الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الموضوعات العامة

الموضوعات العامة قسم خاص بالموضوعات العامة التي لا تخص الصيد.

قديم 04-14-2012, 02:07 PM   رقم المشاركة : [21]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 10
تم شكره 58 مرة في 53 مشاركة

الملف الشخصي

wael122 صياد نشيط بالرابطةwael122 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wael122 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: بل يصلحهم العدل والحق!!!!!!!!!

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو المحلاوى مشاهدة المشاركة
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
استاذ تيتو المحلاوى

افهم من كلامك انك معترض مع وجهه نظرى
الاختلاف لايفسد للود قضية

بس كان نفسى تقول رايك بدلا من علامات الاستفهام والتعجب لاثراء الحوار

وتذكر اخى انى قولت رائ يحتمل الخطأ ورائ غيرى يحتمل الصواب

شكرا على المداخلة المفيدة
التوقيع ابتسم... فأنت لم ترى الاسوء بعد!!

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 04-14-2012, 02:22 PM   رقم المشاركة : [22]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy مشاهدة المشاركة
وائل باشا بعد اذنك انا بعترض على كلمه همجي وتصرف التيار الاسلامي في حاله فوز تيار اخر
بالنسبة لموضوع شعب همجي دي صعبه معاك كل التصرفات اللى بتحصل في الفترة دي بتقول الكلام ده لكن متنساش انا الناس بقالها 30 سنه ماشية بالقهر ونفسها تحس بالحرية حتى لو كان بتمارسها بطريقه خطأ ولو تفتكر بعد تنحى مبارك ايه اللى حصل في ميدان التحرير الناس نضفت الميدان وكان زي قبل الثورة وفيه بعد الحركات والتيارات بدات حمله تنظيف ودهان لارصفه الشوارع لو شعب همجي عمرة ما هيعمل كده وياريت يكون فيه صبر وعدم استعجال الثورة الفرنسية استمرت 14 سنه في الاصلاح وغرقت في الدم وأحكام الاعدام والقتل
أما تصرف التيار الاسلامي مش هيكون ليه رد فعل كبير زي ما انت متخيل كده الناس دي فهمه برده يعنى ايه سياسيه ممكن يقولو حصل تزوير أو أو لكن صعب توصل لحكايه تكسير البلد ولا بد أن يردا الجميع برأي الاغلبية
اخى العزيز امين

احترم رايك جدا
انا قولت ساعات بحس اننا شعب همجى من التصرفات الغير مسؤلة التى تحدث فى كل المجالات وعلى كل المستويات التعليمية ( يتساوى فيها الجاهل والمتعلم)
بعد الثورة كان العالم يتحدث عنا باعجاب شديد والان وبعد سنة و3 شهور هل تعتقد نظرة العالم لنا كما هى
انا معاك اننا عملنا ثورة تحاكى بها العالم ولاكن اظرف واقرب تعليق سمعتة ان اللى بيحصل فى مصر عامل زى واحد مسك قزازه سفن وقعد يرج فيها وفجاة ساب ايدة
كل اللى فى الزجاجة طلع عشوائى
احنا فى مرحلة العبث فى كل شئ
طيب اية تفسيرك كل اللى عندة مشكلة يروح قاطع طريق وموقف حال الناس المريض والسعاعى على رزقة والمسافر اليس للطريق حق
انا عن نفسى كنت هاعمل كذا حادثة بسبب السلوك الفاسد على الطرق لولا توفيق الله وتسليمة
اما حكاية تكسير البلد اذا سقط الاسلاميين انا بقول اللى هما بيقولوة انا لااعرف منهم احد معرفة شخصية ولاكن مجريات الامور تدعوا الى تامل التصاريح الاعلامية
معظم من على الساحة يلعب لمصلحتة فى لعبة السياسة وجميع المور متاحة ومباحة حتى الكذب الا من رحم ربى

واخير اخى الخلاف فى الرئ لايفسد للود قضية
تقبل تحياتى

قديم 04-14-2012, 02:33 PM   رقم المشاركة : [23]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amin Hegazy غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 مشاهدة المشاركة
اخى العزيز امين

احترم رايك جدا
انا قولت ساعات بحس اننا شعب همجى من التصرفات الغير مسؤلة التى تحدث فى كل المجالات وعلى كل المستويات التعليمية ( يتساوى فيها الجاهل والمتعلم)
بعد الثورة كان العالم يتحدث عنا باعجاب شديد والان وبعد سنة و3 شهور هل تعتقد نظرة العالم لنا كما هى
انا معاك اننا عملنا ثورة تحاكى بها العالم ولاكن اظرف واقرب تعليق سمعتة ان اللى بيحصل فى مصر عامل زى واحد مسك قزازه سفن وقعد يرج فيها وفجاة ساب ايدة
طيب اية تفسيرك كل اللى عندة مشكلة يروح قاطع طريق وموقف حال الناس المريض والسعاعى على رزقة والمسافر اليس للطريق حق
انا عن نفسى كنت هاعمل كذا حادثة بسبب السلوك الفاسد على الطرق لولا توفيق الله وتسليمة
اما حكاية تكسير البلد اذا سقط الاسلاميين انا بقول اللى هما بيقولوة انا لااعرف منهم احد معرفة شخصية ولاكن مجريات الامور تدعوا الى تامل التصاريح الاعلامية
معظم من على الساحة يلعب لمصلحتة فى لعبة السياسة وجميع المور متاحة ومباحة حتى الكذب الا من رحم ربى

تقبل تحياتى
انا معاك يا باشا وشفت اكتر من كده من تصرفات لكن ده أمر طبيعي خلى واحد محبوس 30 سنه مش قادر يتنفس وبعد كده اديلة مطلق الحرية يعمل اللى هو عايزة بدور رادع هتكون ايه النتيجة؟
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy

قديم 04-14-2012, 02:36 PM   رقم المشاركة : [24]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقتباس:
استاذ تيتو المحلاوى

افهم من كلامك انك معترض مع وجهه نظرى
الاختلاف لايفسد للود قضية

بس كان نفسى تقول رايك بدلا من علامات الاستفهام والتعجب لاثراء الحوار

وتذكر اخى انى قولت رائ يحتمل الخطأ ورائ غيرى يحتمل الصواب

شكرا على المداخلة المفيدة
مبدئيا راية شخصى يعنى ماليش دعوة براى الادارة او الاشراف او غيرة عشان مالقيش حد عامل تقرير انى بفرض رايى على حد باسم الادارة
الكلام اللى عدى دة مش لحضرتك طبعا وانا فعلا معترض على وجهة النظر اللى علمت عليها
مع انى اختلف مع حضرتك فى الراى فى حكاية المرشحين لانى مثلا هرشح واحد وهو معروف من التوقيع
لكن فية اتنين انا عاجبنى برنامجهم الا حاجات واقوال ليهم فده خلانى افصل بين اكتر من واحد وعلى فكرة انا فضلت فترة على مااقتنعت بالمرشح بتاعى يعنى مش ماشى مع الهوجة
ولكن مااعترضتش علية لان دة فعلا وجهات نظر وليك حق فى دى تقول اللى عايزة ومااعترضتش
لكن حضرتك تتهم الاسلاميين انهم هيخسروا وكدة دى تزعلنى اوى مش اعترض بس
واظن المليونيات بتاع الاسلاميين كانت كلها هادئة مع ان الاعداد كبيرة جدا
جمعة توحيد الصف
جمعة بتاع الشيخ حازم لاللتلاعب
جمعة بتاع امبارح حتى الاعتصام بالليل كان مافيش قلق مع ان اللجنة خافت من الاعداد الا ان ماحدش لمس حد من الطرفين
يبقى فين بقى التكسير وطبعا مع المقارنة بالاعتصامات التانيةو الجمع التانية
وكمان يوم النطق بالحكم لصالح الشيخ حازم كان فية اخوان وانصار للشيخ عشان القضيتين بتاع الجنسية وقضية الشاطر وماحدش اتخانق مع التانى وكمان كان فية امن مركزى وشرطة عسكرية جت بالليل او العصر تقريبا وماحصلش اى مشادات حتى ولو كلامية
مع ان الاعلام الكاذب قال ان انصار ابو اسماعيل هجموا على المحكمة وحرقوا البنزينة اللى قدام المحكمة ومافيش حاجة من دى حصلت خالص
ملحوظة الجمعة بتاع امبارح اتقال عليها انها اكبر مليونية فى الاعداد واكبر مليونية فى رفع اعلام مصر واكبر مليونية وماحصلش فيها اى مشاكل
ياريت تكون حيادى وتبص لكل جانب من الجوانب وماتبصش بعين واحدة لان كدة هتشوف نص والنص التانى لا
ومعزرة على الاطالة
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 04-14-2012, 02:42 PM   رقم المشاركة : [25]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقتباس:
اخى العزيز امين

احترم رايك جدا

تقبل تحياتى
اللى هم بيقولوة انا لا اعرف منهم احد معرفة شخصية
ازاى حضرتك حكمت بما انك ماتعرفش حد
ومن امتة بنصدق الاعلام اللى كان جايب كوبر قصر النيل وبيقول مافيش مشاكل
واللى قال على الثورا همجيين ومثيرى شغب وبلطجية
اظن الاعلام طول عمرة بيهاجم الاسلام والمسلمين فبلاش تستند على كلامة لان احنا كدة بندخل نفسنا فى دوامة كبيييييييييييييرة
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 04-14-2012, 02:52 PM   رقم المشاركة : [26]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو المحلاوى مشاهدة المشاركة
مبدئيا راية شخصى يعنى ماليش دعوة براى الادارة او الاشراف او غيرة عشان مالقيش حد عامل تقرير انى بفرض رايى على حد باسم الادارة
الكلام اللى عدى دة مش لحضرتك طبعا وانا فعلا معترض على وجهة النظر اللى علمت عليها
مع انى اختلف مع حضرتك فى الراى فى حكاية المرشحين لانى مثلا هرشح واحد وهو معروف من التوقيع
لكن فية اتنين انا عاجبنى برنامجهم الا حاجات واقوال ليهم فده خلانى افصل بين اكتر من واحد وعلى فكرة انا فضلت فترة على مااقتنعت بالمرشح بتاعى يعنى مش ماشى مع الهوجة
ولكن مااعترضتش علية لان دة فعلا وجهات نظر وليك حق فى دى تقول اللى عايزة ومااعترضتش
لكن حضرتك تتهم الاسلاميين انهم هيخسروا وكدة دى تزعلنى اوى مش اعترض بس
واظن المليونيات بتاع الاسلاميين كانت كلها هادئة مع ان الاعداد كبيرة جدا
جمعة توحيد الصف
جمعة بتاع الشيخ حازم لاللتلاعب
جمعة بتاع امبارح حتى الاعتصام بالليل كان مافيش قلق مع ان اللجنة خافت من الاعداد الا ان ماحدش لمس حد من الطرفين
يبقى فين بقى التكسير وطبعا مع المقارنة بالاعتصامات التانيةو الجمع التانية
وكمان يوم النطق بالحكم لصالح الشيخ حازم كان فية اخوان وانصار للشيخ عشان القضيتين بتاع الجنسية وقضية الشاطر وماحدش اتخانق مع التانى وكمان كان فية امن مركزى وشرطة عسكرية جت بالليل او العصر تقريبا وماحصلش اى مشادات حتى ولو كلامية
مع ان الاعلام الكاذب قال ان انصار ابو اسماعيل هجموا على المحكمة وحرقوا البنزينة اللى قدام المحكمة ومافيش حاجة من دى حصلت خالص
ملحوظة الجمعة بتاع امبارح اتقال عليها انها اكبر مليونية فى الاعداد واكبر مليونية فى رفع اعلام مصر واكبر مليونية وماحصلش فيها اى مشاكل
ياريت تكون حيادى وتبص لكل جانب من الجوانب وماتبصش بعين واحدة لان كدة هتشوف نص والنص التانى لا
ومعزرة على الاطالة
استاذ تيتو
اولا احب اشكرك على ردك الجميل
ثانيا اشكرك جدا لتقبل المناقشة الجيدة
اخى انا لا مع مرشح ضد احد ولا انا ضمن جماعة او مذهب سياسى ضد الاخر
الملونيات لن يحدث بها شئ طالما لا توجد نتيجة فاصلة
ولم اقل ان فصيل هايعمل شغب فى مليونية او فى حكم محكمة جاء لصالحة
ولاكن لو الحكم لم ياتى على هوى حازم او خيرت ماذا كان سيحدث؟؟ بالله عليك لا تجواب لان العلم عند الله عالم الغيب وكفى
وانا لم اتهم الاسلاميين بالخسارة ابدا انا قولت لو خسرو ماذا سيحدث؟ بس مجرد تساؤل
عموما انا كما اسلفت من قبل لا انتمى الى اى فصيل دينى او سياسى وهانت على النتخابات شهرين تقريبا وسننظر الى النتيجة وما سيحدث بعدها واتمنى من الله ان يولى من يصلح فاذا صلح الوالى صلحت الرعية
معلومة اخير اخى ان مش هانتخب حازم او خيرت بس لو كسب سارفع القبعة تيحيا لنتيجة الاغلبية
وسواء انا اخترت شخص وانت اخترت الاخر سنبقا ابدا باذن الله اخوه فى الله والرابطة
شكرا مرة اخرى على سعة صدرك للحوار

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ wael122 على المشاركة المفيدة:
smsmn8888 (04-14-2012)
قديم 04-14-2012, 03:07 PM   رقم المشاركة : [27]
miroo
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
قلق
شكراً: 147
تم شكره 562 مرة في 462 مشاركة

الملف الشخصي

miroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

miroo غير متواجد حالياً

انا خايف جدا لان فيه قطاع كبير جدا في المصريين لا يحسنون الاختيار لانهم لم يختاروا اي شيء من فبل , فنواب المجلس و رئيس الجمهوريه مش بنختارهم احنا كشعب
دخول المدارس او الكليات برضه مش بنختارهم احنا كمواطنين
الوظيفه برضه مش بنقدر نختارها
و كذلك اشياء كثيره
كن النظام هو اللي بيختارلنا كل حاجه و دلوقتي الناس مش مصدقه نفسها و مش عارفه تختار ايه و تختار ازاي

كل واحد بيشوف اللي جنبه هيعمل ايه و يقول و انا كمان زيه
و ده شيء مخيف لان الفلول و بقايا الفساد ناس مدربه و كانت ماسكه البلد و عارفه تتعامل مع الشعب ازاي و ازاي تحركهم و تستفيد منهم و برضه بمساعده الاعلام ال--------

ازاي اقف في بنزينه في الزحمه و اسمع كلمه (هو مبارك كان عمل فينا ايه علشان نمشيه ماهو كان كل حاجه موجوده و مابنقفش عليها طوابير كده)
نسي المحترم طوابير علشان تاخدد العيش و الانابيب و المرور
نسي المحترم طوابير علشان تدفع المياه و الكهرباء و المستشفيات

انا عارف اني طولت عليكوا
بس انا متغاظ من الشعب اللي شاف واحد حرامي و قاتل بيقتله بامراض و مياه ملوثه و غيرها بمساعده قتله اخرين و يرجع يقول كانت ايامه لوز

ربنا يولي من يصلح
اي واحد يساعد هذه البلد و يعمل علي رفعتها بشرع الله ربنا يوفقه

الغريبه ان كل مخلوقات ربنا بتعرف اعدائها و تحزر منها , الا المصريين حبايب اي حد حتي اللي بيحطلها السم في العسل
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ miroo على المشاركة المفيدة:
Gamo (04-14-2012)
قديم 04-15-2012, 12:32 AM   رقم المشاركة : [28]
Gamo
واحد من الناس

مزاجي
مشغول
شكراً: 300
تم شكره 419 مرة في 229 مشاركة

الملف الشخصي

Gamo تم تعطيل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Gamo غير متواجد حالياً

بشكر الاخوه الكرام جميعا على الردود والاراء المحترمه
قديم 04-15-2012, 12:42 AM   رقم المشاركة : [29]
amirhlal
صياد مُتـألــق

مزاجي
افكر
شكراً: 965
تم شكره 213 مرة في 155 مشاركة

الملف الشخصي

amirhlal صياد نشيط بالرابطةamirhlal صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amirhlal غير متواجد حالياً

جزاك الله خير الجزاء
قديم 04-15-2012, 01:00 AM   رقم المشاركة : [30]
Gamo
واحد من الناس

مزاجي
مشغول
شكراً: 300
تم شكره 419 مرة في 229 مشاركة

الملف الشخصي

Gamo تم تعطيل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Gamo غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amirhlal مشاهدة المشاركة
جزاك الله خير الجزاء
واياك يارب
وشكرا لردك يا استاذ امير