الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > مواصفات البنادق الهوائيــة

مواصفات البنادق الهوائيــة قسم خاص بإستعراض صور و مواصفات البنادق في مصر و الأسواق العالمية.

قديم 10-26-2012, 06:26 AM   رقم المشاركة : [21]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

افتراضي رد: الفهد الاسيوي الكوري الاسمر

كل سنه و الجميع بالف صحه وسلامه ، انا يا باشا رينا رزقني بواحده و انشاء الله هعملها موضوع مفصل و هقيسها بنفسي و ابقي اقولك، بس السوماتره يا مودمود تكسب في الدقه و هنبقي نشوف موضوع السرعه بعد القياس الحقيقي
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-26-2012, 07:10 AM   رقم المشاركة : [22]
modmod
صياد مجتهــد

مزاجي
ملل
شكراً: 56
تم شكره 75 مرة في 47 مشاركة

الملف الشخصي

modmod صياد نشيط بالرابطةmodmod صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

modmod غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة andria مشاهدة المشاركة
كل سنه و الجميع بالف صحه وسلامه ، انا يا باشا رينا رزقني بواحده و انشاء الله هعملها موضوع مفصل و هقيسها بنفسي و ابقي اقولك، بس السوماتره يا مودمود تكسب في الدقه و هنبقي نشوف موضوع السرعه بعد القياس الحقيقي

يا باشأ والله فرحتلك فعلا لانك بقالك فترة بتدور علي حاجة زي كده الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
بس في حاجة انا عايز اقولك عليها لو عايز افل اداء ليها حاول تجيبلها ريجلاتور والله انا كمان بحاول اجيب واحد لبندقيتي لان سمعت انه مهم جدا وخصوصا للضرب من مسافات فوق 150 متر لو لقيتهولك اشوفلك سعره؟
قديم 10-26-2012, 12:12 PM   رقم المشاركة : [23]
dryousryrizk
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق
شكراً: 128
تم شكره 268 مرة في 169 مشاركة

الملف الشخصي

dryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

dryousryrizk غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modmod مشاهدة المشاركة
طيب شوف الموقع ده كده علشأن تفرف ان كل كلام الشركات كلام فاضي ده زيأدة انها مفيهاش منظم هوا دي العادية الي في الفيديو فيها منظم هوا
علشأن لما اقولك الكندوراقي تبقي تصدقني اوك؟
https://www.youtube.com/watch?v=jaxr...e_gdata_player
السلام عليكم انا معك فى ان معظم الشركات تبالغ فى ذكر سرعه البنادق ومن صور المبالغه عرض افلام فيديو لا تعبر عن الحقيقه كنوع من الدعايه للبندقيه وعن تجربتى شخصيا فى استخدام السومطره فهى بندقيه لا ترقى ابدا الى مستوى الانتاج الغربى مثل فايروخ وبى اس و ايد واير ارمز وكانت ملاحظاتى عليها ان ذراع التعمير لايعمل بنعومه كافيه كما ان الخزنه يحدث بها تعليق فى اغلب الاحيان مع خالص تحياتى
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم dryousryrizk

قديم 10-26-2012, 01:02 PM   رقم المشاركة : [24]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dryousryrizk مشاهدة المشاركة
السلام عليكم انا معك فى ان معظم الشركات تبالغ فى ذكر سرعه البنادق ومن صور المبالغه عرض افلام فيديو لا تعبر عن الحقيقه كنوع من الدعايه للبندقيه وعن تجربتى شخصيا فى استخدام السومطره فهى بندقيه لا ترقى ابدا الى مستوى الانتاج الغربى مثل فايروخ وبى اس و ايد واير ارمز وكانت ملاحظاتى عليها ان ذراع التعمير لايعمل بنعومه كافيه كما ان الخزنه يحدث بها تعليق فى اغلب الاحيان مع خالص تحياتى
ازيك يا دكتور كل سنه وانتا طيب ، انا الحمد لالله اشتريتها امبارح و من ساعتها وانا مقديها تجارب ، المهم البندقيه بالرش 18.5 جرين عامله معايه 1200 قدم بالسرعه القسوي و بالنسبه للصرعه المتوسطه 950 قدم و من 150 بار الي 80 بار عملت معايه 155 رشه علي القوي المتوسطي .
انا لسها هعملها موضوع لوحدها ، دراع التعمير و الخزنه شغالين تمام جدا مفيهومش مشاطل يمكن المشاكل في الاصدارات القديمه
قديم 10-26-2012, 01:34 PM   رقم المشاركة : [25]
أبو شمس
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 16
تم شكره 61 مرة في 56 مشاركة

الملف الشخصي

أبو شمس صياد نشيط بالرابطةأبو شمس صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أبو شمس غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dryousryrizk مشاهدة المشاركة
كل سنة و حضرتك طيب يا دكتور
معني كلام حضرتك اننا لا نثق في اي ريفيوهات او فيديوهات اجنبية تخص البنادق البي سي بي
و انا فاكر ان كان في مناقشه بين حضرتك و دكتور محمد كمال في وجودي في سيارة حضرتك
و احنا متجهين للحاج عرفة من اكتر من سنة عن السوماطرة بالذات و اجتمعنا احنا التلاته انها حلم جميل لنا
و يا ريت لو نقدر نشتريها
اكيد حضرتك جربتها من فترة قريبة بقي
و هل هي متاحة مع اي شخص في مصر حتي نتمكن من تجربتها و معرفة عيوبها و مميازتها الحقيقية
علي العموم هي الدكتور اذواق ما ارغبه انا قد لا يرغبه غيري
كل سنة و حضرتك طيب
و منتظر من حضرتك خروج الاير لودر في ثوبها الجديد
التوقيع قال صلى الله عليه وسلم (كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان سبحان الله وبحمده ** سبحان الله العظيم)

قديم 10-26-2012, 04:03 PM   رقم المشاركة : [26]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

قديم 10-26-2012, 04:34 PM   رقم المشاركة : [27]
Mero1x
صياد مُـخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 450
تم شكره 530 مرة في 287 مشاركة

الملف الشخصي

Mero1x صياد متألق بالرابطةMero1x صياد متألق بالرابطةMero1x صياد متألق بالرابطةMero1x صياد متألق بالرابطةMero1x صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Mero1x غير متواجد حالياً

اخوانى الاعضاء الكرام كل سنة وانتم طيبين

فى البداية احب ابارك لاندرو على الوحش الكورى وكان ليا الشرف بتجربة البندقية امبارح وفعلا وحش وحش
وخلاصة القول فى تلك البندقية انها توازى المورس فى الطعم والقوة بلا مبالغة واخيرا اهنىء نفسى قبل اندريا لانى بعتبرها بندقيتى
وان شاء الله ربنا يبارك لاندريا فيها ويكفية شرها وانتظرو غرائب الطرائد ان شاء الله

وتحياتى للجميع
التوقيع
[SIGPIC][/SIGPIC]ألصيد = أخلاق + رياضه + هوايه

من مواضيعي في هذا القسم Mero1x

قديم 10-26-2012, 05:17 PM   رقم المشاركة : [28]
dryousryrizk
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

dryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطةdryousryrizk صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اندريا باشا الف الف مبروك ياباشا وربنا يديك خيرها وكل سنه وانت طيب وفعلا ممكن يكون الموديل اللى جربته اصدار قديم وياريت نجربها برش 28 جرين لان الوزن ده معمول للحاجات الجامده دى خالص تحياتى
التوقيع

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ dryousryrizk على المشاركة المفيدة:
أبوذيب (10-27-2012)
قديم 10-26-2012, 05:25 PM   رقم المشاركة : [29]
dryousryrizk
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو شمس مشاهدة المشاركة
كل سنة و حضرتك طيب يا دكتور
معني كلام حضرتك اننا لا نثق في اي ريفيوهات او فيديوهات اجنبية تخص البنادق البي سي بي
و انا فاكر ان كان في مناقشه بين حضرتك و دكتور محمد كمال في وجودي في سيارة حضرتك
و احنا متجهين للحاج عرفة من اكتر من سنة عن السوماطرة بالذات و اجتمعنا احنا التلاته انها حلم جميل لنا
و يا ريت لو نقدر نشتريها
اكيد حضرتك جربتها من فترة قريبة بقي
و هل هي متاحة مع اي شخص في مصر حتي نتمكن من تجربتها و معرفة عيوبها و مميازتها الحقيقية
علي العموم هي الدكتور اذواق ما ارغبه انا قد لا يرغبه غيري
كل سنة و حضرتك طيب
و منتظر من حضرتك خروج الاير لودر في ثوبها الجديد
كل سنه وانت طيب ياباشا وشمس طيبه الحقيقه ان د محمد هو اللى كان طالبها من الخارج لكن محصلش نصيب وانا كنت جربتها بنفسى لدى اصدقاء لكن خارج مصر وكنت مبهور بها جدا لكن ممكن فعلا الموديل ده كان قديم شويه خالص تحياتى لشخصك الكريم مع اطيب تحياتى
التوقيع

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ dryousryrizk على المشاركة المفيدة:
أبوذيب (10-27-2012)
قديم 10-26-2012, 08:02 PM   رقم المشاركة : [30]
Essam Assem
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
رايق
شكراً: 424
تم شكره 1,075 مرة في 564 مشاركة

الملف الشخصي

Essam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطةEssam Assem شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Essam Assem غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mero1x مشاهدة المشاركة
اخوانى الاعضاء الكرام كل سنة وانتم طيبين

فى البداية احب ابارك لاندرو على الوحش الكورى وكان ليا الشرف بتجربة البندقية امبارح وفعلا وحش وحش
وخلاصة القول فى تلك البندقية انها توازى المورس فى الطعم والقوة بلا مبالغة واخيرا اهنىء نفسى قبل اندريا لانى بعتبرها بندقيتى
وان شاء الله ربنا يبارك لاندريا فيها ويكفية شرها وانتظرو غرائب الطرائد ان شاء الله

وتحياتى للجميع
والله عندك حق يا امير الواحد فرحان بجد وحاسس انة هو اللى جاب البندقية ودية الميزة اللى موجودة فى المجموعة بتاعتنا ان مفيش فرق بينا تماما ومع بعض على الحلوة والمرة
التوقيع
يجب ان ندخل الى قلوبنا حب هذه الهواية التي كانت وستبقى عنوانا للرجولة وتعكس اخلاق الصياد العالية فى حياتنا اليومية وعلى هذه الصفحات الالكترونية
[SIGPIC][/SIGPIC]
من مواضيعي في هذا القسم Essam Assem

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Essam Assem على المشاركة المفيدة:
أبوذيب (10-27-2012)