الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الصيــــد العـــــــام

الصيــــد العـــــــام قسم خاص بالموضوعات العامة الخاصة بالصيد.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 10-03-2012, 11:47 AM   رقم المشاركة : [51]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

افتراضي رد: مسابقة صغيرة ... مين قال أنا جاي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة talaat bekhit مشاهدة المشاركة
أولا سامحوني علي التأخير بس والله مش ذنبي المنتدي أكتر من مرة دخلت عليه لقيته واقع
ثانيا شابو أمين باشا حجازي أخويا وحبيبي الأجابة سليمة 100% التعقيب الوحيد بس أنها أنتجت مابين 1900 - 1920 وعلي فكرة شركة دي والت اللي كانت بتصنع أسلحة في ألمانيا في عهد قديم أتجهت الآن لتصنيع العدد وتعد واحدة من أفضل شركات العدد الألمانية.وبرضه هدية أمين باشا عندي يارب الأقي حاجة تليق بمقامه.وده جزء من مواصافات البندقية .
High-power air rifle made in 1/3 scale all steel construction with walnut stock. Circa 1900-1920
ثالثا برضه تحية كبيييييييييييييييييييرة لكل اللي شاركوا وكل اللي أجتهدوا في محاولة منهم لمعرفة الحل أو اللي شاركوا بالشكر أو التعليقات الجميلة.
رابعا المسابقة القادمة جامدة جدي بس أرجوكم كتفوا أندريا أو أحبسوه في حتة بعيد وأستمتعوا بالمسابقة الليلة تنزل الصورة.
تحياتي للجميع.
انا قاعيدلك يا باشا ، المشكله ان مش بلحق الشباب ربنا ينورهم كمان و كمان بيلحقو قبلي هههههههه
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-04-2012, 01:26 AM   رقم المشاركة : [52]
Talaat Bekhit
صياد مجتهــد

مزاجي
تعبان
شكراً: 242
تم شكره 202 مرة في 126 مشاركة

الملف الشخصي

Talaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطةTalaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطةTalaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Talaat Bekhit غير متواجد حالياً

مطلوب أسم الموديل
سنه الصنع تقريبا
طريقة عمل البندقية

التوقيع
إذا غامَرْتَ في شَرَفٍ مَرُومِ فَلا تَقنَعْ بما دونَ النّجومِ
فطَعْمُ المَوْتِ في أمْرٍ حَقِيرٍ كطَعْمِ المَوْتِ في أمْرٍ عَظيمِ

قديم 10-04-2012, 10:10 AM   رقم المشاركة : [53]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

النوع : carabine carbona FUS111 او CAR549
طريقه العمل : الغاز المسال يعني pcp من الاخر نظام العمل من نوع Giffard النادر جدا اختراع سنه 1891 للجاز المضغوط و مرفق الصوره
سنه الصنع : 1904
العيارات : 4.5/6/8 mm

فهو سلاح من اواخر القرن التاسع عشر,خشب الجوز . اليه العمل
اخترع هذا النظام جيفارد بول، وأنبوب كبير تحت برميل كان خزان من ثاني أكسيد الكربون المسال تحت ضغط عال جدا العمل على الزناد من بندقية اطلاق سراح كل مرة جرعة من الغاز المضغوط

قديم 10-04-2012, 02:02 PM   رقم المشاركة : [54]
Talaat Bekhit
صياد مجتهــد

مزاجي
تعبان
شكراً: 242
تم شكره 202 مرة في 126 مشاركة

الملف الشخصي

Talaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطةTalaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطةTalaat Bekhit صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Talaat Bekhit غير متواجد حالياً

ربنا يسامحك ياأندريا
معلومة زيادة البندقية العتيقة دي كانت تقدر تضرب 100 طلقة في الخزان حد يصدق الكلام ده .
كام صورة تاني ليها أهم
ومالكش عندي هدايا ياأندريا ( ياخارب لي كل مسابقة )

التوقيع
إذا غامَرْتَ في شَرَفٍ مَرُومِ فَلا تَقنَعْ بما دونَ النّجومِ
فطَعْمُ المَوْتِ في أمْرٍ حَقِيرٍ كطَعْمِ المَوْتِ في أمْرٍ عَظيمِ