الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > ورشــــة أسلحة الصيد

ورشــــة أسلحة الصيد قسم يهتم بصيانة و تعديلات البنادق و حل المشاكل الشائعة.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 01-03-2013, 06:18 PM   رقم المشاركة : [21]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي

القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: اخر اختراعات القبطان المصرى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egycan مشاهدة المشاركة
من تألق الى تألق يا قبطان
مواضيع كلها مفيدة ورائعة
أنا احترمك وأقدرك لأنك فعلا صياااااااااااااااااااااااد بجد
والله انت كده بتحرجنى بكلامك الجميل ده
ربنا يجعلنى دايما من المفيدين يارب
تحياتى يا افندم
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 01-07-2013, 05:15 PM   رقم المشاركة : [22]
tarekabasy
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره 24 مرة في 17 مشاركة

الملف الشخصي

tarekabasy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

tarekabasy غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى مشاهدة المشاركة
طلعت منك اوت دى يامعلم
فكرتك مش هاتنفع
هههههههههههههههههههه
والسبب انك لو عملت زى مابتقول كده يبقى ساعتها هاتقفل على الناشنكاه ومش هاتعرف تنشن
هيع هيع هيع
ضحكه شريره
وعاوز اقولك حاجه كمان
الدبشك مش هايتأثر نهااااااااااااااااااااااااااااااائى
لان الصاج كله بيكون مبطن بالكاوتش
اى خدمه بقى
هههههههههههههههههههه
ايها المزدوج استسلم ههههههههههه لقد قام مازنجر بتصوير الاستوبر والنشان الخلفى وباين ان فية مسافة كافية وممكن يتعمل....يعنى لو اتعمل بعلو الأستوبر يبقا مية مية بس ممكن يبقا اطول على الكانون شوية عشان يبقا لية عزم يعنى يبقا اطول من الأستوبر
وادى الأستوبر راكب فى الصورة وانا بصطاد بية كدة ومش مدايقنى وكمان ممكن يعلا لفوق حوالى اتنين تلاتة ملى كمان زى ماهو واضح فى التصوير الخلفى

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

الدبشك بقا هههههه بص هو موضوع الدبشك بقا بالذات بيفكرنى بنكتة هقولك رايى وبعدين النكتة

كل الصيادين بيحبوا بنادقهم موت ويحبوها تفضل جديدة اوى اوى الربط على الدبشك حتى لو تحتية كاوتش هيسيب اثر يعنى هيسيب اثر يا الكاوتش يلزق فى دهان البندقية ويتقشر لو فكيتة يا اما القرص اثناء الربط يضغط على اى جزء من خشب الدبشك بيططة يعلم فية......

النكتة بقا واحد بخيل اشترا جزمة ومشى شايلها تحت باطة ومشى حافى دخل فرجلة مسمار قام بصلها بكل حب ووولع وولهان وقالها كات هتيجى فيكى يا غالية هههههههههههههههه

كل صياد عندة استعداد يتلقى عن بندقيتة اى حكة او تجريحة او خربوش هههههههه ويقولها كات هتيجى فيكى يا غالية هههههههههههههههه

بحبك والله يا بو القباطين خالص تحياتى
قديم 01-07-2013, 06:26 PM   رقم المشاركة : [23]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekabasy مشاهدة المشاركة
ايها المزدوج استسلم ههههههههههه لقد قام مازنجر بتصوير الاستوبر والنشان الخلفى وباين ان فية مسافة كافية وممكن يتعمل....يعنى لو اتعمل بعلو الأستوبر يبقا مية مية بس ممكن يبقا اطول على الكانون شوية عشان يبقا لية عزم يعنى يبقا اطول من الأستوبر
وادى الأستوبر راكب فى الصورة وانا بصطاد بية كدة ومش مدايقنى وكمان ممكن يعلا لفوق حوالى اتنين تلاتة ملى كمان زى ماهو واضح فى التصوير الخلفى

uploaded with imageshack.us

uploaded with imageshack.us

الدبشك بقا هههههه بص هو موضوع الدبشك بقا بالذات بيفكرنى بنكتة هقولك رايى وبعدين النكتة

كل الصيادين بيحبوا بنادقهم موت ويحبوها تفضل جديدة اوى اوى الربط على الدبشك حتى لو تحتية كاوتش هيسيب اثر يعنى هيسيب اثر يا الكاوتش يلزق فى دهان البندقية ويتقشر لو فكيتة يا اما القرص اثناء الربط يضغط على اى جزء من خشب الدبشك بيططة يعلم فية......

النكتة بقا واحد بخيل اشترا جزمة ومشى شايلها تحت باطة ومشى حافى دخل فرجلة مسمار قام بصلها بكل حب ووولع وولهان وقالها كات هتيجى فيكى يا غالية هههههههههههههههه

كل صياد عندة استعداد يتلقى عن بندقيتة اى حكة او تجريحة او خربوش هههههههه ويقولها كات هتيجى فيكى يا غالية هههههههههههههههه

بحبك والله يا بو القباطين خالص تحياتى
هههههههههههههههههههههههههه
طيب ماهى الفكره دى برده اسهل كتير من اللى انت عاوز تعملها
لكن على العموم التجربه خير برهان
وانا شايف انك تحاول تعمل فكرتك وتجربها ولو طلعت تمام التمام هاضربلك تعظيم سلام
بس انا واثق انها مش هاتنفع
ادينى باحبطك اهو
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بس انت عارف لو نجحت هاتبقى قنبله
والمهم فى الموضوع كله اننا كلنا نستفيد من تجارب بعض
الموضوع مش موضوع سباق فى الافكار وبس يعنى
وانا اتحدى اى حد ان الاستاند يسيب اثر فى الدبشك وخصوصا لو متبطن كاوتش
بابحك فى الله ياكبير والله
وفى انتظار التجربه والنتيجه
واتمنى انها تنجح عشان انفذها على طول
التوقيع

قديم 01-08-2013, 05:41 PM   رقم المشاركة : [24]
tarekabasy
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

tarekabasy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
هههههههههههههههههههههههههه
طيب ماهى الفكره دى برده اسهل كتير من اللى انت عاوز تعملها
لكن على العموم التجربه خير برهان
وانا شايف انك تحاول تعمل فكرتك وتجربها ولو طلعت تمام التمام هاضربلك تعظيم سلام
بس انا واثق انها مش هاتنفع
ادينى باحبطك اهو
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بس انت عارف لو نجحت هاتبقى قنبله
والمهم فى الموضوع كله اننا كلنا نستفيد من تجارب بعض
الموضوع مش موضوع سباق فى الافكار وبس يعنى
وانا اتحدى اى حد ان الاستاند يسيب اثر فى الدبشك وخصوصا لو متبطن كاوتش
بابحك فى الله ياكبير والله
وفى انتظار التجربه والنتيجه
واتمنى انها تنجح عشان انفذها على طول
بص يابو القباطين انا لما بخرج اصطاد ببقا مركز فى الصيد جدا عشان طبعا لسة مبتدىء وعاوز اتعلم كويس........ومحتاج التركيز فعلا وفعلا لا باخد موبايل بكاميرا معايا ولا حاجة مجرد موبايل بدائى جدا.......برغم ان والله بصادف مواقف وضربات تستحق التصوير بس دا مش وقتة خالص..........

واللى قبلينا قالوا الحاجة ام الأختراع وانا مش محتاج اعمل دة دلوقتى بس لو حبيت اعملة اى وقت باذن الله هعملة وزى ما وصفتلك...

انا لما قولتلك على التعديل دة كان عشان التنفيذ يبقا اشيك و اهو نطور افكار بعض....وانا متأكد انة ينفع وبلا معوقات...سواء ب اسكوب او اوبن سايت......وعارف لو اى زميل فى المنتدى هنا خراط هيعملة بسهولة..........

ماتتحداش اى حد انة لا يمكن يسيب اثر فى الدبشك لو عاوز متطوع يربطة على بندقيتة قول بس وانتى هتلاقى ...........ولا واحد هههههههههههه

وانا مش هجرب اعملة دى فكرتك وانت الأجدر بتطويرها...........انا يا باشا صبى من صبيانك هههههههههه اكنس وارش قدام المحل...........

شوفت بقا انا بحبك قد اية ههههههههههه فكرتنى بفيلم لخمة راس ههههههههه حسيت ان انا دبشة وانت نخنوخ ههههههههههه
انت تأمر يا كبير هههههههههههه

المهم سيبك من دا كلة انت هتنزل مصر امتة عاوزين نشوفك
قديم 01-08-2013, 06:29 PM   رقم المشاركة : [25]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekabasy مشاهدة المشاركة
بص يابو القباطين انا لما بخرج اصطاد ببقا مركز فى الصيد جدا عشان طبعا لسة مبتدىء وعاوز اتعلم كويس........ومحتاج التركيز فعلا وفعلا لا باخد موبايل بكاميرا معايا ولا حاجة مجرد موبايل بدائى جدا.......برغم ان والله بصادف مواقف وضربات تستحق التصوير بس دا مش وقتة خالص..........

واللى قبلينا قالوا الحاجة ام الأختراع وانا مش محتاج اعمل دة دلوقتى بس لو حبيت اعملة اى وقت باذن الله هعملة وزى ما وصفتلك...

انا لما قولتلك على التعديل دة كان عشان التنفيذ يبقا اشيك و اهو نطور افكار بعض....وانا متأكد انة ينفع وبلا معوقات...سواء ب اسكوب او اوبن سايت......وعارف لو اى زميل فى المنتدى هنا خراط هيعملة بسهولة..........

ماتتحداش اى حد انة لا يمكن يسيب اثر فى الدبشك لو عاوز متطوع يربطة على بندقيتة قول بس وانتى هتلاقى ...........ولا واحد هههههههههههه

وانا مش هجرب اعملة دى فكرتك وانت الأجدر بتطويرها...........انا يا باشا صبى من صبيانك هههههههههه اكنس وارش قدام المحل...........

شوفت بقا انا بحبك قد اية ههههههههههه فكرتنى بفيلم لخمة راس ههههههههه حسيت ان انا دبشة وانت نخنوخ ههههههههههه
انت تأمر يا كبير هههههههههههه

المهم سيبك من دا كلة انت هتنزل مصر امتة عاوزين نشوفك
ههههههههههههههههههههههههه
ياباشا ده انت كبير المقام والله عندى ماتقولش كده
ده انا اللى تلميذ بالنسبه لك
بس هاقولك المفيد بقى اللى مخلينى متأكد ان فكرتك مش هاتبقى كويسه
وهو ان المجرى بتاع البندقيه اللى بيركب فيه قاعدة الاسكوب مصمم عشان يشيل اوزان خفيفه زى الاسكوب
لكن انت بقى عاوز تركب عليه قاعده زى بتاعة الاسكوب
وكمان تلحم فى القاعده دى استاند بشيل الكاميرا
وكمان بعد الاوزان دى كلها هاتحط كاميرا فى الاستاند على جانب البندقيه
وبعد ده كله تعالى اضرب بقى طلقه وشوف رد فعل البندقيه هايعمل ايه فى الاستاند يامعلم
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
وعلى فكره عشان يبقى الكلام على نور انا اصلا فكرت فى فكرتك دى من الاول خالص قبل ماعمل فكرتى واقتنعت انها مش هااتنفع
وبرده انا عند وعدى واتحدى ان الدبشك مش هايتأثر بالفكره بتاعتى
وبالنسبه لنزولى مصر \
ان شاء الله يوم الجمعه اللى جايه لو ربنا سهل فيه رحله بعض الاصدقاء من الصيادين من مصر عاملينها لو جيت هاقولك
التوقيع

قديم 01-09-2013, 03:25 PM   رقم المشاركة : [26]
tarekabasy
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

tarekabasy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
ههههههههههههههههههههههههه
ياباشا ده انت كبير المقام والله عندى ماتقولش كده
ده انا اللى تلميذ بالنسبه لك
بس هاقولك المفيد بقى اللى مخلينى متأكد ان فكرتك مش هاتبقى كويسه
وهو ان المجرى بتاع البندقيه اللى بيركب فيه قاعدة الاسكوب مصمم عشان يشيل اوزان خفيفه زى الاسكوب
لكن انت بقى عاوز تركب عليه قاعده زى بتاعة الاسكوب
وكمان تلحم فى القاعده دى استاند بشيل الكاميرا
وكمان بعد الاوزان دى كلها هاتحط كاميرا فى الاستاند على جانب البندقيه
وبعد ده كله تعالى اضرب بقى طلقه وشوف رد فعل البندقيه هايعمل ايه فى الاستاند يامعلم
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
وعلى فكره عشان يبقى الكلام على نور انا اصلا فكرت فى فكرتك دى من الاول خالص قبل ماعمل فكرتى واقتنعت انها مش هااتنفع
وبرده انا عند وعدى واتحدى ان الدبشك مش هايتأثر بالفكره بتاعتى
وبالنسبه لنزولى مصر \
ان شاء الله يوم الجمعه اللى جايه لو ربنا سهل فيه رحله بعض الاصدقاء من الصيادين من مصر عاملينها لو جيت هاقولك
حبيبى يا قبطان بحبك والله ولا اقصد منافستك فى اى شىء والله..........
المهم انا بكرة انشاء الله رايح اصطاد كاليمارى قبل الزعفرانة بشوية.........تقريبيا همشى الصبح على 10 مثلا وبياتة لغاية الجمعة الصبح لو جيت مصر ابقى قولى ولو كدة اقابلك اخرا لنهار بعد الطلعة باذن الله..........ادعيلى بقا لحسن الكاليمارى مجننا هههههههههه
قديم 01-10-2013, 01:48 AM   رقم المشاركة : [27]
Mohamed_Salam
صياد مُتـألــق

مزاجي
رايق
شكراً: 293
تم شكره 271 مرة في 157 مشاركة

الملف الشخصي

Mohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطةMohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطةMohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطةMohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطةMohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطةMohamed_Salam شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Mohamed_Salam غير متواجد حالياً

فكره جميلة و بسيطة و مميزة
بس حطيت نفسك فى خانة الياك يا باشا
و كل طلعاتك من هنا ورايح مصورة فيديوا علشان الناس تستمتع
مُتفقين
تحياتى