الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 01-28-2012, 03:30 PM

chernobyl
صياد فعـــــال
مزاجي
رايق
شكراً: 4
تم شكره 21 مرة في 15 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  chernobyl غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

chernobyl صياد بالرابطة
افتراضي حل لقطع غيار الاصليه للبنادق

السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
اهلا وسهلا بيكم يا بجد اجدع اعضاء وانظف اشخاص شوفتهم فى المنتديات اللصيد واجمل حاجة عجبانى فى المنتدى بجد الناس كلها بتحب بعضها وبيقفوا مع بعض من غير مقابل ماددى من اى شخص وده من ضمن الاسباب الخلتنى مرتاح فى المنتدى ده بجد وعشان كدة
عايز اعرض عليكو مشكله وهيا مشكلتى ومشكله ناس كتيييييييييييير وهيا قطع الغيار الاصليه دلوقتى الواحد مننا بيشترى البندقيه جديده وعارف ان لو قطع غيارها باظت سواء (بستم,نشينكان, دبشك) ومن اكثر قطع الغيار الكلنا بنفقدها (السوسته) وللاسف البندقيه بتبقا خلاص عجوزه لان قطع الغيار الاصيه مش هنعرف نجيبها عشان ترجع بقوتها وشبابها مره اخرى فحنا عايزين نشوف حل للموضوع ده وانا متهيقلى استيراد قطع الغيار مفهوش اى مشكله قانونيه فبجد ارجو الاهتماااااااام وانا عن نفسى تحت امركو فى اى شىء هتحتجوه....وشكرااااااااااااااا جدا ليكم وتقبلو مرورى
رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
7 أعضاء قالوا شكراً لـ chernobyl على المشاركة المفيدة:
محمد صلاح الدين (01-28-2012), ammaruk2000 (01-29-2012), Andria (01-28-2012), احمد عابد (08-01-2012), doos99 (01-28-2012), mibrahem (01-31-2012), كريم الكراني (01-28-2012)
قديم 01-28-2012, 05:12 PM   رقم المشاركة : [2]
Essam Assem
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 424
تم شكره 1,075 مرة في 564 مشاركة

الملف الشخصي

Essam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Essam Assem غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حل لقطع غيار الاصليه للبنادق

السلام عليكم
ازيك يا باشا علفكرة موضوع وطرح مفيد جدا للجميع بس طبعا موضوع الاستيراد هيكون صعب شوية لاكن انا كنت بقترح ان بعض من الاخوة الاعضاء فى اماكن مختلفة يتطوعم انهم يقومو بعملية الشراء من النت بالفيزا لصالح اعضاء الرابطة بعد دفع كامل مبلغ قطع الغيار بس اهم حاجة انهم يتعملو مع مواقع امنة وسبق لهم التعامل والشراء منها وانا عن نفسى ليس لدى مانع من دفع مبلغ اضافى كنوع من المصاريف او الاتعاب مقابل ذلك لان بينى وبنك بردو مش ناس كتيرة اللى هتشترى قطع غيار للبنادق وانا سبق وعملت موضوع عن استيراد بعض قطع الغيار ولكن العدد اللى كان محتاج كان قليل جدا وطبعا احنا لا نملك محل لبيع مستلزمات الاسلة فهيكون فى صعوبة فى بيع قطع الغيار الغير مطلوبة وتجميد فلوس وطبعا حضرتك عارف ولكن لو اتكلمنا فى طلبات شراء مدفوعة مقدما باسعار الخارج وضنان جودة قطع الغيار هيكون احسن وعملى اكثر
وعموما ننتظر راى باقى الاعضاء فى هذا الاقتراح مع العلم ان كل شى لهو ايجابيات ولهو سلبيات ولكن لو الايجابيات اكثر يبقى لية لا
وتحياتى للجميع
التوقيع
يجب ان ندخل الى قلوبنا حب هذه الهواية التي كانت وستبقى عنوانا للرجولة وتعكس اخلاق الصياد العالية فى حياتنا اليومية وعلى هذه الصفحات الالكترونية
[SIGPIC][/SIGPIC]
من مواضيعي في هذا القسم Essam Assem

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Essam Assem على المشاركة المفيدة:
chernobyl (01-28-2012)
قديم 01-28-2012, 06:10 PM   رقم المشاركة : [3]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

إن شاء الله في حلول بنحاول نوجدها حاليا إن شاء الله.
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ كريم الكراني على المشاركة المفيدة:
chernobyl (01-28-2012)
قديم 01-28-2012, 08:55 PM   رقم المشاركة : [4]
chernobyl
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

chernobyl صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
ازيك يا باشا علفكرة موضوع وطرح مفيد جدا للجميع بس طبعا موضوع الاستيراد هيكون صعب شوية لاكن انا كنت بقترح ان بعض من الاخوة الاعضاء فى اماكن مختلفة يتطوعم انهم يقومو بعملية الشراء من النت بالفيزا لصالح اعضاء الرابطة بعد دفع كامل مبلغ قطع الغيار بس اهم حاجة انهم يتعملو مع مواقع امنة وسبق لهم التعامل والشراء منها وانا عن نفسى ليس لدى مانع من دفع مبلغ اضافى كنوع من المصاريف او الاتعاب مقابل ذلك لان بينى وبنك بردو مش ناس كتيرة اللى هتشترى قطع غيار للبنادق وانا سبق وعملت موضوع عن استيراد بعض قطع الغيار ولكن العدد اللى كان محتاج كان قليل جدا وطبعا احنا لا نملك محل لبيع مستلزمات الاسلة فهيكون فى صعوبة فى بيع قطع الغيار الغير مطلوبة وتجميد فلوس وطبعا حضرتك عارف ولكن لو اتكلمنا فى طلبات شراء مدفوعة مقدما باسعار الخارج وضنان جودة قطع الغيار هيكون احسن وعملى اكثر
وعموما ننتظر راى باقى الاعضاء فى هذا الاقتراح مع العلم ان كل شى لهو ايجابيات ولهو سلبيات ولكن لو الايجابيات اكثر يبقى لية لا
وتحياتى للجميع
كلام جميل طيب دلوقتى عشان الموضوع ده يتم محتاجين زى محضرتك مقولت حد مصدر ثقه يكون اتعامل مع موقع كويس وامن وعلى فكرة ممكن اى حد يعملها مشروع ليه يقوم بشراء البضائع ويكون ليه نسبه مكسب حوالى 4% فى كل قطعه وبكدة هيستفاد وهيفيد غيره من الاعضاء والقبول على هذه القطع الاصليه كثيييييييير جدا وربنا يسهل الموضوع ده يتم وشكرااا ليكم جميعا
قديم 01-28-2012, 09:01 PM   رقم المشاركة : [5]
chernobyl
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

chernobyl صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريــــم الكرانـــي مشاهدة المشاركة
إن شاء الله في حلول بنحاول نوجدها حاليا إن شاء الله.
يارب يا كيمو وربنا معاكو عايزين كل حاجة تبقا متوفره ليه الغرب احسن مننا فى كل حاجة ومع ذلك مفكرناش فى مرة نطور نفسنا ونطلع خطوه وحده بس لقدام انا والله العظيم لو اقدر اشترى كميه من قطع الغيار المستورده والله العظيم مكنت هتاخر عليكو بس المشكله فى الفلوس بس مش اكتر وربنا يسهل الى فى الخير