الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الصيد البحري و النهري > أدوات الصيد البحري و النهري

أدوات الصيد البحري و النهري قسم خاص بأدوات و مستلزمات رحلات الصيد البحرية و النهرية.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 11-07-2012, 12:46 AM

modmod
صياد مجتهــد
مزاجي
ملل
شكراً: 56
تم شكره 75 مرة في 47 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  modmod غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

modmod صياد نشيط بالرابطةmodmod صياد نشيط بالرابطة

افتراضي استشارة من المستشار ايهاب ابو الوفا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا كان ليا طلب صغير عند حضرتك انا عندي ماكينة صيد سمك فرنسية اصلية ومعاها شهادة الضمان الدولي بتاعها
هيه نوعها ميتشل بيج سيرف 8000 انا حاطط صورها في الموضوع
انا كنت عايز اعرف مدي قيمة هذه الماكينة المادية وهل تعتبر من الانواع الجيدة ام الممتازة؟
ومرفق في الصورة كمان بكرتين خيط امريكي الصنع كنت عايز اعرف كويسين ولا لئه وقيمتهم كام
وعندي كمان عود شكيبر اصلي كاربون فايبر 420 سم بس هوه مش نظام تلسكوبي نظام 3 قطع بيركبو في بعض فكنت عايز اعرف قيمتة ايه؟
ولحضرتك جزيل الشكر والامتنان
الصور المرفقة

رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
قديم 11-07-2012, 01:38 AM   رقم المشاركة : [2]
ايهاب ابو الوفا حمدى
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
رايق
شكراً: 1,014
تم شكره 803 مرة في 409 مشاركة

الملف الشخصي

ايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ايهاب ابو الوفا حمدى غير متواجد حالياً

افتراضي رد: استشارة من المستشار ايهاب ابو الوفا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modmod مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اقتباس:
انا كان ليا طلب صغير عند حضرتك انا عندي ماكينة صيد سمك فرنسية اصلية ومعاها شهادة الضمان الدولي بتاعها
هيه نوعها ميتشل بيج سيرف 8000 انا حاطط صورها في الموضوع
انا كنت عايز اعرف مدي قيمة هذه الماكينة المادية وهل تعتبر من الانواع الجيدة ام الممتازة؟
ومرفق في الصورة كمان بكرتين خيط امريكي الصنع كنت عايز اعرف كويسين ولا لئه وقيمتهم كام
وعندي كمان عود شكيبر اصلي كاربون فايبر 420 سم بس هوه مش نظام تلسكوبي نظام 3 قطع بيركبو في بعض فكنت عايز اعرف قيمتة ايه؟
ولحضرتك جزيل الشكر والامتنان
مساء الخير ياباشا الف مبروك عدة رائعة والميتشل الفرنساوى ماكينات اكثر من رائعة وممتازة جدا وان كانت الاصدارات القديمة اجمل وذات جودة وصلابة ولكن هذه الماكينة اكثر من رائعة وتقدر بالف جنيها مصريا اما عن الخيوط حسب الليبرا او الرطل ولكن كل بكرة لاتقل ثمنها عن مائة جنيها اما البوصة كبيرة جدا وقد لاتصلح للتسقيط ولكن تصلح للصيد الشاطئ فقط والثلاثة سيكشن افضل بكثير من التليسكوبى واقدرها بمائتان جنيها ولكنها لاتصلح لااى تسقيط ان كنت من هواة صيد المراكب الف مبروك العدة الرائعة واتمنى ان نبارك بصيد وفير باذن الله تحياتى يافندم

التوقيع
ايهاب ابو الوفا حمدى

أضحى ولي العهد نجلك صائداً-- شأن الملوك العلية العظماء
ورمى البزاة على القناة بصيده --صيد الملوك شارد الأعداء

من مواضيعي في هذا القسم ايهاب ابو الوفا حمدى

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 11-07-2012, 01:47 AM   رقم المشاركة : [3]
modmod
صياد مجتهــد

مزاجي
ملل
شكراً: 56
تم شكره 75 مرة في 47 مشاركة

الملف الشخصي

modmod صياد نشيط بالرابطةmodmod صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

modmod غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب ابو الوفا حمدى مشاهدة المشاركة

مساء الخير ياباشا الف مبروك عدة رائعة والميتشل الفرنساوى ماكينات اكثر من رائعة وممتازة جدا وان كانت الاصدارات القديمة اجمل وذات جودة وصلابة ولكن هذه الماكينة اكثر من رائعة وتقدر بالف جنيها مصريا اما عن الخيوط حسب الليبرا او الرطل ولكن كل بكرة لاتقل ثمنها عن مائة جنيها اما البوصة كبيرة جدا وقد لاتصلح للتسقيط ولكن تصلح للصيد الشاطئ فقط والثلاثة سيكشن افضل بكثير من التليسكوبى واقدرها بمائتان جنيها ولكنها لاتصلح لااى تسقيط ان كنت من هواة صيد المراكب الف مبروك العدة الرائعة واتمنى ان نبارك بصيد وفير باذن الله تحياتى يافندم
الف الف شكر يا ايهاب بك والله انا شاكر حضرتك جدا جدا
قديم 11-10-2012, 12:03 PM   رقم المشاركة : [4]
ايهاب ابو الوفا حمدى
* صياد vip بالرابطة *

مزاجي
رايق
شكراً: 1,014
تم شكره 803 مرة في 409 مشاركة

الملف الشخصي

ايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطةايهاب ابو الوفا حمدى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ايهاب ابو الوفا حمدى غير متواجد حالياً

اقتباس:
الف الف شكر يا ايهاب بك والله انا شاكر حضرتك جدا جدا

العفو ياباشا نحن فى الخدمة ولكن اود ان اقول لحضرتك تمسك بالماكينة الميتشل ولا تفرط فيها لانها خسارة ومش حاتلاقيها تانى
وان شاء الله نشوف صيدك الرائع تحياتى ياباشا

التوقيع
ايهاب ابو الوفا حمدى

أضحى ولي العهد نجلك صائداً-- شأن الملوك العلية العظماء
ورمى البزاة على القناة بصيده --صيد الملوك شارد الأعداء

من مواضيعي في هذا القسم ايهاب ابو الوفا حمدى

قديم 01-13-2013, 04:44 PM   رقم المشاركة : [5]
tarekabasy
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره 24 مرة في 17 مشاركة

الملف الشخصي

tarekabasy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

tarekabasy غير متواجد حالياً

واضح انها عدة صيد شاطىء كلها...........الماكينة هل مكتوب عليها صنع فى فرنسا..........لو مكتوب يبقا تساوى لو مش مكتوب يبقا القيمة اقل بكتيررررر..........
الخيوط شكلها كويس بشرط تكون متخزنة كويس ومش شايطة
الفايبر لو شكسبير يبقا برضة هل مكتوب علية made in france
هو العود التلاتة سيكشن للشاطىء حلو بس يعاب علية طولة وهو مقفول فى التنقل وكمان وزنة لو مش هتحطة على حامل
خالص تحياتى