الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 08-11-2012, 09:57 PM

shotter
صياد جـديــد
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  shotter غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

افتراضي محتاج الافادة من اهل الخبرة

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اسمحولي انضة للمنتدي العريق دة ودة اول موضوع لي بس الاول علشان اكون صياد لازم بندقية فياريت حضراتكو تفيدوني بنوع بندقية محترمة ممكن حد اقصي 7000 جنية بس تكون عتلة
رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
قديم 08-11-2012, 10:27 PM   رقم المشاركة : [2]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

افتراضي رد: محتاج الافادة من اهل الخبرة

نورت بيتك وأخواتك ، لو عايز بندقيه جميله و دقيقه و عتله ممكن تجيب الجامو cfx royall , متوفره لكن لو عايز حاجه اعلي ممكن تجيب الويب لي اكليبس او الديانا ٤٦٠
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 08-11-2012, 10:41 PM   رقم المشاركة : [3]
shotter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة andria مشاهدة المشاركة
نورت بيتك وأخواتك ، لو عايز بندقيه جميله و دقيقه و عتله ممكن تجيب الجامو cfx royall , متوفره لكن لو عايز حاجه اعلي ممكن تجيب الويب لي اكليبس او الديانا ٤٦٠
ربا يخليك يا اندريا باشا وانا سامع عن حضرتك سمع خير ان حضرتك من الشخصيات المحترمة بس انا عاوز حاجة تكون قوية اموت بيها ثعالب علشان انا جنبي جناين ومليانة ثعالب
قديم 08-12-2012, 12:50 AM   رقم المشاركة : [4]
shotter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shotter مشاهدة المشاركة
ربا يخليك يا اندريا باشا وانا سامع عن حضرتك سمع خير ان حضرتك من الشخصيات المحترمة بس انا عاوز حاجة تكون قوية اموت بيها ثعالب علشان انا جنبي جناين ومليانة ثعالب
اية يا جماعة مفيش حد عاوز يفيدني ولا اية مع العلم ان الثعلب جبان
قديم 08-12-2012, 12:56 AM   رقم المشاركة : [5]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

أولا أهلا بحضرتك بمنتدي الرابطة ، و بالنسبة لطلبك و بما إن حضرتك محتاج حاجة قوية و بعتلة ، فهناك العتلة الجانية ببنادق الديانا 54 " الأير كنج " أو الديانا 52 و كلاهما عتلة جانبية و سرعة و دقة عالية بالأضافة إلي جودة الخامات و أيضا في نفس الحدود السعرية المطلوبة ، يعاب علي هذه البنادق فقط وزنها الزائد بالمقارنة بباقي بنادق الرش فيصل وزنها إلي 4.5 كجم تقريبا.

تحياتي لك.
قديم 08-12-2012, 01:00 AM   رقم المشاركة : [6]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shotter مشاهدة المشاركة
يا حبيبي ربنا يخليك ، الثعلب مش محتاج قوه بل يحتاج دقه و ضربه في مقتل ، لو عايز تجمع بين الاثنين يبقي الديانا 48/52/46/56/460

و انشاء الله تلاقي الي انتا عايزه
قديم 08-12-2012, 01:07 AM   رقم المشاركة : [7]
Essam Assem
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 424
تم شكره 1,075 مرة في 564 مشاركة

الملف الشخصي

Essam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Essam Assem غير متواجد حالياً

السلام عليكم اخى الكريم
بخصوص استفسار حضرتك فى حاجات كثيرة جدا من الممكن انها تقفل ثعلب مع الاخذ فى الاعتبار ان البنادق النمرة واحد مع بنادق هاى بور بردو بتقفل تعلب وفى الحال والله بس اهم حاجة دقة الاصابة فى العين اليسرى مثلا او خلف الاذن مباشرة لانها مناطق حساسة جدا التعلب حيوان ضعيف جدا وبالذات التعالب اللى بتعيش فى البيئة المصرية
طب خلينا نتكلم بقى عن البندقية المناسبة لامكانيات حضرتك المادية هنلاقى فى حاجات كثيرة باذن الله تعالى وبردو بعتلة زى ما حضرتك طالب اولا الديانا ٥٤ كسر زيرو وان شاء الله هيا بتعرض باستمرار واكيد هتلاقيها حضرتك وبردو احنا معاك
البندقية الثانية الديانا ٤٦٠ ودية ممكن تيجى زيرو بالسعر دة
البندقية الثالثة سي اف اكس رويال من شركة جامو الموس كما تسمى من قبل الصيادين وان ارشحها لحضرتك لسعرها المناسب جدا لامكانيات حضرتك ولكفائتها العالية وقطع غيار متواجدة
الرابعة ومع انها اسطورة فى الدقة ولكن دائما الدقة والقوى لا يجتمعان مع بعض بالشكل الكامل وهى الويبلى الاكلبس
الخامسة بى اس اة سوبر ستار بندقية ما شاء الله دقة وقوة مش بطالة ولكن رد فعل محتاج تمرين كتير
وعموما ربنا يكرمك ببندقية تحبك وتحبها كصياد وساعتها لو رمسيس حتى هتعمل بيها احلى شغل والله المستعان
وبالتوفيق
وتحياتى للجميع
التوقيع
يجب ان ندخل الى قلوبنا حب هذه الهواية التي كانت وستبقى عنوانا للرجولة وتعكس اخلاق الصياد العالية فى حياتنا اليومية وعلى هذه الصفحات الالكترونية
[SIGPIC][/SIGPIC]
من مواضيعي في هذا القسم Essam Assem

قديم 08-12-2012, 01:07 AM   رقم المشاركة : [8]
shotter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة andria مشاهدة المشاركة
يا حبيبي ربنا يخليك ، الثعلب مش محتاج قوه بل يحتاج دقه و ضربه في مقتل ، لو عايز تجمع بين الاثنين يبقي الديانا 48/52/46/56/460

و انشاء الله تلاقي الي انتا عايزه
اندريا باشا متشكر جدا علي ردك الجميل دة
قديم 08-12-2012, 01:21 AM   رقم المشاركة : [9]
shotter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem مشاهدة المشاركة
السلام عليكم اخى الكريم
بخصوص استفسار حضرتك فى حاجات كثيرة جدا من الممكن انها تقفل ثعلب مع الاخذ فى الاعتبار ان البنادق النمرة واحد مع بنادق هاى بور بردو بتقفل تعلب وفى الحال والله بس اهم حاجة دقة الاصابة فى العين اليسرى مثلا او خلف الاذن مباشرة لانها مناطق حساسة جدا التعلب حيوان ضعيف جدا وبالذات التعالب اللى بتعيش فى البيئة المصرية
طب خلينا نتكلم بقى عن البندقية المناسبة لامكانيات حضرتك المادية هنلاقى فى حاجات كثيرة باذن الله تعالى وبردو بعتلة زى ما حضرتك طالب اولا الديانا ٥٤ كسر زيرو وان شاء الله هيا بتعرض باستمرار واكيد هتلاقيها حضرتك وبردو احنا معاك
البندقية الثانية الديانا ٤٦٠ ودية ممكن تيجى زيرو بالسعر دة
البندقية الثالثة سي اف اكس رويال من شركة جامو الموس كما تسمى من قبل الصيادين وان ارشحها لحضرتك لسعرها المناسب جدا لامكانيات حضرتك ولكفائتها العالية وقطع غيار متواجدة
الرابعة ومع انها اسطورة فى الدقة ولكن دائما الدقة والقوى لا يجتمعان مع بعض بالشكل الكامل وهى الويبلى الاكلبس
الخامسة بى اس اة سوبر ستار بندقية ما شاء الله دقة وقوة مش بطالة ولكن رد فعل محتاج تمرين كتير
وعموما ربنا يكرمك ببندقية تحبك وتحبها كصياد وساعتها لو رمسيس حتى هتعمل بيها احلى شغل والله المستعان
وبالتوفيق
وتحياتى للجميع
الاستاز الكبير ابو فارس نورت موضوعي بتشريفك طبعا حضرتك والاستاز اندريا وكريم باشا
ومتشكر جدا علي تقديركو والردود السريعة وزوق حضراتكو بس بعد ازنكو انا في واحد صاحبي قالي علي البندقية البام قالي تجيبها وتعدلها جلبة وسستة الديانا وهتكون مدفع معاك اية راي حضراتكو
قديم 08-12-2012, 01:30 AM   رقم المشاركة : [10]
shotter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

shotter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريــــم الكرانـــي مشاهدة المشاركة
أولا أهلا بحضرتك بمنتدي الرابطة ، و بالنسبة لطلبك و بما إن حضرتك محتاج حاجة قوية و بعتلة ، فهناك العتلة الجانية ببنادق الديانا 54 " الأير كنج " أو الديانا 52 و كلاهما عتلة جانبية و سرعة و دقة عالية بالأضافة إلي جودة الخامات و أيضا في نفس الحدود السعرية المطلوبة ، يعاب علي هذه البنادق فقط وزنها الزائد بالمقارنة بباقي بنادق الرش فيصل وزنها إلي 4.5 كجم تقريبا.

تحياتي لك.
كريم باشا الموضوع منور بحضراتكو واللة الاصدار الجديد في الديانات التتك فيبر واجزائة كتيرة \ علي فكرة يا حضرات انا في فريق رماية القوات المسلحة (انا في الجيش اصلا)