الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > ورشــــة أسلحة الصيد

ورشــــة أسلحة الصيد قسم يهتم بصيانة و تعديلات البنادق و حل المشاكل الشائعة.

قديم 05-27-2012, 10:43 PM

Amin Hegazy
قنــاص متألق
مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  Amin Hegazy غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

افتراضي عمل شعار للاسكوب بدل التالف

الموضوع سبق طرحه من خلال الزميل والاخ الفاضل ابوذيب (ايمن بك صالح)
والموضوع مش مكررلعده اسباب
1- المقاس جديد ده لاسكوب 3-9*40
2- تنفيذ فكرة اخرى بالمشاركة مع العبقري ايمن صالح
الفكرة السابقه مفيش فيها جديد وكانت اتعملت قبل كده وهيا عمل شعار على ورق تجهيز الطباعه بس المرة دي متاخد على مقاس عدسه 3-9 *40 والشعار والرسم موجود لمن يحتاجه
بس مشكلتها انها فيه شويه غيامه بسيطه في الرويه وده بسبب الطباعة
الفكرة الجديدة هيا نفس الجلبه النحاس السابقه بس بدل لصق الشعار تم عمل شعار من السلك ولصقه بالامير أو القصدير بس مش هيكون مدرج لكن رؤيته واضحه جدا
واسيبكم مع الصور وأسف مقدما لو الصور مش واضحه قوى لان الفلاش كان جامد وخبرتي في التصوير محدوده والشعار اصلا بيتشاف بالعافية ههههههه

دي صورة للشعار المطبوع

وعلى فكرة الفكرة الجديدة تم عمل الشعار من سلك رفيع جدا لونه فضى والاضاءة اشتغلت معاه كويس جدا
الحاجه الاخيرة احب اتوجه بالشكر لصديق العزيز ايمن صالح على المجهود المبذول وتعبه معايا ربنا يجعله في ميزان حسناته
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy

رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
4 أعضاء قالوا شكراً لـ Amin Hegazy على المشاركة المفيدة:
أبو محمود (12-11-2012), أبوذيب (05-28-2012), mr.samakawi (03-09-2013), xkhaledxmm (06-16-2012)
قديم 05-28-2012, 12:20 AM   رقم المشاركة : [2]
أبوذيب
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2,045
تم شكره 980 مرة في 570 مشاركة

الملف الشخصي

أبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبوذيب غير متواجد حالياً

افتراضي رد: عمل شعار للاسكوب بدل التالف

تسلم إيدك يا أمين باشا ..... الله ينور ... والشكر موصول لسعادتكم وهذا أقل واجب اتجاه إنسان خلوق محترم مثل حضرتك يا باشا ، وإن شاء الله تكون نتيجة السلك أجمل .... أكرر شكري وإعجابي بصبرك وأنا هاحاول أعمل طريقة السلك على مسئوليتك يا باشا
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
2 أعضاء قالوا شكراً لـ أبوذيب على المشاركة المفيدة:
mr.samakawi (03-09-2013), xkhaledxmm (06-16-2012)
قديم 05-28-2012, 12:34 AM   رقم المشاركة : [3]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوذيب مشاهدة المشاركة
تسلم إيدك يا أمين باشا ..... الله ينور ... والشكر موصول لسعادتكم وهذا أقل واجب اتجاه إنسان خلوق محترم مثل حضرتك يا باشا ، وإن شاء الله تكون نتيجة السلك أجمل .... أكرر شكري وإعجابي بصبرك وأنا هاحاول أعمل طريقة السلك على مسئوليتك يا باشا
يا باشا انت الاستاذ اكيد هتكون النتيجة افضل يا باشا
التوقيع

[SIGPIC][/SIGPIC]

قديم 05-28-2012, 01:01 AM   رقم المشاركة : [4]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 158
تم شكره 545 مرة في 440 مشاركة

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

عادل عبده غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوذيب مشاهدة المشاركة
وأنا هاحاول أعمل طريقة السلك على مسئوليتك يا باشا

جربها وعلى مسئوليتى انا ياباشا عشان انا عملته بس نسيت اقولك

معالى الباشا امين باشا حجازى
حاسس انى هضايق هوه اسكوبك فلسعولا ايه ياكبير يارب يكون زنى خطأ وفكره ممتازه وعن تجربه بس عامله زى جراحه المخ والاعصاب
تسلم ايدك ويارب يبارك لك فى اسكوبك ومتحتجهاش
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

من مواضيعي في هذا القسم عادل عبده

قديم 05-28-2012, 01:06 AM   رقم المشاركة : [5]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
جربها وعلى مسئوليتى انا ياباشا عشان انا عملته بس نسيت اقولك

معالى الباشا امين باشا حجازى
حاسس انى هضايق هوه اسكوبك فلسعولا ايه ياكبير يارب يكون زنى خطأ وفكره ممتازه وعن تجربه بس عامله زى جراحه المخ والاعصاب
تسلم ايدك ويارب يبارك لك فى اسكوبك ومتحتجهاش
هههههه لا مضايقه ولا حاجه يا عدوله فلسع فعلا ههههههه بس الحمد لله جبت سكوب تاني
بس القديم موجود وشغال على الوضع الجديد برده ولازم الواحد يكسر ويجرب عشان يتعلم ولا ايه يا دوله
التوقيع

[SIGPIC][/SIGPIC]

قديم 05-28-2012, 01:11 AM   رقم المشاركة : [6]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

عادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطةعادل عبده شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amin Hegazy مشاهدة المشاركة
هههههه لا مضايقه ولا حاجه يا عدوله فلسع فعلا ههههههه بس الحمد لله جبت سكوب تاني
بس القديم موجود وشغال على الوضع الجديد برده ولازم الواحد يكسر ويجرب عشان يتعلم ولا ايه يا دوله
ايه ده ياعم
زعلتنى والله بس على فكره انا عامل فى واحد 20 بس الحمد لله اصلى جدا وواحد حبيبى قوى عملهولى فى واحج 32 بس مالوش حل احسن من الاستندر
اما انا بقى زعلت عشان الاسكوب بتاعك بس مش زعلان اوووى انت شكلك ارتاحت معاك بقى وعديت وجبت واحد تانى

ملحوظه :ده مش قر
ده حسد
التوقيع ((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *

قديم 05-28-2012, 01:17 AM   رقم المشاركة : [7]
Yousef A. Raafat
صياد مُـخضرم

مزاجي
مستمتع
شكراً: 239
تم شكره 298 مرة في 220 مشاركة

الملف الشخصي

Yousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Yousef A. Raafat غير متواجد حالياً

اقتباس:
ايه ده ياعم
زعلتنى والله بس على فكره انا عامل فى واحد 20 بس الحمد لله اصلى جدا وواحد حبيبى قوى عملهولى فى واحج 32 بس مالوش حل احسن من الاستندر
اما انا بقى زعلت عشان الاسكوب بتاعك بس مش زعلان اوووى انت شكلك ارتاحت معاك بقى وعديت وجبت واحد تانى

ده حسد
هو ده عادل , لازم يخش اى موضوع و يفضل يتكلم ف مواضيع جانبية و يقلب المواجع على الناس و يسهر و ف الاخر يجى الشغل متاخر ( مكنتش عايز ارد بس انت اللى عمال تستفز فيا ) , خش نام يا دولة و بلاش قر ع الراجل , ربنا يعوضك يا امين باشا و انت و ايمن باشا تسلم ايديكم و دماغكم فعلا
التوقيع
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن سيدنا محمد رسول الله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله و أنه روح الله و كلمته ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق و أن النار حق

من نصائح عميد الصيادين ( م. طلعت بخيت ) : من اهم العوامل المتحكمة فى نتيجة طلعة الصيد البرى حالتك المزاجية و مدى تركيزك و مدى صفاء ذهنك و كونك نايم قبلها كويس و لا لأ و اهم من كل ده الرزق المكتوب لك

م. أحمد رأفت ( العضو : Silver_5000 سابقاً )

من مواضيعي في هذا القسم Yousef A. Raafat

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Yousef A. Raafat على المشاركة المفيدة:
عادل عبده (05-28-2012)
قديم 05-28-2012, 01:23 AM   رقم المشاركة : [8]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
ايه ده ياعم

ده حسد
ههههههه ماشي يا عدوله والحمد لله انا مش زعلان ولا مضايق ده قضاء ربنا ولازم نردى بيه في الاول والاخر تانى حاجه اللى هيفضل خايف عمرة ما هيتعلم حاجه ولا ايه وبض تحت شويه هتلاقي نفسك لازم تقوم تنام عشان الشغل هههههههههه احمد باشا مش سايبك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yousef a. Raafat مشاهدة المشاركة
هو ده عادل , لازم يخش اى موضوع و يفضل يتكلم ف مواضيع جانبية و يقلب المواجع على الناس و يسهر و ف الاخر يجى الشغل متاخر ( مكنتش عايز ارد بس انت اللى عمال تستفز فيا ) , خش نام يا دولة و بلاش قر ع الراجل , ربنا يعوضك يا امين باشا و انت و ايمن باشا تسلم ايديكم و دماغكم فعلا
شكرا لمروك الكريم يا احمد باشا ونورت الموضوع والحمد لله ربنا عوض بسكوب تاني وزي الفل وحوش عادل عنى نازل حسد اعمل فيه ايه هههههههه
التوقيع

[SIGPIC][/SIGPIC]

قديم 05-28-2012, 01:33 AM   رقم المشاركة : [9]
عادل عبده
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amin Hegazy مشاهدة المشاركة
ههههههه ماشي يا عدوله والحمد لله انا مش زعلان ولا مضايق ده قضاء ربنا ولازم نردى بيه في الاول والاخر تانى حاجه اللى هيفضل خايف عمرة ما هيتعلم حاجه ولا ايه وبض تحت شويه هتلاقي نفسك لازم تقوم تنام عشان الشغل هههههههههه احمد باشا مش سايبك

شكرا لمروك الكريم يا احمد باشا ونورت الموضوع والحمد لله ربنا عوض بسكوب تاني وزي الفل وحوش عادل عنى نازل حسد اعمل فيه ايه هههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

قديم 05-28-2012, 12:39 PM   رقم المشاركة : [10]
miroo
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
قلق
شكراً: 147
تم شكره 562 مرة في 462 مشاركة

الملف الشخصي

miroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

miroo غير متواجد حالياً

مجهود جامد يا امين باشا
فعلا الحاجه ام الاختراع
الواحد فخور انه ضمن المجموعه المميزه دي من اعضاء الرابطه
تسلم ايدك يا باشا
و معلش بقي لكل الاعضاء اللي اسكوباتهم ( فلسعوا ) هههههههههههههههه
اهي الحلول جايه من كل اتجاه اهو هههههههههههههههههه