الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الصيــــد العـــــــام

الصيــــد العـــــــام قسم خاص بالموضوعات العامة الخاصة بالصيد.

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-26-2012, 05:47 PM   رقم المشاركة : [81]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: تحذير لكل الصيادين من شراء الكرال بسعــــــــر مبالغ فيه.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser ayed مشاهدة المشاركة
تسلم ياكبير صح كدة
تسلم يا أخي الفاضل شكرا لك.
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 05:53 PM   رقم المشاركة : [82]
Amr Axel
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
ساخر
شكراً: 587
تم شكره 569 مرة في 394 مشاركة

الملف الشخصي

Amr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطةAmr Axel عضو هام جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amr Axel غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاج مشاهدة المشاركة
بسم اللهaxel اوعى تفتكر انى ناصح انا اول واحد غنى ((( النشيد الوطنى للصيادين))) العبد الفقير الى الله من اوائل اليى اشترى الكرال فى القاهرة اول دفعة تنزلها امراطورية فتح الله وكانت ب1350ج اشتريت بندقيتين من واحد حبيبى وقعد يقولى دول بثمنهم ذى ما هم وقفين علية بناء علية اخذت واحدة نمرة 1 والثانية نمرة 2 ولما اكتشفت عيوب البندقية طلبت من حبيبى يرجعهم وعلشان انا(حبيبة) قلى هرجعهملك لوان السوق نايم بس هااحسبهم زى سعر الجملة الواحدة 900جنية واتارى مش السوق الى نايم انا الي كنت نايم وساعتها ((غنيت النشيد الوطنى للصيادي لوسى يالوسى ضحك علية صاحبى واخد فلوسى)) على فكرة دلوقتى يقرأ الموضوع ويضحك ماهو العيب عندى مش عندة والقديم منكم فى المنتديات لورجع وتصفح فى الموضيع من سنوات هيشوف الفكاكا الي بنقع فيها ومندى نوادر كتيرة لوعايزين احكى ((البت علية المواجع يعم كريم)) وعجبى
الحمد الله ربنا يعوض عليك يا حاج لكن ليك عذرك ان البندقية كانت لسه جديدة و متعرفش
لكن دلوقتي المفروض اي شخص بناءا ع تجارب السابقيين و بندقية بقالها سنين و خلاص القصة اتحفظت المفروض ياخد باله عشان ميقعش في الفخ ده
يعني مثلا ده سبب اني مجبتش بندقية لحد دلوقتي بعد الرمسيس بسبب موضوع الاسعار حتي لو مش هجيب خالص و مش هصطاد بس مش هسمح لحد يضحك عليا اه ممكن اعدي في مبلغ بسيط 200-300 بالكتيير اووووي لكن اكتر من 1000 اهو ده اللي حرام فعلا و الديانات طبعا سعر اغلي من الحقيقي بحوالي 4-5 الاف جنيه يعني بندقية بتمن عربية يبقي فعلا حرام عليا و هتحاسب ع شئ زي ده

احكي يا حاج احكي فضفض :)
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 05:58 PM   رقم المشاركة : [83]
mr-a
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
رايق
شكراً: 3
تم شكره 92 مرة في 83 مشاركة

الملف الشخصي

mr-a صياد متألق بالرابطةmr-a صياد متألق بالرابطةmr-a صياد متألق بالرابطةmr-a صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

mr-a غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadow مشاهدة المشاركة
والله تسلم أيدك بجد ... ومفيش كلام بعد كده... وتسمحلى أضيف لحضرتك معلومه أن ثمن الكرال خارج مصر هو 37 دولار من المصنع يعنى 225 جنيه مصرى والكلام ده كل التجار المستوردين عارفينه كويس وبصراحه كده ومن الاخر هى أساسا مش بندقيه.....
هي اكيد طبعا بالنسبه للأنواع التانية مافيش وجه مقارنة

بس الواحد بيحاول يمشي حاله عما ربنا يكرم وتفرج علينا في الإستيراد

بس ياترى هل التجار بعد فتح الاستيراد لو اتفتح اصلا هيفضلوا بنفس جشاعتهم ؟؟؟؟
التوقيع ليس الغريب هو الذي فارق الديار وودع الاهل ولكن الغريب هو الذي يجد والناس من حوله يلعبون ويصحوا والناس من حوله ينامون ويسلك درب الهدي والناس في ضلالهم يتخبطون

((فالخير كل الخير في اتباع من سلف والشر كل الشر في ابتداع من خلف))

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 05:58 PM   رقم المشاركة : [84]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاج مشاهدة المشاركة
بسم اللهaxel اوعى تفتكر انى ناصح انا اول واحد غنى ((( النشيد الوطنى للصيادين))) العبد الفقير الى الله من اوائل اليى اشترى الكرال فى القاهرة اول دفعة تنزلها امراطورية فتح الله وكانت ب1350ج اشتريت بندقيتين من واحد حبيبى وقعد يقولى دول بثمنهم ذى ما هم وقفين علية بناء علية اخذت واحدة نمرة 1 والثانية نمرة 2 ولما اكتشفت عيوب البندقية طلبت من حبيبى يرجعهم وعلشان انا(حبيبة) قلى هرجعهملك لوان السوق نايم بس هااحسبهم زى سعر الجملة الواحدة 900جنية واتارى مش السوق الى نايم انا الي كنت نايم وساعتها ((غنيت النشيد الوطنى للصيادي لوسى يالوسى ضحك علية صاحبى واخد فلوسى)) على فكرة دلوقتى يقرأ الموضوع ويضحك ماهو العيب عندى مش عندة والقديم منكم فى المنتديات لورجع وتصفح فى الموضيع من سنوات هيشوف الفكاكا الي بنقع فيها ومندى نوادر كتيرة لوعايزين احكى ((البت علية المواجع يعم كريم)) وعجبى
ههههههههههه و الله يا جاح عرفة مش عارف أقول لك أيه هههههه

تسلم لنا يا كبير و ربنا يعوض عليك.

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:00 PM   رقم المشاركة : [85]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashkey97 مشاهدة المشاركة
يسلم فمك يا كريم بيه...وحسبي الله ونعم الوكيل فكل واحد جشع
شكرا لك و ربنا يصلح حالنا و حالهم.
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:04 PM   رقم المشاركة : [86]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr-a مشاهدة المشاركة
هي اكيد طبعا بالنسبه للأنواع التانية مافيش وجه مقارنة

بس الواحد بيحاول يمشي حاله عما ربنا يكرم وتفرج علينا في الإستيراد

بس ياترى هل التجار بعد فتح الاستيراد لو اتفتح اصلا هيفضلوا بنفس جشاعتهم ؟؟؟؟
لااااااااااا خاااالص ، وقتها هيمشوا مع سعر السوق طبعا و ينزلوا الأسعااااااار عيل طوووول غصب عنهم ، بس السؤال بقي اللولبي هنـــا ..

هيقولوا أيه وقتها للناس اللي أشترت منهم بالغالي ؟؟!!

يمكن يقولوا أن الأسعار برة نزلت و جبنا شحنة جديدة أرخص من اللي عندهم بقالها 10 نسن علي الأقل بملاليم هههههههه

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:17 PM   رقم المشاركة : [87]
amirhlal
صياد مُتـألــق

مزاجي
افكر
شكراً: 965
تم شكره 213 مرة في 155 مشاركة

الملف الشخصي

amirhlal صياد نشيط بالرابطةamirhlal صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amirhlal غير متواجد حالياً

اللهم اذل عن امتك الكره والبغضاء والحقد والحسد والهم وجشع والغلاء وثبتنا على القول الحق حسبيا الله ونعما الوكيل
  مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:22 PM   رقم المشاركة : [88]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amirhlal مشاهدة المشاركة
اللهم اذل عن امتك الكره والبغضاء والحقد والحسد والهم وجشع والغلاء وثبتنا على القول الحق حسبيا الله ونعما الوكيل

اللهم أميـــــن.

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:39 PM   رقم المشاركة : [89]
محمود البورسعيدى
صياد مُـخضرم

مزاجي
افكر
شكراً: 164
تم شكره 241 مرة في 193 مشاركة

الملف الشخصي

محمود البورسعيدى صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمود البورسعيدى غير متواجد حالياً

رغم ان الموضوع دا بيحط من قدر الكرال اللى هيا بندقية كويسة ومعقولة الا ان الاسعار فعلا زادت عن حدها مش فى الكرال بس لكن فى كل البنادق مهو انا بسمع عن جامو ب 4500 وموجودة فى سوق الرابطة( جامو شادو 1000) وبسمع عن ديانا نمرة واحد ب 10000 كل دا ليييه يعنى ولا كأنها اسلحة نارية
تسلم ايدك يا ا/كريم وموضوع يستحق الوقوف عنده
التوقيع
كن ابن من شئت واكتسب أدبا ... يغنيك محموده عن النسب
ان الفتى من يقول ها أنا ذا ... ليس الفتى من يقول كان أبى

مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-26-2012, 06:58 PM   رقم المشاركة : [90]
قنـــاص

مزاجي
رايق
شكراً: 382
تم شكره 279 مرة في 205 مشاركة

الملف الشخصي

*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* صياد نشيط بالرابطة*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm_cato مشاهدة المشاركة
مع احترامى لردك بس انا عايزك تنزل دلوقتى وخدلك لفة حلوة على المحلات وهاتها او هات ليها سعر اقل من كده بفرق ملحوظ وانا مش لاقى الفلوس فى الارض علشان تحسسونى انى بصرف وخلاص انا كنت نازل عايز اشترى حاجة اسبانى محترمة ياريت اللى يتكلم ويقول غالى يعرف سعر السوق كله ايه الاول
بص انا معرفكش بس انا راجل صريح

انا ليه حاسك خايف على شعور التاجر الى لبسك البندقية اكتر ما انته خايف على فلوسك و بما انك بتقول جايبها ب 2400

على الاقل كان هيبقى رد فعلك لما تعرف ان التاجر لبسك و ضحك عليك و قلبك فى بتاع 1200 جنيه انك تتنحرر و تنزل تبدل البندقية

او ترجعها او تزعل على الاقل ان تنفض انما انته بتتصرف كأن التاجر أداك هديه يا أبني احنا بنحاول نفهمك انه كده لا مؤاخذه قلبك و

خد فلوسك و انته بتدافع و تقول انزلوا خدوا لفه ودوراو و الى هيلاقيها مش هيلاقيها بالسعر ده

انته عامل زي الى رايح يشتري طماطم و التاجر بيقولك الكيلو ب 5 جنيه تقوله ليه متبقاش ب 10 انا عاوزها ب 10 جنيه بشوقك براحتك بس انته كده بتغرق نفسك فبلاش تحاول تشيع بين الاعضاء ان السعر نطر و خلاص وان الاسعار غاليه

لان بصراحه انته كده كأنك بتقول للتجار غلوا و علوا واخربوا بيوت الاعضاء و عادي بقى لما يطلع علينا تاجر بكره و يقول عرض الكرال ب 2350 و كده انا عاملكم تخفيض و الى هيكلمه هيقول مشفتش زميلك الى اشتراها ب 2400

خلاصة الكلام انته اتخميت واحنا حاولنا نقدملك حل انته شايف ان التجار حلوين و طعمين وولاد ناس و بيقولوا ماما و بابا براحتك بس متقنعناش بكده

التوقيع

هو الحق مهما طغى باطلا له النصر يوم النداء الاخير

ولله أمرا سيمضى غدا ولو كره المستبد الكفور

DR/IBRAHIM

مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ *^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* على المشاركة المفيدة:
سمير الكبير (09-28-2012)
موضوع مغلق