الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

 
العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > مواصفات البنادق الهوائيــة
 
مواصفات البنادق الهوائيــة قسم خاص بإستعراض صور و مواصفات البنادق في مصر و الأسواق العالمية.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-18-2012, 08:26 PM   رقم المشاركة : [81]
adel152
صياد متميــــز
 
مزاجي
رايق
شكراً: 214
تم شكره 176 مرة في 106 مشاركة

الملف الشخصي




adel152 صياد نشيط بالرابطةadel152 صياد نشيط بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

adel152 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة
بصراحة و محدش يزعل منى انا مستغرب من اللى بيشترى بندقية جديدة سوستتها مش مضبوطة و الفينيشنج بتاعها سىء جدا جدا من الخارج و محتاجة تتعدل فى كل حاجة تقريبا و مساميرها علطول بتفوت و ناشفة من جوة !!!

ياباشا ربنا مايجيب زعل. ورأى حضرتك يحترم ولكن تذكر أنه لولا أختلاف الازواق لبارت السلع.


لولا وجود صيادين مبدعين مثل بعض الاعضاء المخضرمين فى المنتدى هنا كانت سمعة البندقية دى راحت فى الارض

سعر البندقية هو اللى شجع الجميع على التفكير فى التعديلات لأن بعد تغيير السوستة وتثبيت مسامير الدبشك ووضع تليسكوب مناسب ستجد معك بندقية جديدة بأقل من 2000 جنيه.

و لو بندقية جامو سى-اف20 مستعملة بسعر كويس حتبقى احسن من الكرال الجديدة ... مجرد وجهة نظر شخصية

و شكرا لصاحب الموضوع المفيد جدا

أكيد طبعا أى بندقية جامو cf او cfx الاسبانية الصنع حتكون أحسن من الكرال التركية الصنع ولذلك انا نوهت أكثر من مرة أنه ليس من العدل المقارنة بين الكرال والبنادق الانجليزية او الالمانية او الاسبانية وأكيد الغالى ثمنه فيه ولكنى أعتقد أن الكرال بسعرها المعقول الذى فى متناول الكثير من محبى هذه الهواية كان أهم عامل لنجاح هذه البندقية.
خالص تحياتى للجميع.
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم adel152


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-18-2012, 08:47 PM   رقم المشاركة : [82]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي




القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COMPACT مشاهدة المشاركة
بصراحة و محدش يزعل منى انا مستغرب من اللى بيشترى بندقية جديدة سوستتها مش مضبوطة و الفينيشنج بتاعها سىء جدا جدا من الخارج و محتاجة تتعدل فى كل حاجة تقريبا و مساميرها علطول بتفوت و ناشفة من جوة !!!

لولا وجود صيادين مبدعين مثل بعض الاعضاء المخضرمين فى المنتدى هنا كانت سمعة البندقية دى راحت فى الارض

و لو بندقية جامو سى-اف20 مستعملة بسعر كويس حتبقى احسن من الكرال الجديدة ... مجرد وجهة نظر شخصية

و شكرا لصاحب الموضوع المفيد جدا
بعد اذن الاستاذ عادل صاحب الموضوع
بص ياباشا رايك يحترم والله واكيد كلامك فيه كتير من الصحه
لكن فيه كتير من الظلم
وانا عندى ندقيه بى اس ايه انجليزى
وكرال تركى اللى مش عاجباك
وحاليا تقريب ركنت البى اس ومش باصطاد بيها نهااااااااااائئ
تفسر ده بأيه؟
وعاوزك بس تشوف ضحايا الكرال فى مدة 6 شهور قد ايه
وبعدين انت ابقى احكم
ودى لنكات الضحايا
حمام
يمام
غربان
عصافير
فراخ غيط
وحتى السمك باصطاده بالكرال
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4607
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4712
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4551
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4490
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4432
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3321
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4304
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3658
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3643
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3604
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3587
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3563
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3537
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3441
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3262
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-18-2012, 09:57 PM   رقم المشاركة : [83]
د. محمد
صياد مجتهــد
 
مزاجي
افكر
شكراً: 12
تم شكره 57 مرة في 40 مشاركة

الملف الشخصي




د. محمد صياد فعال بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

د. محمد غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى مشاهدة المشاركة
بعد اذن الاستاذ عادل صاحب الموضوع
بص ياباشا رايك يحترم والله واكيد كلامك فيه كتير من الصحه
لكن فيه كتير من الظلم
وانا عندى ندقيه بى اس ايه انجليزى
وكرال تركى اللى مش عاجباك
وحاليا تقريب ركنت البى اس ومش باصطاد بيها نهااااااااااائئ
تفسر ده بأيه؟
وعاوزك بس تشوف ضحايا الكرال فى مدة 6 شهور قد ايه
وبعدين انت ابقى احكم
ودى لنكات الضحايا
حمام
يمام
غربان
عصافير
فراخ غيط
وحتى السمك باصطاده بالكرال
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4607
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4712
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4551
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4490
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4432
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3321
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4304
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3658
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3643
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3604
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3587
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3563
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3537
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3441
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3262

الله عليك يا قبطان
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-18-2012, 10:54 PM   رقم المشاركة : [84]
COMPACT
صياد فعـــــال
 
مزاجي
رايق
شكراً: 76
تم شكره 73 مرة في 57 مشاركة

الملف الشخصي



COMPACT صياد بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

COMPACT غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى مشاهدة المشاركة
بعد اذن الاستاذ عادل صاحب الموضوع
بص ياباشا رايك يحترم والله واكيد كلامك فيه كتير من الصحه
لكن فيه كتير من الظلم
وانا عندى ندقيه بى اس ايه انجليزى
وكرال تركى اللى مش عاجباك
وحاليا تقريب ركنت البى اس ومش باصطاد بيها نهااااااااااائئ
تفسر ده بأيه؟
وعاوزك بس تشوف ضحايا الكرال فى مدة 6 شهور قد ايه
وبعدين انت ابقى احكم
ودى لنكات الضحايا
حمام
يمام
غربان
عصافير
فراخ غيط
وحتى السمك باصطاده بالكرال
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4607
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4712
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4551
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4490
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4432
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3321
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=4304
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3658
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3643
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3604
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3587
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3563
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3537
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3494
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3441
http://www.egypthunter.com/vb/showthread.php?t=3262
بسم الله ماشاء الله عليك و على صيدك ... صياد مبدع و محترف

و لكن

مفيش حد بينزل يشترى عربية جديدة زيرو و يغيرلها موتور و فتيس عشان يمشى بيها , لو مستعملة ماشى
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-19-2012, 01:29 AM   رقم المشاركة : [85]
د. محمد
صياد مجتهــد
 
مزاجي
افكر
شكراً: 12
تم شكره 57 مرة في 40 مشاركة

الملف الشخصي




د. محمد صياد فعال بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

د. محمد غير متواجد حالياً

Smile رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة
بسم الله ماشاء الله عليك و على صيدك ... صياد مبدع و محترف

و لكن

مفيش حد بينزل يشترى عربية جديدة زيرو و يغيرلها موتور و فتيس عشان يمشى بيها , لو مستعملة ماشى

يا باشا على رأي المثل : كل برغوت على أد دمه.

مش كل الناس معاها فلوس تجيب ديانا و جامو

يعني الكرال و شوية التعدبلات عليها بتكلف الواحد حوالي 1750 جنية و يكون معاك سلاح فتاك ملوش حل.

و ربنا يوسع علينا و عليك يا سيدي و نجيب ماركات اعلى
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-19-2012, 12:15 PM   رقم المشاركة : [86]
smsm_cato
صياد متميــــز
 
مزاجي
وحيد
شكراً: 2
تم شكره 75 مرة في 60 مشاركة

الملف الشخصي



smsm_cato صياد نشيط بالرابطةsmsm_cato صياد نشيط بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

smsm_cato غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

موضوع ممتاز بس ياريت تكملنا المعلومة بسعر نمرة واحد واثنين
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-19-2012, 09:02 PM   رقم المشاركة : [87]
COMPACT
صياد فعـــــال
 
مزاجي
رايق
شكراً: 76
تم شكره 73 مرة في 57 مشاركة

الملف الشخصي



COMPACT صياد بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

COMPACT غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د. محمد مشاهدة المشاركة
يا باشا على رأي المثل : كل برغوت على أد دمه.

مش كل الناس معاها فلوس تجيب ديانا و جامو

يعني الكرال و شوية التعدبلات عليها بتكلف الواحد حوالي 1750 جنية و يكون معاك سلاح فتاك ملوش حل.

و ربنا يوسع علينا و عليك يا سيدي و نجيب ماركات اعلى
انا مش قصدى خالص ان بديل الكرال يبقى بندقية اغلى منها ,لان المقارنة تبقى غير عادلة لو مش فى نفس الفئة السعرية

اى سلاح تقفيله (فينيشنج) وحش عمره الافتراضى حيبقى قصير جدا , و السلاح قصير العمر الافتراضى هو سلاح غير اعتمادى سواء ضغط هواء او حى
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-19-2012, 11:27 PM   رقم المشاركة : [88]
Hunter
صياد
 
مزاجي
افكر
شكراً: 3
تم شكره 15 مرة في 7 مشاركة

الملف الشخصي



Hunter صياد بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Hunter غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

مجهود رائع
مشكور يا باشا
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم Hunter


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Hunter على المشاركة المفيدة:
adel152 (02-18-2013)
قديم 09-27-2012, 12:39 AM   رقم المشاركة : [89]
قناص الصاعقه777
صياد جـديــد
 
مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة

الملف الشخصي




قناص الصاعقه777 صياد بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

قناص الصاعقه777 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

مووووووووووووووضوع جامد والله
وفعلا انا بفكر في الكرال
ونواي علي اني اشتريها في اقرب فرصه
التوقيع لا تعبث مع من لا تستطيع قتالة فربما تكون هى اخر مرة تعبث مع احدهم

ان رايت احد اصدقائك اصابه قناص لاتبحث عنهوا كل ما عليك فعله الهرب بأتجاه الموت تنظر دورك او تتذكر شريط حياتك الذي سيمر امامك بأنتظارنصيبك من انتقام هذا القناص


القناصه ملوك الخفاء
رصاصه واحده = الموت


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ قناص الصاعقه777 على المشاركة المفيدة:
adel152 (02-18-2013)
قديم 10-12-2012, 09:11 PM   رقم المشاركة : [90]
saber3
صياد مجتهــد
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 55 مرة في 48 مشاركة

الملف الشخصي




saber3 صياد نشيط بالرابطةsaber3 صياد نشيط بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

saber3 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: البندقية التركية الكرال

موضوع مميز
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ saber3 على المشاركة المفيدة:
adel152 (02-18-2013)
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

كود [IMG]متاحة
كود HTML معطلة



المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
البندقية Air Arms S400 MPR FT Amin Hegazy مواصفات البنادق الهوائيــة 8 09-10-2012 06:15 PM
طريقة صيانة البندقية TALHA ورشــــة أسلحة الصيد 13 07-03-2012 04:05 PM
هل البندقية الكرال تتحمل أي سوستة ؟؟؟ mr-a ورشــــة أسلحة الصيد 4 04-27-2012 04:31 PM
حد يعرف البندقية دي؟؟؟ eng.amg الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا 4 02-18-2012 06:20 PM
البندقية المطورة .. بندقية بريتا اكس بلو اكشن ..صور البندقية .. بنادق الرش الرياضية . احمد عبد العليم بنــــادق الخـرطــوش و الأسلحة النارية 16 12-21-2011 12:47 AM


الساعة الآن 05:17 PM


جميع الحقوق محفوظة لمنتدى رابطة الصيد والرماية.
. v1.1.1 (Pro).

Security team