الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الموضوعات العامة

الموضوعات العامة قسم خاص بالموضوعات العامة التي لا تخص الصيد.

قديم 04-13-2012, 08:06 PM   رقم المشاركة : [11]
Gamo
واحد من الناس

مزاجي
مشغول
شكراً: 300
تم شكره 419 مرة في 229 مشاركة

الملف الشخصي

Gamo تم تعطيل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Gamo غير متواجد حالياً

افتراضي رد: بل يصلحهم العدل والحق!!!!!!!!!

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedalim مشاهدة المشاركة
الله ينور يا احمد والله الكلام ده فعلا حقيقى بس هنعمل ايه منو الله الاعلام الى زى الزفت ده عمل يغسل مخ الناس والناس مش فاهمه كده ربنا يولى علينا من يصلح يارب
ان شاء الله اغلبية شعب مصر عندها وعي بالي بيحصل
والاعلام وخاصة الاعلام المصري مبقاش حد بيثق فيه
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 04-13-2012, 09:27 PM   رقم المشاركة : [12]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

انا اوافق على كل ماقاله الاخوة الافاضل
ا/جامو ا/امين حجازى ا/ادهم محمود احمد عبد العليم ا/حسام ا/محمد مصطفى
واذيد ان اللى بيحصل دلوقت من تزوير وتدليس من صبيحة يوم الجمعة لا يبشر بخير وان كل من يريد ان ينتخب فلول لكى يقمعوا الاسلاميين فقد خابوا وخسروا لان الامر لم يعد مرشح او انتخابات لكن الامر قد ظهر انها حرب على الاسلاميين ونحن لن ولم نكون يوما عائق امام المصلحة العامة للبلاد ولكننا كنا دائما وابدا يد العون التى تمتد للمريد وقت الحاجة
نحن موجودون على الارض من قبل الثورة ونحن بين الفقراء والضعفاء وعملنا فى وسطهم من قديم الزمان
فاين من يريد رجل ليقمع الاسلاميين واين كانت خدماته بل اين وفيما كان يصرف الاموال التى تاتية وفى اى حملات تصرف ياترى؟!!

سنحبا كراما او نموت فنحيا عند ربنا كراما دمائنا فدائا لبلدنا ولديننا

واؤيد ا/احمد جامو فى كل كلامه بالاخص
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 04-14-2012, 02:13 AM   رقم المشاركة : [13]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amin Hegazy غير متواجد حالياً

بعد اذن السادة الزملاء والاخوة الافاضل انا حابب اضيف جزئيه معينه في الموضوع أو وجهة نظر خاصه وللجميع قبولها أو رفضها
ليه الهجوم على التيار الاسلامي وليه الهجوم على عمر سليمان
وليه كل اللى بيحصل ده (هي دي السياسه)
بعد الثورة وبدايه انتشار التيار الاسلامي ظهر الهجوم الشرس على هذا التيار والسبب ان المنافسين ليه بيحاولو يشوهو صورته بشكل كبير عشان ميحصلش على الاغلبيه وبالرغم من كده حصل على الاغلبيه في البرلمان وصندوق الانتخابات هو اللى حسم الموضوع ومازال الهجوم مستمر عليه لانه معملش حاجه ملموسه ومفيش شيء ظهر وحال البلد زي ما هو وكتير من الناس متجاهله ان البرلمان دورة تشريعي ورقابي فقط لا غير يعنى لسه باقي السلطات في البلد لم تكتمل عشان محدش يقيم هذا الموقف
وبرده شايف ان فيه هجوم وعدم قبول على عمر سليمان شديد جدا طيب ليه مظهرش الهجوم ده على عمر موسى ولا احمد شفيق الناس دي من بقايا النظام السابق لان عمر سليمان كان رئيس جهاز المخابرات وكان يعتبر نائب الرئيس في الفترة الاخيرة من حكمه وجهه نظر
طيب فيه ناس بتدؤيد التيار الاسلامى والتيار الليبرالى وناس بتايد عمر سليمان وناس بتايد عمرو موسى وووووو
ايه المشكلة كل واحد ليه الحرية في التعبير عن وجهه نظره ويؤيد من يريد وفي الاخر الصندوق هو اللى هيحدد مين اللى ليه الاغلبيه
أنا عارف ان الموضوع خرج شويه عن الفكرة الاساسية اللى طرحها الاستاذ/ جامو بس حبيت أوضح وجه نظري بناء على ردود الاعضاء
حاجه اخيرة اتمنى انه تكون سمه خلال الفترة الاخيرة ايا كان المرشح اللى هيفوز واتجاهه ايه ياريت الكل يتكاتف بعد راي الاغلبيه في تنمية البلد ويشتغل بضمير فعلا في تنمية البلد دى وفي الاول والاخر كل ده هيرجع عليك في الاول قبل ما يعم على البلد لكن بعد نجاح تيار وبدايه استقرار الامور يكون عبارة عن حرب بين هذا وذاك لمجرد الحصول على مكاسب شخصية أو تشويه التيار المنافس أمر سيء جدا وهنفضل واقفين مكانا بل هناخر عن المرحله اللى كنا وصلنا فيها ويمكن فعلا ساعتها تلاقي ناس بتقول الكلمه الغريبه اللى بتتسمع كتير (ولا يوم من ايامك يا مبارك) بجد دي كلمه مستفزة جدا بالنسبة ليه مش عشان بحس ان ايامه كانت فيها مهانه وازلال للشعب لأ ولكن بحس ان بعد زوال الغمه دي مش قدرين نعمل الاحسن والافضل لينا ولعيلنا وللبلد بتمنى اننا نرجه لايام الناس اللى كانت نهبابه لان الحاليين مش قدرين يعملو حاجه احساس بالعجز الشديد بصراحه
ياريت نتقبل الرأي والرأي الاخر بصدر رحب ويكون الهدف في الاول والاخر مصلحه البلد وديما خلو دعائكم
اللهم ولي أمورنا خيارينا
(ثق بالله عز وجل ولن تندم ابدأ)
واسف على الاطاله
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy

2 أعضاء قالوا شكراً لـ Amin Hegazy على المشاركة المفيدة:
mman2005 (04-14-2012), smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 02:56 AM   رقم المشاركة : [14]
الحاج
قنـــاص

مزاجي
افكر
شكراً: 507
تم شكره 605 مرة في 345 مشاركة

الملف الشخصي

الحاج صياد متألق بالرابطةالحاج صياد متألق بالرابطةالحاج صياد متألق بالرابطةالحاج صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الحاج غير متواجد حالياً

بسم الله كفانا هم وغم ورفع ضغط وكتر تفكير دى احدث طريقة لقتل الناس بدون محاكمات ان اردت قتل اى انسان فاغرقة فى الهم لانة جالب الغم وكثرة التفكير التى تجلب لسع كهربة المخ وانفجارة اجب واكسب(س1) اين تقع جمهرية خربتها(س2) اذكر الحكام المتعاقبين عليها لديكم من الوقت 24ساعة وان لم تجد الحل جمع اكبر عدد واطلبة وستجد الرد المفيد
التوقيع بسم الله اللهم حببنى فى عبادتك وحبب عبادك فى

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ الحاج على المشاركة المفيدة:
smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 02:56 AM   رقم المشاركة : [15]
خالد يوسف
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 49
تم شكره 61 مرة في 55 مشاركة

الملف الشخصي

خالد يوسف صياد متألق بالرابطةخالد يوسف صياد متألق بالرابطةخالد يوسف صياد متألق بالرابطةخالد يوسف صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

خالد يوسف غير متواجد حالياً

اوافق أ/ أمين الرأي جدا و الزملاء جميعا و خصوصا بعد أن أصبح الأحتياطي النقدى الأجنبي المتبقي هو 11.5 مليار دولار بعد 14 شهر من الثورة بعد أن كان 36 مليار دولار و بمجرد حسبة صغيرة يدل هذا على انه باقي حوالي ستة شهور و تعلن مصر افلاسها فعلينا جميعا العمل بكل ما لدينا من قوة و عزم و نترك الحكم لصندوق الإنتخابات و ندع خلافاتنا جانبا حتى نعبر ببلادنا الى بر الأمان
التوقيع
ربنا افتح بيننا و بين قومنا بالحق و انت خير الفاتحين

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ خالد يوسف على المشاركة المفيدة:
smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 03:07 AM   رقم المشاركة : [16]
Gamo
واحد من الناس

مزاجي
مشغول
شكراً: 300
تم شكره 419 مرة في 229 مشاركة

الملف الشخصي

Gamo تم تعطيل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Gamo غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy مشاهدة المشاركة
بعد اذن السادة الزملاء والاخوة الافاضل انا حابب اضيف جزئيه معينه في الموضوع أو وجهة نظر خاصه وللجميع قبولها أو رفضها
ليه الهجوم على التيار الاسلامي وليه الهجوم على عمر سليمان
وليه كل اللى بيحصل ده (هي دي السياسه)
بعد الثورة وبدايه انتشار التيار الاسلامي ظهر الهجوم الشرس على هذا التيار والسبب ان المنافسين ليه بيحاولو يشوهو صورته بشكل كبير عشان ميحصلش على الاغلبيه وبالرغم من كده حصل على الاغلبيه في البرلمان وصندوق الانتخابات هو اللى حسم الموضوع ومازال الهجوم مستمر عليه لانه معملش حاجه ملموسه ومفيش شيء ظهر وحال البلد زي ما هو وكتير من الناس متجاهله ان البرلمان دورة تشريعي ورقابي فقط لا غير يعنى لسه باقي السلطات في البلد لم تكتمل عشان محدش يقيم هذا الموقف
وبرده شايف ان فيه هجوم وعدم قبول على عمر سليمان شديد جدا طيب ليه مظهرش الهجوم ده على عمر موسى ولا احمد شفيق الناس دي من بقايا النظام السابق لان عمر سليمان كان رئيس جهاز المخابرات وكان يعتبر نائب الرئيس في الفترة الاخيرة من حكمه وجهه نظر
طيب فيه ناس بتدؤيد التيار الاسلامى والتيار الليبرالى وناس بتايد عمر سليمان وناس بتايد عمرو موسى وووووو
ايه المشكلة كل واحد ليه الحرية في التعبير عن وجهه نظره ويؤيد من يريد وفي الاخر الصندوق هو اللى هيحدد مين اللى ليه الاغلبيه
أنا عارف ان الموضوع خرج شويه عن الفكرة الاساسية اللى طرحها الاستاذ/ جامو بس حبيت أوضح وجه نظري بناء على ردود الاعضاء
حاجه اخيرة اتمنى انه تكون سمه خلال الفترة الاخيرة ايا كان المرشح اللى هيفوز واتجاهه ايه ياريت الكل يتكاتف بعد راي الاغلبيه في تنمية البلد ويشتغل بضمير فعلا في تنمية البلد دى وفي الاول والاخر كل ده هيرجع عليك في الاول قبل ما يعم على البلد لكن بعد نجاح تيار وبدايه استقرار الامور يكون عبارة عن حرب بين هذا وذاك لمجرد الحصول على مكاسب شخصية أو تشويه التيار المنافس أمر سيء جدا وهنفضل واقفين مكانا بل هناخر عن المرحله اللى كنا وصلنا فيها ويمكن فعلا ساعتها تلاقي ناس بتقول الكلمه الغريبه اللى بتتسمع كتير (ولا يوم من ايامك يا مبارك) بجد دي كلمه مستفزة جدا بالنسبة ليه مش عشان بحس ان ايامه كانت فيها مهانه وازلال للشعب لأ ولكن بحس ان بعد زوال الغمه دي مش قدرين نعمل الاحسن والافضل لينا ولعيلنا وللبلد بتمنى اننا نرجه لايام الناس اللى كانت نهبابه لان الحاليين مش قدرين يعملو حاجه احساس بالعجز الشديد بصراحه
ياريت نتقبل الرأي والرأي الاخر بصدر رحب ويكون الهدف في الاول والاخر مصلحه البلد وديما خلو دعائكم
اللهم ولي أمورنا خيارينا
(ثق بالله عز وجل ولن تندم ابدأ)
واسف على الاطاله
انا موافقك في كلامك
وعلى فكره انا عن نفسي مش متعصب لمرشح وبكره تمجيد المرشحين, المرشح في الاول وفي الآخر بنآدم ليه اخطاء وعيوب ومميزات , لو غلط يتقاله انت غلطت, لو ظلم يتحاسب, وانا بقول الكلام ده ورغم اني وبفخر انتمائي سلفي اب عن جد , بس ممكن ارشح واحد زي الدكتور البرادعي مثلا لو حسيت انه هيحترم قيم وثوابت الاسلام وهيحقق العدل في المجتمع بين المسلم والمسيحي
لكن مستحيل اتقبل شخص زي عمر سليمان مثلا
وعمرو موسى وان كان وقعه على الخاطر اقل صدمه من عمر سليمان ولكن يبقى انه يحسب على النظام السابق , ومن الصعب ان الواحد يتقبل انه بعد ثوره يحكم البلد شخص ممكن يظلم فئه من المجتمع او يفسد في البلد باي شكل كان, دا كده كاننا مبنتعلمش من الدرس الي اخدناه في حكم مبارك
ولو نزعنا الحقد من قلوبنا هنعرف نختار كويس ان شاء الله
2 أعضاء قالوا شكراً لـ Gamo على المشاركة المفيدة:
mman2005 (04-14-2012), smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 09:21 AM   رقم المشاركة : [17]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 10
تم شكره 58 مرة في 53 مشاركة

الملف الشخصي

wael122 صياد نشيط بالرابطةwael122 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wael122 غير متواجد حالياً

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
ان الله لايغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم
صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم

لابد بداية من ان نغير انفسنا على حب النظام واحترام القوانين والعمل الدؤوب فى اوقات العمل لتعويض ما فقدناه من انتاج طوال الفترة الماضية
سعات بحس ان احنا شعب همجى ودى تلاحظها قوى وانت ماشى فى الشارع كمية السيارات اللى بتمشى مخالف وعند اعتراضك على هذا السلوك تجد المخالف يتحدث كان هو اللى على حق ودى انتشرت جدا بعد الثورة
التعصب الاعمى فى كل شىء بدا من الكورة وحتى الموت
كل واحد متشبث برأيه ورافض الرائ الاخر تماما سواء كانو اسلاميين او ليبراليين مش عارف ليه
طيب اذا افرخت الانتخابات على فوز الاسلاميين ماذا سيفعل الفصيل الاخر
طيب واذا حدث العكس ماذا سيفعل الاسلاميين ؟؟
ما هو مفهوم الحرية والديموقراطية اللى نعرفه؟؟
لابد لنا من التصالح مع الذات اولا ونتصالح مع الاخر ونتقبل الاائ الاخر رغم اختلافة عن تفكيرنا لم نتعود الاختلاف والنقاش
كل واحد حاطت فكرة فى دماغة ومش عايز يغيرها او يناقشها ومتعصب ليها جدا طيب ليه؟؟
مع احترامى لكل اللى نازلين الانتخابات الرئاسية ولا واحد فيهم يصلح يبقى حتى وزير فى دولة الواق واق مش رئيس مصر
لاكن هو دا اللى موجود وربنا المستعان
لو كسب الاسلاميين لن تكون مشكلة كبيرة رغم ان دا تكرار للحزب الوطنى (جميع السلطات فى ايد تيار واحد)
اما لو كسب تيار اخر الاسلاميين هايكسرو البلد لعدم تقبلهم الرائ الاخر
بس هى دى الديموقراطية لابد ان ينجح احد بقرار الاغلبية صح غلط الاغلبية اللى تحكم
معلومة : انا لم ولن انتمى الى تيار سياسى او دينى (انا مسلم وهذا يكفينى)
( دا نتاج فكرى الشخصى الذى يحتمل الخطأ وفكر غيرى يحتمل الصواب )

طولت عليكم بس انتم اللى دخلتونى فى السياسة
تقبلوا تحياتى
التوقيع ابتسم... فأنت لم ترى الاسوء بعد!!

2 أعضاء قالوا شكراً لـ wael122 على المشاركة المفيدة:
Gamo (04-14-2012), smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 01:11 PM   رقم المشاركة : [18]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 مشاهدة المشاركة

لابد بداية من ان نغير انفسنا على حب النظام واحترام القوانين والعمل الدؤوب فى اوقات العمل لتعويض ما فقدناه من انتاج طوال الفترة الماضية
سعات بحس ان احنا شعب همجى ودى تلاحظها قوى وانت ماشى فى الشارع كمية السيارات اللى بتمشى مخالف وعند اعتراضك على هذا السلوك تجد المخالف يتحدث كان هو اللى على حق ودى انتشرت جدا بعد الثورة
كل واحد متشبث برأيه ورافض الرائ الاخر تماما سواء كانو اسلاميين او ليبراليين مش عارف ليه
لابد لنا من التصالح مع الذات اولا ونتصالح مع الاخر ونتقبل الاائ الاخر رغم اختلافة عن تفكيرنا لم نتعود الاختلاف والنقاش
مع احترامى لكل اللى نازلين الانتخابات الرئاسية ولا واحد فيهم يصلح يبقى حتى وزير فى دولة الواق واق مش رئيس مصر
لو كسب الاسلاميين لن تكون مشكلة كبيرة رغم ان دا تكرار للحزب الوطنى (جميع السلطات فى ايد تيار واحد)

تقبلوا تحياتى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 04-14-2012, 01:46 PM   رقم المشاركة : [19]
mman2005
قنـــاص

مزاجي
رايق
شكراً: 368
تم شكره 414 مرة في 268 مشاركة

الملف الشخصي

mman2005 صياد نشيط بالرابطةmman2005 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

mman2005 غير متواجد حالياً

بارك الله فى الأخوة ومناقاشتهم العاقلة والبناءة، وأحب أضيف نقطة صغيرة جداً هو لو أن عمر سليمان هيجى بطريقة سليمة مفهاش تزوير ولا تحيز فأهلاً برأى الأغلبية الشعبية، ولكن الدلائل تشير للأسف أن هناك نية تزوير وتسهيلات لعمر سليمان، بدليل جمعه أكثر من 40 الف توكيل فى 48 ساعة وهناك دلائل أن الأجهزة الأمنية تساعده فى حملته وتدار حملته الإنتخابية من داخل جهاز المخابرات، يعنى المشكلة مش مشكلة صندوق إنتخاب وحرية إختيار شخصية بقدر ما هى محاولة لإعادة إنتاج النظام القديم فى شكل جديد معدل.
فيه ناس هتختار عمر سليمان لمجرد أنه هيعذب الإسلاميين زى ما أستاذ جاموا بيقول، وفيه فنانين هيختاروا عمر سليمان خوفاً من التيار الإسلامى وعلشان يفضلوا يقدموا الفن بلا قيود سواء كان يتفق مع الآداب العامة أو لا يتفق، وفيه ناس بتأيد عمر سليمان خوفاً من الإسلاميين، يعنى معظم الى بيأيدوا سليمان مش علشان أن الراجل عنده برنامج إنتخابى كويس ولا هيرفع الإقتصاد ولا علشان الديمقراطية والحرية والتقدم مجرد الأسباب سالفة الذكر فقط.
وموضوع جنسية والدة حازم أبو إسماعيل رجعنا تانى أن اللجنة سيدة قراراها وعدم إحترامها لحكم القضاء، يعنى دى كلها مؤشرات بتخلى الواحد فى حالة غضب أننا مش أتغيرنا بعد الثورة، والنظام القديم برده الى بيعوزوه بيعمله بغض النظر عن رأى الشعب وأحكام القضاء.
وأنا بفكر جدياً ولأول مرة أشارك فى مظاهرة أنى أنزل التحرير الجمعة الجاية لأنى معنديش إستعداد إبنى الصغير يعيش 30 سنة فى ذل وتزوير زى ما أبوه عاش عمره كله تحت حكم الفاسدين.
التوقيع
[SIGPIC]http://www.egypthunter.com/vb/image.php?type=sigpic&userid=82&dateline=133270422 6[/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم mman2005

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ mman2005 على المشاركة المفيدة:
Gamo (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 01:48 PM   رقم المشاركة : [20]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amin Hegazy غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 مشاهدة المشاركة

تقبلوا تحياتى
وائل باشا بعد اذنك انا بعترض على كلمه همجي وتصرف التيار الاسلامي في حاله فوز تيار اخر
بالنسبة لموضوع شعب همجي دي صعبه معاك كل التصرفات اللى بتحصل في الفترة دي بتقول الكلام ده لكن متنساش انا الناس بقالها 30 سنه ماشية بالقهر ونفسها تحس بالحرية حتى لو كان بتمارسها بطريقه خطأ ولو تفتكر بعد تنحى مبارك ايه اللى حصل في ميدان التحرير الناس نضفت الميدان وكان زي قبل الثورة وفيه بعد الحركات والتيارات بدات حمله تنظيف ودهان لارصفه الشوارع لو شعب همجي عمرة ما هيعمل كده وياريت يكون فيه صبر وعدم استعجال الثورة الفرنسية استمرت 14 سنه في الاصلاح وغرقت في الدم وأحكام الاعدام والقتل
أما تصرف التيار الاسلامي مش هيكون ليه رد فعل كبير زي ما انت متخيل كده الناس دي فهمه برده يعنى ايه سياسيه ممكن يقولو حصل تزوير أو أو لكن صعب توصل لحكايه تكسير البلد ولا بد أن يردا الجميع برأي الاغلبية
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy