الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الصيد البري > صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري

صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري قسم خاص بالصور و مقاطع الفيديو لرحلات و طلعات الصيد البرية لأعضاء الرابطة.

قديم 12-21-2011, 01:42 AM

محمد فتحي
صياد مُتـألــق
مزاجي
رايق
شكراً: 79
تم شكره 134 مرة في 86 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  محمد فتحي غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

محمد فتحي صياد نشيط بالرابطةمحمد فتحي صياد نشيط بالرابطة

افتراضي طلعة الشبورة و مباحث قسم العاشر.

بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة الأعضاء .. تحياتي لكم

طبعا بقالنا كتير انا والدويتو بتاعي (العربي) منزلناش للصيد لأسباب كثيرة .. والجمعة اللي فاتت 16-12-2011 قولنا ننزل نصطاد في العاشر

طبعا العربي اتصل بحبيب قلبي (كريم الكراني) علشان نكون مع بعض كلنا .. وبالفعل اتقابلنا علي الطريق الساعة 7 صباحا وكملنا المشوار لغاية العاشر

علي مشارف أبواب مدينة العاشر وفجأة وبدون مقدمات لقينا الجو قلب فجأة شبورة وضباب .. لدرجة ان العربيات كلها ماشية مشغلة انتظار ومحدش شايف قدامه علي مدي 5 متر

أول ما وصلنا العاشر لاقينا حديقة وملحق خارجها ساحة انتظار سيارات .. قولنا نركن شوية لغاية ما الشبورة تهدأ .. وبالفعل ركننا العربيات وطلعنا البنادق علشان نسخن .. شوية والشبورة راحت وسيبنا عربية العربي وركبنا كلنا في عربية كريم وطلعنا ضربنا ووقعنا شوية غربان ورجعنا تاني عند عربية العربي ودخلنا البنادق في شنط العربية وسيبنا الشنط مفتوحة .. أثناء ما احنا واقفين وإذا بسيارتين بوكس شرطة داخلين علينا بسرعة رهيبة مع فرملة مفاجأة .. ونحن ننظر وننتظر ماذا سيحدث !!

نزل العساكر الأول وبعدها نزل ضابط شاب محترم لابس مدني .. دخل سلم علينا واحد واحد باليد .. ودار هذا الاستجواب :

الظابط : انتوا منين ؟

احنا : من الجيزة ، من فيصل ، من جسر السويس

الظابط : البطايق والرخص

احنا : اتفضل

الظابط : واقفين بتعملوا ايه ؟

احنا : واقفين !

العسكري بص علي البنادق وقال : بنادق يا باشا !!!

الظابط : ايه البنادق دي ؟

احنا : بنادق رش للصيد

الظابط : معاكو حاجة تاني ؟

احنا : معانا رش

الظابط : فين الذخيرة بتاعت البنادق دي ؟

احنا : ماهو الرش ده هو الذخيرة

الظابط : بعد اذنكو هنفتش العربيات .. لو فيها فلوس ولا حاجة خايفين عليها خدوها الأول

احنا : اتفضل فتش براحتك

أثناء التفتيش بصراحة كنت قلق للغاية لأننا وببساطة كان معانا الآتي :

عدد 4 بنادق راكب عليهم عدد 4 سكوب
عدد 6 علب رش
عدد 2 صاعق كهربائي + 1 سلف دفنس سبراي
عدد 2 مطواة لذبح الطير

ده غير ان انا وكريم كنا لابسين مموه

قام العساكر بتفتيش العربيات ولم يتم تفتيشنا تفتيش ذاتي وده الغريب لأن الالكترك بتاعي والسلف والمطواة كانوا في جيبي وقتها .. والالكترك بتاع العربي كان في العربية والعسكري مسكو وملقاش حاجة تحته راح حطه مكانه تاني هههههههههههه

بعدما تأكد الظابط اننا في السليم راح متصل بالمأمور وفهمه انها طلعت بنادق رش .. وقفل وقال : بعد اذنكو هتيجو معانا القسم علشان المأمور عايزكم

طبعا تقبلنا الأمر بصدر رحب .. ركبنا عربياتنا الملاكي وركب مع كل عربية عسكري .. ووصلنا للقسم وقالولنا ندخل العربيات جوة القسم

ودخلنا القسم وخرجنا البنادق وطلعنا بيهم للبحث الجنائي .. انتظرنا في مكتب فاضي حوالي 5 دقائق وسمعت ظابط المباحث (منه لله) وهو بيجرب بندقية من البنادق .. وساب كل البنادق واختار الكرال علشان يجربها .. والغباء انه بيضرب بيها فاضية (وانا قلبي بيتقطع علي السوستة ههههههههههههههههههه .. بعد كدة دخلنا عنده المكتب وقال : يا جماعة احنا جالنا بلاغ ان فيه ناس واقفة في منطقة فاضية ومعاهم بنادق قناصة فبعد اذنكم مش عايزين الوقفة دي تاني علشان البلد قلق اليومين دول .. اتفضلوا بطايقكم .. واثناء خروجنا نده علي العربي علشان عايز يعرف سعر الهانتر440 والعربي كان راجع علشان يبيعهالو هههههههههههه .. بعد كدة نزلنا علشان ندخل للمأمور (الراجل اللي زي العسل)

كل واحد ماسك (الحرز) بتاعه هههههههههههه وداخل .. والعبد لله ماسك الكرال وماسك 6 علب رش .. ودار هذا الحديث :

المأمور : يا نهــــــــــار أسود .. انتوا كنتم كدة في الشارع ؟

احنا : ههههههههههه أه أه

المأمور : حرام عليكم .. طيب والناس اللي مرعوبة دي

احنا : هما فهموا غلط مش ذنبنا يا فندم

المأمور : انا كنت بقرأ الجرنال وجالي بلاغ ان فيه عربيتين ملاكي فاتحين الشنط وواقفين في مكان فاضي ومعاهم بنادق قناصة .. حتي بالأمارة بلغني رقم العربية وانا كتبته علي الجرنال اهو .. وفعلا طلع رقم عربية العربي ههههههههههههههه

المأمور : يا جماعة البلد اليومين دول في قلق وانتوا عارفين الظروف والناس خايفة وانتو كمان لابسين مموه وكل واحد مركب منظار كبير .. انتوا رايحين تحاربو ؟

احنا : يا فندم احنا صيادين مش هواة .. ولما بننزل نصطاد بننزل صح

المأمور : طيب والناس اللي ماشية في الشارع ذنبهم ايه ؟

انا بقي : يا فندم احنا بنحاول علي اد ما نقدر اننا منخليش حد يخاف مننا .. عن طريق اننا دائما ما نبدأ بالسلام علي اي حد بيشوفنا ببندقية علشان مايخافش مننا وبنحاول بردو اننا نتفاعل بقدر معين مع المارة في الشوراع وساعات بيقفوا معانا ويسقفولنا لما نصطاد حاجة .. ده حتي انهاردة واحد جه قاللي ابقوا تعالو الصبح بدري علشان بيبقي فيه حمام كتير

المأمور وهو يستمع بكل انتباه : ها كمل كمل

انا : احنا سيادتك كمان بنحاول اننا نعمل علي نشر الهواية لأنها للأسف مش منتشرة انتشار واسع .. وقمنا بتأسيس رابطة الصيد والرماية ولها موقع جبار علي الانترنت موجود فيه كل ما يخص هواية الصيد عموما

المأمور : عظيم عظيم .. هي هواية جميلة بس الناس بتخاف من البنادق .. والبندقية دي بقي مداها كام متر ؟ 30 متر اظن مش كدة ؟ أصل انا كنت غاوي صيد زمان

ودارت شوية دردشة .. وكنت ناوي اجنده معانا واديله رابط موقع المنتدي ولكن لاحظت ان مكتبه مافيهوش كمبيوتر علي عكس ظابط المباحث

وخرجنا من مكتبه نحمل بنادقنا في كل أمان ووضعناها في شنط العربيات وخرجنا من القسم وعلي البوابة لاقيت العساكر بيدونا التحية علشان اللبس المموه

وبعدها روحنا قعدنا في كافيه علشان نشرب شاي ونهدي أعصابنا لأننا كنا مش مستوعبين اللي حصل أصلا

والغريب أن محدش اتكلم علي اللبس المموه ولا الصواعق والغريب أكتر وأكتر ان محدش اتكلم علي السكوبات

بس بصراحة الشرطة تغيرت تماما في المعاملة .. الظابط نازل من البوكس داخل يسلم علينا باليد الأول

وبردو احقاقا للحق .. هما بدأوا ينشطو عن الأول .. لأن لما يجيلهم بلاغ ان في ناس معاها بنادق قناصة ويبعتو 2 سيارة بوكس بسرعة يبقي فعلا الناس دي بدأت تشتغل بضمير .. لعل وعسي يمكن كانوا يروحو يلاقو فعلا عصابة واقفة بتسلم بضاعة مخدرات أو سلاح مثلا

والحمد لله اننا وقعنا مع ناس زي الفل بدل ما كنا وقعنا مع ناس ريحوا دماغهم وراحو عاملين محضر علي الأقل بالبنادق والسكوبات .. وطبعا البنادق مافيهاش ادني مسئولية ولكن كان ممكن النيابة تتلكك بقي علي السكوبات وتقولك دي تنفع تتركب علي قناصة ومش عارف ايه ونتحجز .. الحمد لله

وده فيديو للمكان الفاضي اللي احنا كنا راكنين فيه .. واللي الشرطة جت لنا فيه

خالص تحياتي للجميــــــــــــــــــــــــــــــــــــع
التوقيع
لا يجب أن تقول كل ما تعرف .. ولكن يجب أن تعرف كل ما تقول

رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
7 أعضاء قالوا شكراً لـ محمد فتحي على المشاركة المفيدة:
Abo Yassin (01-10-2012), محمد فرج (01-09-2012), dr sniper (12-21-2011), elnawawy (12-26-2011), Golden Sniper (12-21-2011), sameer (12-21-2011), كريم الكراني (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 01:43 AM   رقم المشاركة : [2]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 158
تم شكره 545 مرة في 440 مشاركة

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

عادل عبده غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعة الشبورة ومباحث قسم العاشر

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههه
هى ايه حكايه المباحث مع الصيادين يا جدعان
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

من مواضيعي في هذا القسم عادل عبده

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ عادل عبده على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 01:48 AM   رقم المشاركة : [3]
محمد فتحي
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
هى ايه حكايه المباحث مع الصيادين يا جدعان
ايه يا عادل .. انت بتقرا عنوان الموضوع وترد علي طول هههههههههههههه

انا مراقبك انت ملحقتش تقرا الموضوع اصلا

تحياتي ليك
التوقيع

قديم 12-21-2011, 01:55 AM   رقم المشاركة : [4]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 158
تم شكره 545 مرة في 440 مشاركة

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

عادل عبده غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فتحي مشاهدة المشاركة
ايه يا عادل .. انت بتقرا عنوان الموضوع وترد علي طول هههههههههههههه

انا مراقبك انت ملحقتش تقرا الموضوع اصلا

تحياتي ليك
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههه
انا بحجز اول تعليق بس يا افو عشان الموضوع مايتفوتش وكنت هعدل المشاركه بعد القرأه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
انا نزلت الشارع بالكرال الرمايه عليها اسكوب 3*9/40 الشارع وقف على رجل مع انى عاوز اقولك ان الشارع مساحته 30 متر فى بتاع 350 متر او اكتر
النس بقت تخاف حتى من الرمسيس يا افو وده اللى خلى الواحد خلل بقاله فتره كبيره مش عاوز ينزل عشان وجع الدماغ بس مش اكتر
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

من مواضيعي في هذا القسم عادل عبده

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ عادل عبده على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 02:03 AM   رقم المشاركة : [5]
الــعـربـى
قنــاص مُخضرم

مزاجي
مصدوم
شكراً: 464
تم شكره 707 مرة في 510 مشاركة

الملف الشخصي

الــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الــعـربـى غير متواجد حالياً

على فكره يا افو احنى كنا مدعويين من اخ عزيز للصيد فى العاشر (كريم) هو اللى اتصل بيا واتفقنا على الطلعه اللى زى العسل دى بالرغم من كدا كانت طلعه حلوه لان عندنا مثل صعيدى بيقول (الهم وسط اولاد العم فرحه ) بالرغم من كل الصعوبات اللى قبلتنا

التوقيع
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ
وحسبنا الله ونعم الوكيل

من مواضيعي في هذا القسم الــعـربـى

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ الــعـربـى على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 04:34 AM   رقم المشاركة : [6]
Essam Assem
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 424
تم شكره 1,075 مرة في 564 مشاركة

الملف الشخصي

Essam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Essam Assem غير متواجد حالياً

صحيح علي راي المثل الكيف غلاب والهواية بنت الآية دية لما بتدخل دماخ الواحد مش ليقدر يسيطر علي نفسة أنا وامير كل اسبوع نقول لا لا الجمعة دية مش هينفع خالص طلوع فيها ويوم الخميس نكلم بعض نتفق عنتقابل امتا هههههههه وخذ عندك بقي مموهات وتلسكوبات ووبنادق ذيادة للطوارق وكل ما تتخيل لا ومن بجحتنا ندخل سفاري جو الصحرا والله يا افو أنا مراتي اخر ما زهقت مني عمليتلي نايم تاج سلسلة فية الاسم وفيصيلة الدم وأرقام تليفونات للطوارئ هههههههه عموما طول ما إحنا مع بعض وفي صحبة كلها واخوة وقلبنا جامد وبنراعي ربنا منخفش من اي حاجة وطلعة جميلة وفية مغامرات وبالتوفيق دائماً وتحياتي للجميع
التوقيع
يجب ان ندخل الى قلوبنا حب هذه الهواية التي كانت وستبقى عنوانا للرجولة وتعكس اخلاق الصياد العالية فى حياتنا اليومية وعلى هذه الصفحات الالكترونية
[SIGPIC][/SIGPIC]
من مواضيعي في هذا القسم Essam Assem

3 أعضاء قالوا شكراً لـ Essam Assem على المشاركة المفيدة:
Abo Yassin (01-10-2012), أبوذيب (12-21-2011), محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 08:18 AM   رقم المشاركة : [7]
أبوذيب
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2,045
تم شكره 980 مرة في 570 مشاركة

الملف الشخصي

أبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبوذيب غير متواجد حالياً

الحمد لله على سلامتكم ....

يبقى الأستاذ كريم وراء الموضوع ده ... وبيسلم طقم الإشراف تسليم أهالي

كان معكم ومحدش وجه له سؤال ليه يعني علشان في مجلس الإدارة مثلا

هههههههههههههههههههه

ألف سلامة والف سلامة عليكم ....

وتقبلوا وافر الاحترام والتقدير
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ أبوذيب على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 10:15 AM   رقم المشاركة : [8]
احمد عبد العليم
قنــاص مُخضرم

مزاجي
تعبان
شكراً: 648
تم شكره 580 مرة في 441 مشاركة

الملف الشخصي

احمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد عبد العليم غير متواجد حالياً

الله عليكم طلعه تحفه والجو جميل والصيد كتير كل ده صيد ههههههههههههههههههه

بس حلوه يا افو حته العسكرى الى شال الالكترك وحطه تانى فى عربيه العربى جامده

حمد الله على السلامه وبلاش صيد اليومين دول على الاقل الجو يهدى بس
التوقيع
" كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا إلا ضيوف وما
على الضيوف إلا الرحيل "

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم احمد عبد العليم

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ احمد عبد العليم على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 10:24 AM   رقم المشاركة : [9]
mman2005
قنـــاص

مزاجي
رايق
شكراً: 368
تم شكره 414 مرة في 268 مشاركة

الملف الشخصي

mman2005 صياد نشيط بالرابطةmman2005 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

mman2005 غير متواجد حالياً

هههههههههههههه
والله قصة من أحسن قصص الصيد إلى قرتها لحد الآن، ما شاء الله عليك يا أستاذ محمد أنت عندك موهبة السرد جميلة...ومضمون الطلعة جميل.
الحمد لله ربنا سلم طريقكم ورجعتم بالسلامة.... ورغم تعامل الشرطة الذوق معاكم بس حكاية أن الواحد يدخل القسم علشان بنادق زودت قلقنا كثير، خصوصاً أن الناس بتشوف البنادق وبتقلق وبتبلغ الشرطة، يعنى الواحد معندهوش إستعداد يطلع رحلة صيد فى القسم حتى لو هيعزمونا على أكلة جمبرى وأستاكوزا.
أنا هثبت الطلعة دى لأنها مهمة جداً خصوصاً فى ظروف البلد دى علشان الأعضاء ياخدوا بالهم ولو لا قدر الله تعرضوا لهذا الموقف يعرفوا يتصرفوا أزاى.
تم تقييم الموضوع ب 5 نجوم وتم تقييم صاحب الموضوع.
مع تحياتى.
التوقيع
[SIGPIC]http://www.egypthunter.com/vb/image.php?type=sigpic&userid=82&dateline=133270422 6[/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم mman2005

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ mman2005 على المشاركة المفيدة:
محمد فتحي (12-21-2011)
قديم 12-21-2011, 11:02 AM   رقم المشاركة : [10]
محمد فتحي
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem مشاهدة المشاركة
صحيح علي راي المثل الكيف غلاب والهواية بنت الآية دية لما بتدخل دماخ الواحد مش ليقدر يسيطر علي نفسة أنا وامير كل اسبوع نقول لا لا الجمعة دية مش هينفع خالص طلوع فيها ويوم الخميس نكلم بعض نتفق عنتقابل امتا هههههههه وخذ عندك بقي مموهات وتلسكوبات ووبنادق ذيادة للطوارق وكل ما تتخيل لا ومن بجحتنا ندخل سفاري جو الصحرا والله يا افو أنا مراتي اخر ما زهقت مني عمليتلي نايم تاج سلسلة فية الاسم وفيصيلة الدم وأرقام تليفونات للطوارئ هههههههه عموما طول ما إحنا مع بعض وفي صحبة كلها واخوة وقلبنا جامد وبنراعي ربنا منخفش من اي حاجة وطلعة جميلة وفية مغامرات وبالتوفيق دائماً وتحياتي للجميع

لا يا ريس .. انت حاجة تانية .. انا مش مستعد أوصل للمرحلة دي .. وبعدين أنا ناوي ابطل صيد بعد الجواز هههههههههههههههههه
التوقيع