الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الموضوعات العامة

الموضوعات العامة قسم خاص بالموضوعات العامة التي لا تخص الصيد.

قديم 10-24-2011, 04:40 AM   رقم المشاركة : [191]
amr naser
صياد متميــــز

مزاجي
رايق
شكراً: 26
تم شكره 74 مرة في 68 مشاركة

الملف الشخصي

amr naser صياد نشيط بالرابطةamr naser صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

amr naser غير متواجد حالياً

افتراضي رد: كــرســى الاعتـــــراف.

انا معاك وان زيك والله مجيش حاجه جمب الناس الكبيره الى فى المنتدى واحنا بعض ما عندهم ودايما نستفيد من خبراتهم ولك كل جزيل الشكر
التوقيع
الا رسول الله

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ amr naser على المشاركة المفيدة:
قديم 10-24-2011, 11:20 AM   رقم المشاركة : [192]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو المحلاوى مشاهدة المشاركة
س:ايه اكتر هدف كان بيلح عليك ووصلتله؟
س:ايه اكتر هدف كان بيلح عليك وموصلتلوش؟
س:مين اكتر الاشخاص بتكرهه؟
س:ايه اكبر غلطة فى حياتك؟
س:بتنصح باية واحد(ناوى يتجوز؛ناوى يخطب؛ناوى)؟دة للعلم بالشئ مش اكتر مش انا يعنى
س:مين العضو الى هتختارة بعدك ومين البديل عنه لو مش فاضى؟
تحياتى...

ج : الأهداف التي وصلت لها بفضل الله متعدده ، و لكن الرابطة لها مذاق خاص .. فأنا أشعر أنني ساهمت في تكوين أسرة كبيرة متحابة و مترابطة .. و هو شعور لا مثيل له.
ج : أنا لا أخطط أبدا لأهداف صعبة المنال ، و أحلامي بتكون علي قد إمكانياتي .. و لذلك أصل لمعظم أهدافي بفضل الله و التخطيط الجيد.
ج : الحمد لله ، لا أعرف الكره نهائيا ، بجد مش هزار و الله.
ج : الحمد لله ، لا توجد غلطات مؤثرة كي أتذكرها صراحة.
ج : اللي هيتزوج أنصحة بأنه يراعي الله في زوجتة و بيتة و أولاده ، و اللي لسة هيخطب أقولة ربنا معاك و شد حيلك في المواسم و الأعياد و المناسبات هههههههه
ج : العضو اللي أختارة بعدي هو جاااااامو و هو كمان متابع جيد للكرسي و أكيد هيرد علي إستفسارات الأعضاء ، و أحب أقوله بمناسبة إني رشحتة للجلوس بعدي : فين هديتي أنا بقي ؟؟ هههههه

تحياتي لك و للجميع.
قديم 10-24-2011, 11:40 AM   رقم المشاركة : [193]
محمد فتحي
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق
شكراً: 79
تم شكره 134 مرة في 86 مشاركة

الملف الشخصي

محمد فتحي صياد نشيط بالرابطةمحمد فتحي صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمد فتحي غير متواجد حالياً

صباح الفل يا كيمو .. هو مين اللي علي الكرسي دلوقتي ؟
التوقيع
لا يجب أن تقول كل ما تعرف .. ولكن يجب أن تعرف كل ما تقول

قديم 10-24-2011, 12:49 PM   رقم المشاركة : [194]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr naser مشاهدة المشاركة
ولا يهمك يا تيتو
هل انت كنت متوقع انك تنفرد بمنتدى رابطه الصيد والرمايه عندما كنت فى الصيد فى مصر
كان احساسك ايه بنجاح الرابطه
تفتكر ليه اتعمل ليك بلوك انت والاخوه المحترمين اعمده الرابطه وليها علاقه بالرابطه ولا لا
إيه الأسئلة دي .. هههههه
أيه يا تيتو أحنا متفقناش علي كدة ، و بعدين أنت قلت لي أنك هتعرض عليا الأسئلة علي الخاص الأول ههههههههه ، و كمان المبلغ اللي أنت دفعتة قليل بالنسبة للأسئلة الصعبه دي .. انا مش جاي البرنامج ده تاني هههههههههههه

بالنسبة لأسئلة حضرتك أ / عمرو فسأجيب عليها بأستفاضة فإعذرني للإطاله قليلا.

أجابة السؤال الأول :

بمنتهي الصراحة .. نعم كنت متوقع ، لأن إدارة منتدي الصيد في مصر أعترضت مسبقا علي أستخدام اللوجو الخاص بموقعهم و الدومين أيضا في أستخراج كارنيهات الرابطة للأعضاء و بالتالي فقد شعرت بتهديد لمستقبل الرابطة ، و رغم ذلك أستمريت في التنسيق لأجتماعات الرابطة و المضي قدما في تكوينها مع أخذ الأحتياطات اللازمة لأي مشكلة قد تعرقل الأستمرار في مسيرة الرابطة ، و ذلك بعمل جروب للرابطة و أعضائها علي الفيس بوك ليكون لنا خط رجعه في حالة حدوث أي خلل ما أو عقبات.

و بعدما أصبح للرابطة كيان كبير داخل منتدي الصيد في مصر ، أصبح يشكل تهديدا من وجهه نظر صاحب المنتدي و نقلا عن لسانة ، فقام بحذف جميع موضوعات الرابطة و منع التحدث عنها ، فلم يكن أمامي إلا مخاطبة الأعضاء من خلال صفحات الفيس بوك و أن أعلق عضويتي أعتراضا علي ذلك ، و أيضا تضامنا مع أحد أخواني من أعمدة الرابطة و هو أ / بدر ، الذي تعرض لهجوم لاذع من قبل إدارة المنتدي وقتها.
و لم أقم بعمل أي ضجة أثناء خروجي ، و لم ألفت نظر الأعضاء هناك لعملية إنسحابي كما يفعل البعض ، حتي لا يقال أنني أقوم بعمل بلبلة بالمنتدي ، و أكتفيت بالكلام علي صفحات الفيس بوك و قد وعدت أعضاء الرابطة حينها بإنشاء موقعا خاصا بالرابطة بناءا علي رغبتهم في ذلك ، و قد كان و الحمد لله ، و حقيقة لم أكن أتوقع هذا الأقبال في أقل من شهر واحد ، فالحمد لله علي كل شئ.

أجابة السؤال الثاني :

بعد إنشاء منتدي أو موقع خاص بالرابطة ، قام بالتسجيل خلال نصف ساعة فقط 19 عضوا من أعضاء الرابطة علي الفيس بوك ، و قد كان أولهم العربي و محمود علاء .. و كانت الساعة وقتها الواحدة بعد منتصف الليل ، و يعد هذا الموقف إنتصارا في حد ذاتة ، لأن أشد المتفائلين قال لي أن منتدي الرابطة لن يجمع 20 عضوا خلال سته أشهر ، و لكن ثقتي في الله ثم في أعضاء الرابطة كان كبيرا .. و خلال شهر واحد تجمع بالمنتدي أكثر من 200 عضو محبين للهواية ، و 90 % منهم متفاعلين.
بعد كل هذا ، شعرت بالنجاح بالطبع .. و كنت سعيدا جدا لأنني ساهمت في بناء هذا الصرح العظيم النقي نسبيا من العيوب السابقة التي طالما كان يعاني منها الأعضاء ، فالكمال لله وحده ، كما أنني سعيد أيضا لأنني ساهمت في تكوين هذه الأسرة الكبيرة المترابطة من هواه الصيد.

إجابة السؤال الثالث :

في ظل ما سبق ذكرة ، فهناك العديد من الأسباب التي وترت العلاقة بين أعمدة الرابطة ( كما تعتبرهم سيادتك ) و إدارة منتدي الصيد في مصر ، و بالطبع للرابطة و موضوعاتها دورا في ذلك التوتر ، و لكن هناك أسباب أخري مثل إهمال الإدارة للمنتدي ، و ترك الحبل علي الغارب للموضوعات المسيئة لهواية الصيد كتعديل مسدسات الصوت لضرب البلي و الترحيب بالألكتريكات و البونيات الحديدية و المطاوي و غيرها من الممنوعات قانونا.
أعرف أن هناك من يعترض علي كلامي و يقول لي أن ظروف البلاد كانت تستدعي ذلك .. و لكن دعنا ننظر إلي التضخم الوهمي للأعضاء الذي أصاب المنتدي هناك ممن يريدون تداول هذه الممنوعات بشكل يجعلك لا تعرف مع من تتكلم أو تتعامل ، مع عضو محترم يريد أن يحمي بيتة و أسرتة ، أم مع بلطجي يريد أن يتسلح ليثير الذعر في نفوس الناس ، و بالتالي أصبح الجو غير مناسب لموضوعات الصيد أو أي موضوعات هادفة و تسلطت الأضواء علي الموضوعات الخارجة عن الهواية بشكل كبير ، و قد حاولنا كثيرا أنا و من معي تعديل الأوضاع ، و لكن إدارة المنتدي قابلت توصياتنا و أقتراحاتنا بالرفض ، لأنها مستمتعة بهذ العدد الغفير من الزوار و الأعضاء الذي يزيد من أرباح الموقع ، بغض النظر عن الهواية و الهواه.
و بناءا عليه لم تجد الإدارة أي حرج في إقصاء أعمدة الرابطة و أكثر الأعضاء المؤثرين بالمنتدي و بدون سابق إنذار حتي ترتاح من نقدهم لها .. و وجهت لهم أصابع الاتهام و قالت أنهم يريدون تخريب منتدي الصيد في مصر و خاصة أنهم خرجوا عن السيطرة و أصبح لهم كيانا منفردا و هو منتدي رابطة الصيد و الرماية الذي لاقي أحترام الجميع حتي المنتديات المنافسة .. و يشهد الله أننا نكن لهذا المنتدي كل حب و أحترام ، و طالما بذلنا جهودا كبيرة في الحفاظ علي أركانة و رفعة شأنة و الدفاع عنه .. و لكن سياسة الإدارة حولته من مدرسة لهواه الصيد إلي موقع مراقب من الجهات الأمنية و يحتوي علي ألاف الموضوعات المخالفة للقانون و الخارجة عن الهوايه ، مما أضطرنا نحن مجموعة المحظورين ( و لنا الشرف ) أن ننسحب بهدوء إلي البيت الجديد و نتفرغ للرابطة و لأعضائها ، لتحقيق أمنياتهم و أهدافهم .. و ربنا يوفقنا جميعا إن شاء الله.

و تحياتي لحضرتك و لكل السادة الأعضاء برابطة الصيد و الرماية.
قديم 10-24-2011, 12:54 PM   رقم المشاركة : [195]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأفوكاتو مشاهدة المشاركة
صباح الفل يا كيمو .. هو مين اللي علي الكرسي دلوقتي ؟
صباح الفل يا أفو ، مش عارف بصراحة المدة بتاعتي خلصت و لا لسه . ممكن تيتو يفيدنا ، و عموما لو المدة خلصت يبقي جامو بقي يستعد هههههههههه
قديم 10-24-2011, 02:07 PM   رقم المشاركة : [196]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريــــم الكرانـــي مشاهدة المشاركة

صباح الفل يا أفو ، مش عارف بصراحة المدة بتاعتي خلصت و لا لسه . ممكن تيتو يفيدنا ، و عموما لو المدة خلصت يبقي جامو بقي يستعد هههههههههه
لسه النهاردة معاك يااستاذ كريم
اسال ياافواوعى تكسف
دة انت بتقول عليه اخوك الكبير
خش بصدر جامد
وبكرة باذن الله جامو هيستعد للاعتراف المرير
هههههههههههههههههههههههههه
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 10-24-2011, 02:11 PM   رقم المشاركة : [197]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريــــم الكرانـــي مشاهدة المشاركة
ج : العضو اللي أختارة بعدي هو جاااااامو و هو كمان متابع جيد للكرسي و أكيد هيرد علي إستفسارات الأعضاء ، و أحب أقوله بمناسبة إني رشحتة للجلوس بعدي : فين هديتي أنا بقي ؟؟ هههههه

تحياتي لك و للجميع.
ليلتك فل ياجامو
شكلك كدة الكل بيعزك اوووووووووووووووووى
وشكرا ليك يااستاذ كريم على الاجابات الوافية
واشمعنى انا
فين هديتى ياجامو يلا موت وخراب ديار بقى
هههههههههههههههههه
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 10-24-2011, 02:31 PM   رقم المشاركة : [198]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
لسه النهاردة معاك يااستاذ كريم
اسال ياافواوعى تكسف
دة انت بتقول عليه اخوك الكبير
خش بصدر جامد
وبكرة باذن الله جامو هيستعد للاعتراف المرير
هههههههههههههههههههههههههه

اقتباس:
ليلتك فل ياجامو
شكلك كدة الكل بيعزك اوووووووووووووووووى
وشكرا ليك يااستاذ كريم على الاجابات الوافية
واشمعنى انا
فين هديتى ياجامو يلا موت وخراب ديار بقى
هههههههههههههههههه
الشكر لله يا تيتو .. و انا سعدت جدا و أستمتعت بصحبتك أنت و الأعضاء من خلال هذا الموضوع الشيق و الجميل ، و بإذن الله نبدأ غدا مع جامو .. و تحياتي لك و للجميع.
قديم 10-24-2011, 03:10 PM   رقم المشاركة : [199]
Gamo
واحد من الناس

مزاجي
مشغول
شكراً: 300
تم شكره 419 مرة في 229 مشاركة

الملف الشخصي

Gamo تم تعطيل التقييم

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو