الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

 
العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الصيد البري > صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري
 
صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري قسم خاص بالصور و مقاطع الفيديو لرحلات و طلعات الصيد البرية لأعضاء الرابطة.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  رقم المشاركة : [1]  
قديم 10-10-2012, 01:45 PM
 
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي






القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة
 
افتراضي طلعه المجهول ( غزوة الاعراب - طلعة وسط إخواننا العرب )

بسم الله الرحمن الرحيم
دى طلعه فى مكان اول مره اروحه
وودى اخر مره اروح هناك برده
ههههههههههههههه
انا من زمان كنت اسمع ان المنطقه دى فيها يمام كتير
لكن محدش يقدر يروح هناك ويمسك بندقيه ويصطاد وسط الناس دى
وبالليل بتكون كل الطرق والمداخل المؤديه اليها مقطوعه بمجموعات مسلحه
المنطقه اسمها ( المحجر)ودى فى الكيلو 59 طريق اسكندريه مصر صحراوى
ودى تقريبا معظم سكانها من الجماعه العرابه ( البدو ) وفيه ناس كتير اوى واخدين اراضى هناك وضع يد
وكلهم برده معاهم اسلحه من اصغرهم لاكبرهم
واى حد\ بيدخل المنطقه دى بالعربيه بيتثبت على حد علمى بالذات بالليل
لكن حبى لهوايتى (اللى شكلى هاروح فى داهيه بسببها قريب ) كان اقوى من اى خوف
وجازفت وصحيت يوم السبت اللى فات الساعه 4 صباحا واخدت البندقيه وطلعت جرى على هناك
ووصلت على الساعه 6 كده
هى عباره عن مناطق محاجر واراضى زراعيه بمساحات شاسعه
وقلت اخطفلى ساعتين ولا حاجه قبل الشغل
ودخلت المناطق الزراعيه اللى هناك وانا باتسحب زى الحراميه وكان فاضللى شويه وازحف على الارض

هههههههههههههههههه
وقعدت اصطاد هناك حوالى ساعتين ونص
وبينى وبينكو كل ماسمع صوت عربيه معديه اترعب واحاول استخبى
وبرغم انى ماشوفتش حد منهم هناك خالص ( شكلهم كانو نايمين )
لكن كنت حاسس بقلق طول مانا باصطاد
وبرغم ان ربنا كرمنى من هناك بس بصراحه محستش بمتعه بسبب القلق اللى كنت فيه ده
لكن الحمد لله على كل حال
اليوم عدى على خير
والحصيله كانت محترمه
ومعظم الضرب كان على الاشجار وعلى الارض فى الاراضى الزراعيه المحروته
انا ضربت 42 رشايه
14 خطاء فى الاصابه وترييش
28 الحصيله النهائيه
و99 % من الحصيله كانت زغاليل (يمام صغير السن )
وكان فيه حمام كتير اوى هناك بس خوفت اضربه بصراحه
انا مش عاوز مشاكل وبالذات هناك







وطبعا البندقيه كانت الكرال

المرعبه طبعا
ههههههههههههه
والرش كان جامو ماتش

والسلام عليكم ورحمة الله
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77


رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
2 أعضاء قالوا شكراً لـ القبطان المصرى77 على المشاركة المفيدة:
هيثم موسي (10-11-2012), amirhlal (10-10-2012)
قديم 10-10-2012, 02:10 PM   رقم المشاركة : [2]
محمود البورسعيدى
صياد مُـخضرم
 
مزاجي
افكر
شكراً: 164
تم شكره 241 مرة في 193 مشاركة

الملف الشخصي




محمود البورسعيدى صياد فعال بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمود البورسعيدى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

احمد ربنا انك رجعت بالسلامة يا صحبي
ونصيحة بلاش الاماكن دى لان واحد صحبى اسمه ياسر اخد عربيته هو وواحد تانى اسمه حازم وطلعو على حتة مقطوعة طلع عليهم اتنين ثبتوهم بمسدس واخدو منه الكرال و هو عمل موضوع بكده و اكيد انتا شفت الموضوع دا
وحرص يا كبير لان كيداهم شكلها هتوديك فى سبعة الا تلت
ههههههههه حبيبى يا قبطنة
التوقيع
كن ابن من شئت واكتسب أدبا ... يغنيك محموده عن النسب
ان الفتى من يقول ها أنا ذا ... ليس الفتى من يقول كان أبى

  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 02:19 PM   رقم المشاركة : [3]
الــعـربـى
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
مصدوم
شكراً: 464
تم شكره 707 مرة في 510 مشاركة

الملف الشخصي




الــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الــعـربـى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

اولا حمد لله على سلامتك وبلاش الخروج فى الحتت دى الايام دى خليك فى اللى تعرفه المثل بيقول اللى تعرفه احسن من اللى ما تعرفهوش
التوقيع
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ
وحسبنا الله ونعم الوكيل

من مواضيعي في هذا القسم الــعـربـى


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 02:37 PM   رقم المشاركة : [4]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي




القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود البورسعيدى مشاهدة المشاركة
احمد ربنا انك رجعت بالسلامة يا صحبي
ونصيحة بلاش الاماكن دى لان واحد صحبى اسمه ياسر اخد عربيته هو وواحد تانى اسمه حازم وطلعو على حتة مقطوعة طلع عليهم اتنين ثبتوهم بمسدس واخدو منه الكرال و هو عمل موضوع بكده و اكيد انتا شفت الموضوع دا
وحرص يا كبير لان كيداهم شكلها هتوديك فى سبعة الا تلت
ههههههههه حبيبى يا قبطنة
ايوه فعلا انا شوفت الموضوع اللى انت تقصده ياحوده
وربنا يستر علينا جميعا
وهو فعلا انا مش رايح هناك تانى
لانى محستش بمتعة الصيد خالص هناك
لأن كل تفكيرى بصراحه مكانش فى الصيد ساعتها...كان فى القلق بس
وكيداهم دى حبيبتى حبيبتى يعنى ومهما عملت فيا برده مش هايهمنى
هههههههههههههههههههه
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 02:38 PM   رقم المشاركة : [5]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي




القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الــعـربــى مشاهدة المشاركة
اولا حمد لله على سلامتك وبلاش الخروج فى الحتت دى الايام دى خليك فى اللى تعرفه المثل بيقول اللى تعرفه احسن من اللى ما تعرفهوش
والله يا استاذى العزيز انا كنت متردد كتير قبل ما اروح هناك
بس حضرتك عارف بقى حب الهوايه بيعمل فينا ايه
لكن ان شاء الله مش رايح هناك تانى
وربنا يكرمنا ويحمينا جميعا من كل شر
امين يارب
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 02:56 PM   رقم المشاركة : [6]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق
 
مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي




مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

الف حمدلله على السلامة ياقبطان
كنت هتوحشنى طول عمرى...وكنت هحكى لعيالى واقولهم كان فية راجل اسلوبة جميل اوى وطلعاته جميلة وهو اجمل
بس اتهور وراح يصتاد عند العرب...يلا الله يرحمه بقى ياعيال
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
طلعاتك كلها غريييييييييييبه وشيقة جدا
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى


"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله


من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 03:14 PM   رقم المشاركة : [7]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي




القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى المحلاوى مشاهدة المشاركة
الف حمدلله على السلامة ياقبطان
كنت هتوحشنى طول عمرى...وكنت هحكى لعيالى واقولهم كان فية راجل اسلوبة جميل اوى وطلعاته جميلة وهو اجمل
بس اتهور وراح يصتاد عند العرب...يلا الله يرحمه بقى ياعيال
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
طلعاتك كلها غريييييييييييبه وشيقة جدا
وحدووووووووووووووووه
ومادايم الا وجه الله
هههههههههههههههههه
هى المشكله يامصطفى باشا ان انا عندى شوية تهور وعدم حساب جيد للمخاطر فى موضوع الصيد ده بالذات
مش عارف بقى ده طبيعى ولا ايه
لكن الاهم فى الموضوع انى اصطاد وبس
بغض النظر عن التوابع اللى ممكن تحصل بعد كده
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77


  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 03:16 PM   رقم المشاركة : [8]
Hesham.M
صياد مُتـألــق
 
مزاجي
رايق
شكراً: 49
تم شكره 186 مرة في 156 مشاركة

الملف الشخصي




Hesham.M صياد نشيط جدا بالرابطةHesham.M صياد نشيط جدا بالرابطةHesham.M صياد نشيط جدا بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Hesham.M غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب )

لا لا لا مش هينفع كدة انا جايلك اسكندرية .. احب انا الطلعات الى بيبقى فيها ساسبنس ديخ .. بس جاى فى حمايتك طبعاً

هههههههههه طلعة جميلة كالعادة يا كبير و ربنا يسترها معاك ^_^
التوقيع
My Old Name:Hesham{mafya}a

الصيد ادب مش مسك سلاح[SIGPIC][/SIGPIC]

  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 03:32 PM   رقم المشاركة : [9]
أبوذيب
قنــاص مُخضرم
 
مزاجي
رايق
شكراً: 2,045
تم شكره 980 مرة في 570 مشاركة

الملف الشخصي




أبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطةأبوذيب شخصية مميزة بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبوذيب غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب - طلعة وسط إخواننا العرب )

الحمد لله على سلامتك يا قبطاننا الحبيب ، وسوف أكتفي بما قاله إخواني من ضرورة الأمن والتأمين لأي طلعة
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-10-2012, 03:37 PM   رقم المشاركة : [10]
walid
صياد متميــــز
 
مزاجي
رايق
شكراً: 11
تم شكره 121 مرة في 101 مشاركة

الملف الشخصي




walid صياد نشيط جدا بالرابطةwalid صياد نشيط جدا بالرابطةwalid صياد نشيط جدا بالرابطة
 
 
 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

walid غير متواجد حالياً

افتراضي رد: طلعه المجهول ( غزوة الاعراب - طلعة وسط إخواننا العرب )

مش هتحرم انت الا لما تبقى فى خبر كاااااااااااااان كلمات التحزير خلصت بالنسبة لك ومفضلش غير كلمات التهديد
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ walid على المشاركة المفيدة:
أبوذيب (10-10-2012)
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

كود [IMG]متاحة
كود HTML معطلة



المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رسالة شكرا وتقدير للجندي المجهول smsmn8888 الموضوعات العامة 7 11-04-2011 10:44 AM
رحلة صيد الخميس 6 أكتوبر ( العبور إلى المجهول ) dr_mohasan صـــور و فيـديــو رحلات الصيد البري 21 10-17-2011 11:43 PM
تحية خاصة للجندى المجهول لموقع الرابطة Gamo Essam Assem الموضوعات العامة 55 10-09-2011 01:33 PM
معلومات وبرمجيات تحويل ارقام المحمول للشركات الثلاث sayedlabib الموضوعات العامة 2 10-06-2011 03:51 PM
جهاز تنظيم الاتصالات يقرر زيادة رقم لجميع شركات المحمول فى مصر الأسبوع القادم !!!!!! mahmoudalaa الموضوعات العامة 11 09-29-2011 09:40 AM


الساعة الآن 10:57 PM


جميع الحقوق محفوظة لمنتدى رابطة الصيد والرماية.
. v1.1.1 (Pro).

Security team