم شكره 569 مرة في 394 مشاركة

الملف الشخصي

Amr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amr Axel غير متواجد حالياً

الف مبروك تكوين مجلس ادارة للرابطة
و بالتوفيق ان شاء الله
للجميع
قديم 12-09-2011, 09:11 PM   رقم المشاركة : [25]
wawa1979ابونور
صياد مجتهــد

مزاجي
قلق
شكراً: 66
تم شكره 64 مرة في 45 مشاركة

الملف الشخصي

wawa1979ابونور صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wawa1979ابونور غير متواجد حالياً

اعضاء مجلس الادارة من وجهه نظرى المتواضع لا يختلف عليهم 2 ولا غبار عليهم وهم فعلا الاحق لهذة المناصب وبلنسبة للدعم المادى ممكن يكون حسب رغبة كل واحد ويكون بالمساهمة وانا طرحت الموضوع دة قبل كدة يعنى نشوف مين الى عايز يشارك ونشوف المبلغ المطوب قد اية ويتقسم ونبدا العروض للمشتركين وحسب الامكانات المادية المتاحة ولما الناس هتشوف العروض كلة هيتجة للاشترك للاستفادة من العروض وتقبلو احترامى وتقدير ووفق الله الادراة الجديدة لما فية الخير للجميع.
التوقيع اللهم احمى مصر من الطامعين والاعداء اللهم رد كيدهم الى نحورهم اللهم انصرنا على القوم الكافرين

[SIGPIC][/SIGPIC]

قديم 12-10-2011, 12:52 PM   رقم المشاركة : [26]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

شكرا للروح الطيبة الموجودة بأعضاء الرابطة ، و طبعا الدعم المادي لا يقتصر علي مجلس الإدارة فقط ، فكل من يساهم متفضلا فهو مشارك في تكوين الرابطة أو الجمعية المشهرة مستقبلا و له صوت مؤثر فهو عضو فعال بالتأكيد.

شكرا مرة أخري و تحياتي للجميع.
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ كريم الكراني على المشاركة المفيدة:
wawa1979ابونور (12-10-2011)
قديم 12-10-2011, 04:32 PM   رقم المشاركة : [27]
محمد كمال المحامى
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 79
تم شكره 46 مرة في 27 مشاركة

الملف الشخصي

محمد كمال المحامى صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمد كمال المحامى غير متواجد حالياً

مبروك مجلس الادارة الجديد للرابطة

انا مستعد لدفع 1000 كأول مساهم في التكاليف

بالاضافة الى القيام بكافة اجراءات التأسيس بدون مقابل

بس طبعاً الرابطه هتدفع اي ايصالات

و ممكن نحاول نوفر مكان ايجار في الأول

يكون مش مفروش لضغط التكاليف و كل واحد مننا يساهم بجزء في الفرش

و ممكن اساعد بالبحث عن مكان معقول في 6 أكتوبر لو تم اختيار 6 أكتوبر مكان للمقر

2 أعضاء قالوا شكراً لـ محمد كمال المحامى على المشاركة المفيدة:
الــعـربـى (12-10-2011), كريم الكراني (12-11-2011)
قديم 12-11-2011, 09:06 AM   رقم المشاركة : [28]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد كمال المحامى مشاهدة المشاركة
مبروك مجلس الادارة الجديد للرابطة

انا مستعد لدفع 1000 كأول مساهم في التكاليف

بالاضافة الى القيام بكافة اجراءات التأسيس بدون مقابل

بس طبعاً الرابطه هتدفع اي ايصالات

و ممكن نحاول نوفر مكان ايجار في الأول

يكون مش مفروش لضغط التكاليف و كل واحد مننا يساهم بجزء في الفرش

و ممكن اساعد بالبحث عن مكان معقول في 6 أكتوبر لو تم اختيار 6 أكتوبر مكان للمقر

أ / محمد كمال شكرا للروح الطيبة و الدعم و المساندة للرابطة ، و أتمني من الله أن نتكاتف جميعا لتحقيق هذا الحلم الذي سيكون بمثابة طفرة في الهواية .. جزاك الله خيرا ،
و تحياتي لك.

قديم 12-11-2011, 03:02 PM   رقم المشاركة : [29]
elnawawy
صياد متميــــز

مزاجي
مبسوط
شكراً: 241
تم شكره 161 مرة في 133 مشاركة

الملف الشخصي

elnawawy صياد نشيط بالرابطةelnawawy صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز