الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الصيــــد العـــــــام

الصيــــد العـــــــام قسم خاص بالموضوعات العامة الخاصة بالصيد.

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-27-2012, 12:23 AM   رقم المشاركة : [121]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: تحذير لكل الصيادين من شراء الكرال بسعــــــــر مبالغ فيه.

الخطوة الأولي ألا نوافق علي هذه الأسعار و علي الأستغلال و الجشع ، تخيل سيادتك لما تشتري الكرال بـ 2000 جنية مثلا ، تعرف حضرتك لما الأستيراد يتفتح هتلاقيها بكام ؟؟!!!

مش هتعدي الـ 700 جنية و غدا لناظرة قريب.

الحل البديل في الإنتظار قليلا ، أو متابعة سوق الرابطة فدائمــا هناك الجديد من المعروضات للبيع.

حلم شراء الكرال لانها هاي بور مبقاش موجود و الناس لازم تفهم دة لأن السوست اللي نازلة فيها اليومين دول متسواش 3 جنية و ضعيفة و بتلم جدا و بتقصر.
السعر الرخيص اللي بيخلي الناس تقبل عليها كان 1000 : 1100 جنية و كمان وقتها كانت بالسوستة القوية اللي بتخليها هاي بور ، يعني بأختصار مبقاش فيها حاجة تشجع .. تقوم تغلي كماااااااااان هههههه
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 12:24 AM   رقم المشاركة : [122]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقسم بالله اقسم بالله اقسم بالله يمين احاسب عليه امام الله عز وجل
انا قفلت المنتدى الساعة8وكنت فى المحل عندى وكان ورايا كورس الساعة9قولت وانا مروح من المحل هعدى على اغلى محل فى المحلة واسالة والكلام دة قولته لاكسل انى هسال عن اغتت وارخم واغلى شخصية فى المحلة
وفعلا قولت انا عارفق ان هيحصلى موقف يستفزنى عنده بس هستحمل عشان الناس اللى بتقول انزلوا واسالوا والتجار اللى بتقول ان الحاجة غلت...مع اعتبار ان المحلة اسعرها وقت الرخص كانت غالية فى البنادق اصلا
والله ده حصل
انا روحت وقفت عنده ببص فى البترينة لقيت4او5بنادق واحدة منهم كرال فايبر اسود فبقولها لو سمحت دى بكان ردت بصوت واطى(بتناكة)فمسمعتش كويس
وسمعت السعر 1800فقولتلها كام1800باسلوب قرف واستغراب كدة امت رادة عليا ب1400قولتلها كام امت رادة بقرف وقالت1400قولتلها اه بحسب ...السلام عليكم وقمت ماشى
المحل دة اسمة العمدة فى شاريع الباسينة واظن الناس عارفاه اللى بتيجى المحلة وعارفة اسلوبة وعارفه انه غالى
يعنى ممكن لو واحد معرفة معاك تخلصها على 1250او1300جنية
يعنى اللى يقول غلية والتاجر اللى يقول معلش اصلا كانى ومانى وكلام من دة لا دة افترا ومش حقيقة...احنا مش ناس راكبه افيلة احنا نزلنا وسالنا فى ساعتها اهوه عشان محدش يقول بتضربوا اسعار من عندكوا وعشان احنا فعلا عايزين الهواية وبنشجعها مش بنكره الناس فيها...ومش يعنى هيقولنا انزلوا اسالوا هنكسل وتقول لا دول غاليين وخلاص ...نزلنا وسالنا واتصلنا وعرفنا ...يعنى فرق 1000جنية فى بندقية كرال معلش مش داخل دماغى الحوار دة وخصوصا ان اللى اشتراها بيدافع عن التاجر كانه من بقيت اهله ومش زعلان على فلوسة اللى اتصرفت ويقول اصل سعره كدة...حاجة غريبة والله!!!
وياريت حد محلاوى او من المنصورة يسال بكرة عليها ويتاكد يمكن هتغلى من النهاردة لبكرة!!!!
اصل الجشع بقى مالوش حدود...والنصب والافترا بقت عادة مش عيبة!!
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 12:35 AM   رقم المشاركة : [123]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى المحلاوى مشاهدة المشاركة
انا قفلت المنتدى الساعة8وكنت فى المحل عندى وكان ورايا كورس الساعة9قولت وانا مروح من المحل هعدى على اغلى محل فى المحلة واسالة والكلام دة قولته لاكسل انى هسال عن اغتت وارخم واغلى شخصية فى المحلة
وفعلا قولت انا عارفق ان هيحصلى موقف يستفزنى عنده بس هستحمل عشان الناس اللى بتقول انزلوا واسالوا والتجار اللى بتقول ان الحاجة غلت...مع اعتبار ان المحلة اسعرها وقت الرخص كانت غالية فى البنادق اصلا
والله ده حصل
انا روحت وقفت عنده ببص فى البترينة لقيت4او5بنادق واحدة منهم كرال فايبر اسود فبقولها لو سمحت دى بكان ردت بصوت واطى(بتناكة)فمسمعتش كويس
وسمعت السعر 1800فقولتلها كام1800باسلوب قرف واستغراب كدة امت رادة عليا ب1400قولتلها كام امت رادة بقرف وقالت1400قولتلها اه بحسب ...السلام عليكم وقمت ماشى
المحل دة اسمة العمدة فى شاريع الباسينة واظن الناس عارفاه اللى بتيجى المحلة وعارفة اسلوبة وعارفه انه غالى
يعنى اللى يقول غلية والتاجر اللى يقول معلش اصلا كانى ومانى وكلام من دة لا دة افترا ومش حقيقة...احنا مش ناس راكبه افيلة احنا نزلنا وسالنا فى ساعتها اهوه عشان محدش يقول بتضربوا اسعار من عندكوا وعشان احنا فعلا عايزين الهواية وبنشجعها مش بنكره الناس فيها...ومش يعنى هيقولنا انزلوا اسالوا هنكسل وتقول لا دول غاليين وخلاص ...نزلنا وسالنا واتصلنا وعرفنا ...يعنى فرق 1000جنية فى بندقية كرال معلش مش داخل دماغى الحوار دة وخصوصا ان اللى اشتراها بيدافع عن التاجر كانه من بقيت اهله ومش زعلان على فلوسة اللى اتصرفت ويقول اصل سعره كدة...حاجة غريبة والله!!!
وياريت حد محلاوى او من المنصورة يسال بكرة عليها ويتاكد يمكن هتغلى من النهاردة لبكرة!!!!

صادق يا مصطفي يا محلاوي .. عموما بغض النظر .. أهو الموضوع أتعمل و الناس عرفت أن دة ثوبها و د أسعارها علشان محدش يشتغلنا و يشتغل أعضاء الرابطة أو أي صياد حتي مش من الرابطة ، و الراجل أهو نزل بنفسة و سأل و في المحلة مش في أي مكان تاني ، و شكرا لمجهودك يا درش و عااااش يا وحش.

و لازم تجار التجزئة يعرفوا أن محدش هايخدها بالسعر دة منه ، فلما يجيب من المصدر يجيب بالأسعار المتعارف عليها.
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 12:45 AM   رقم المشاركة : [124]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريــــم الكرانـــي مشاهدة المشاركة

صادق يا مصطفي يا محلاوي .. عموما بغض النظر .. أهو الموضوع أتعمل و الناس عرفت أن دة ثوبها و د أسعارها علشان محدش يشتغلنا و يشتغل أعضاء الرابطة أو أي صياد حتي مش من الرابطة ، و الراجل أهو نزل بنفسة و سأل و في المحلة مش في أي مكان تاني ، و شكرا لمجهودك يا درش و عااااش يا وحش.

و لازم تجار التجزئة يعرفوا أن محدش هايخدها بالسعر دة منه ، فلما يجيب من المصدر يجيب بالأسعار المتعارف عليها.
ياابو كاندى دة انا اتجنيت لما سمعت السعر ب1400وهو جايبها ب2400يعنى زيادة الف جنية بحالهم...يعنى اجيب بندقية وبالالف احط عليهم كمان200واجيب بندقيتين وانزل فى كل واحدة100جنية يعنى جبت بندقيتين ب2600
وبعدين لما انا اجيبها من تاجر تجزاة جدلا ب1400ومش هفاصل واعدلها ب500وعلبة رش ب50يبقى اتبقى من2400حوالى450اجيب يهم تلسكوب معقول
ويبقى معايا بندقية بالتلسكوب وكانها اسبانى وبالتلسكوب كمان
دة حاجة والله تنرفز بجد ...والله اللى هينطق ويقول ان البنادق غلت ويدافع عن التجار مش هسكتلة ...عشان المحل دة يخلينى اكب اى حد لانه غااااااااااااااااااااالى
التوقيع

الشيخ اسامة رحمه الله

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 12:54 AM   رقم المشاركة : [125]
أبوذيب
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2,045
تم شكره 980 مرة في 570 مشاركة

الملف الشخصي

أبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبوذيب غير متواجد حالياً

أكيد بيننا تجار محترمين ولا داعي لذكر الأسماء وإن شاء الله ولن يخزلني الله تعالى أن نجد عرضا لائقا مناسب من الإخوة التجار للحد من تلك المهزلة الأخلاقية ، وشكر الله سعيك يا أستاذ كريم للتنبيه على الأعضاء الكرام ، ومثلما استطعت الرابطة توفير الرش والحد من غلو أسعاره بعون الله تعالى تقدر على الحد من هذا الغلو في سعر تلك البندقية
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 12:56 AM   رقم المشاركة : [126]
Amr Axel
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
ساخر
شكراً: 587
تم شكره 569 مرة في 394 مشاركة

الملف الشخصي

Amr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amr Axel غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى المحلاوى مشاهدة المشاركة
والله ده حصل

فعلا الكلام ده مظبوط و كنت بتكلم مع مصطفي لما كنا بنقول ننزل عند اغلي محل هههههههه فاكر يا درش
اذا كان عنده 1400 اللي يعتبر من اغلي المحلات يبقي في الاصل المفروض يكون كبييرها 1150
يعني الناس اللي لقيتها عندهم بــ1250 لو فاصلت هاخدها بــ1150-1200
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 01:01 AM   رقم المشاركة : [127]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة axel مشاهدة المشاركة

فعلا الكلام ده مظبوط و كنت بتكلم مع مصطفي لما كنا بنقول ننزل عند اغلي محل هههههههه فاكر يا درش
اذا كان عنده 1400 اللي يعتبر من اغلي المحلات يبقي في الاصل المفروض يكون كبييرها 1150
يعني الناس اللي لقيتها عندهم بــ1250 لو فاصلت هاخدها بــ1150-1200
ههههه
والله ياعمور انا بجد اتخنقت..على كدة اجيبا من هنا من المحلة واريح دماغى وعمال قول اللى عايز حاجة يقولى وانا اجيبها من القاهرة بسعر رخيص وكلام من دة وفى الاخر يبقى اغلى محل ارخص من ارخص محل فى القاهرة...وعجبى!!!!
التوقيع

الشيخ اسامة رحمه الله

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 01:47 AM   رقم المشاركة : [128]
amr naser
صياد متميــــز

مزاجي
رايق
شكراً: 26
تم شكره 74 مرة في 68 مشاركة

الملف الشخصي

amr naser صياد نشيط بالرابطةamr naser صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amr naser غير متواجد حالياً

موضوع جميل يا كريم باشا وان شاء الله
هنقضى على جشع التجار ان احنا منشتريش منم حاجه
وجزاك الله خيراا على الموضوع الجميل
التوقيع
الا رسول الله

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 01:51 AM   رقم المشاركة : [129]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مش العضو بردة اللى جايب بندقية كرال ب2400جايب بندقية رمسيس مش فاكر من يومين تقريبا ب1200وعايز يبعها وفجاة اتباعت وجاب الكرال ب2400هو فية اية بالظبط هو متخص يشترى باسعار عالية ولا اية هيهيهيهيهيهيه
التوقيع

الشيخ اسامة رحمه الله

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-27-2012, 02:49 AM   رقم المشاركة : [130]
gmslem
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 13
تم شكره 11 مرة في 11 مشاركة

الملف الشخصي

gmslem صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

gmslem غير متواجد حالياً

شكر الله لكم .... أخي الكريم كريم .... كلام فعلا تمام 100%
التوقيع
------------------------------
" وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً "
دعوا الناس في غفلاتهم يرزق الله بعضهم من بعض ، وإذا استنصحك أخوك فانصح له .
للمراسلة علي الياهوميل gmslem@yahoo.com

مشاركة تمت مراقبتها
موضوع مغلق