الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

قديم 04-15-2012, 01:35 PM

Aymank2
صياد مُـخضرم
مزاجي
رايق
شكراً: 41
تم شكره 222 مرة في 170 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  Aymank2 غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

Aymank2 صياد نشيط جدا بالرابطةAymank2 صياد نشيط جدا بالرابطةAymank2 صياد نشيط جدا بالرابطة

افتراضي الكرال بعد اجراء التعديلات الازمه.

اخواتى فى الرابطه تحياتى ليكم جميعاّ وكل سنه وانتم طيبين اضافه الى اخواتى الرواد فى الرابطه الى نورونا وخلونا نتعرف على البندقيه الكرال تحياتى ليهم جميعاّ وانشاء الله نتعلم منهم اكتر واكتر... حبيت اعرفكم على التجربه الشخصيه مع الكرال اولا انا اشتريت البندقيه من 3 شهور تقريباّ بعد اكتر من 10سنين توقف عن الصيد هيا خشب كبير من السجلابى ب 1450 واول مشتريتها وقبل اى طلعه تم عمل تشحيم وتنظيف للبندقيه وطبعاّ تغير قاعده السوسته الفبر بوحده معدن عند النجم محمود شلبى وقالى السوسته بتاعتها زى الفل مفيهاش المشاكل التقليديه بتاعت الكرال والجلبه وجلبت بيت الرش مفيش احلى من كده . اتكلت على الله وابتديت اجرب البندقيه على مسافات اكبر من 10متر القوه كانت جباره بس النشان حدث ولا حرج كل شويه بحاله لحد مزهقت منها وقرفت بصراحه وانا هعمل ايه بالقوه من غير الدقه المهم طلعت بيها كذا طلعه وكنت الحصيله معقوله والحمد لله بس فى بدايه الطلعات بعد كده ترييش والذى منه وده مش من النشان على شان انا مثبته كويس جداّ الهم اكثر من زميل فى المنتدى ربنا يباركلهم نصحونى اغير السوسته انا شخصياّ مكنتش مقتنع ومال السوسته السوسته قويه مالها ومال النشان كنت ساذج طبعاّ وبعد تفكير قلت لما اجرب وماله وبعدين لقيت عرض على سوست جامو الاصليه فى احد عروض الرابطه من شخصيه محترمه هو الاستاذ كريم الكرنى الى بشكره شكر كبير على مجهوداته هو وكل اعضاء الاداره المحترمه اشتريتها على طول ولسه مركبها من اسبوع واحد عند محمود شلبى الى كان صعبان عليه يغير السوسته الاصليه لانها زى ماهيا زى الفل مرفق صوره ليها فى الاسفل وياخساره مصورتش السوسته الجامو قبل التركيب بس هتلاقو صورته فى عرض الرابطه المهم ابتديت اجرب البندقيه بعد تركيب السوسته الجامو وعينك متشوف الا النور بعدم احتساب اول 3 رشات فى كل تجربه وده طبيعى دقه عليا جداّ وقوه تدميريه ملهاش حل مرفق صور غطاء حاجه حاجه ساقعه من مسافه 12 متر تم تجربه البندقيه ثلاثه ايام على فترات مختلفه معلش برضه ال اتلسع من الشربه ينفخ فى الزبادى ههههه مرفق صور بالاسفل لغطاء الحاجه الساقعه دهنه ازرق مضروب 5 رشات و صوره لكاتم البندقيه للاخوه الى بيسألو على شكل الاصدار الجديد وصوره للبندقيه ال بقت عزيزه عليه وصوره للسوسته الاصليه وباين من الصوره انها زى ماهيا وصوره للوح النشان الخشب وهو جزء من لوح سرير من النوع السميك من عند اى نجار تم تدميره تماما بحوالى 30 رشه وغداّ باذن الله التجربه العمليه و هتبقى طلعه شم النسيم انشاء الله ادعولى برجاء الى عاجبه الموضوع التقييم والى مش عاجبه برضه التقييم هههههه وكل سنه وانتم طيبين مره تانيه.
المصغرات المرفقة
20120415267.jpg   20120415269.jpg   20120415272.jpg   20120415274.jpg   20120415268.jpg  

رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
قديم 04-15-2012, 01:38 PM   رقم المشاركة : [2]
mibrahem
صياد متميــــز

مزاجي
رايق
شكراً: 66
تم شكره 100 مرة في 88 مشاركة

الملف الشخصي

mibrahem صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

mibrahem غير متواجد حالياً

افتراضي رد: الكرال بعد اجراء التعديلات الازمه.

شغل عالى هتشجعنى اغير السستة انا كمان معايا كرال
التوقيع
سبحان الله والحمد الله ولاالله إلاالله والله أكبر
م / محمد ابراهيم

من مواضيعي في هذا القسم mibrahem

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 04-15-2012, 01:43 PM   رقم المشاركة : [3]
الــعـربـى
قنــاص مُخضرم

مزاجي
مصدوم
شكراً: 464
تم شكره 707 مرة في 510 مشاركة

الملف الشخصي

الــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الــعـربـى غير متواجد حالياً

مبروك عليك البندقيه والسسته ومنتظرين صور الطلعات ان شاء الله
التوقيع
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ
وحسبنا الله ونعم الوكيل

من مواضيعي في هذا القسم الــعـربـى

قديم 04-15-2012, 01:56 PM   رقم المشاركة : [4]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amin Hegazy غير متواجد حالياً

مبروك عليك وربنا يديلك خيرها ويكفيك شرها
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy

قديم 04-15-2012, 02:26 PM   رقم المشاركة : [5]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 158
تم شكره 545 مرة في 440 مشاركة

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

عادل عبده غير متواجد حالياً

مبروك يا باشا الف مليون مبروك وربنا يكفيك شرها يارب
وبأذن الله تبقى طالعه ملهاش حل وصيد وفير بس ابقى افتكرنا فى جوزين كده ولا حاجه لحسن اخوك عطلان بقاله كتير اووووى الله يكرمك
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

من مواضيعي في هذا القسم عادل عبده

قديم 04-15-2012, 06:34 PM   رقم المشاركة : [6]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 10
تم شكره 58 مرة في 53 مشاركة

الملف الشخصي

wael122 صياد نشيط بالرابطةwael122 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wael122 غير متواجد حالياً

مبروك عليك
ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
ملحوظة : رد فعل السوستة( الغير جيدة)يؤدى عدم انتظام الضغط ينتج عنه حدفة فى النشان عكس اعوجاج السوستة كما يؤدى الى احتكاك البستم بجسم الكانيون من الداخل
لو غيرت كمان سيل البستم هاتحس بفرق كبير
التوقيع ابتسم... فأنت لم ترى الاسوء بعد!!

قديم 04-15-2012, 06:36 PM   رقم المشاركة : [7]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 مشاهدة المشاركة
لو غيرت كمان سيل البستم هاتحس بفرق كبير

كده تمام فعلا يا باشا
وخلى بالك انا لياعندك بستم عشان اقولك على التعديل الجديد
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

قديم 04-15-2012, 07:11 PM   رقم المشاركة : [8]
Plazma2001
صياد جـديــد

مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره 5 مرة في 4 مشاركة

الملف الشخصي

Plazma2001 صياد جديد

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Plazma2001 غير متواجد حالياً

تعديل جميل و ربنا يبارك لك فيها
قديم 04-15-2012, 07:45 PM   رقم المشاركة : [9]
wael122
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 10
تم شكره 58 مرة في 53 مشاركة

الملف الشخصي

wael122 صياد نشيط بالرابطةwael122 صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wael122 غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
كده تمام فعلا يا باشا
وخلى بالك انا لياعندك بستم عشان اقولك على التعديل الجديد
يا عدوولة البستم جاهز والله مستنى انى اقابلك علشان ادهولك جاهز انه يركب مسمار لمسك الجلبة زى ما انت عاوز
التوقيع ابتسم... فأنت لم ترى الاسوء بعد!!

قديم 04-15-2012, 07:49 PM   رقم المشاركة : [10]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 مشاهدة المشاركة
يا عدوولة البستم جاهز والله مستنى انى اقابلك علشان ادهولك جاهز انه يركب مسمار لمسك الجلبة زى ما انت عاوز
والله انا كده اتكسفت اخر حاجه
طب هات اميلك يا باشا عشان فى تعديل ابن جنيه عاوز اقولهولم بقى با انى انا المخوانت العضلات
شكلها هتولع يا جدعان والكلام كده بقى كبير جدا