الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الموضوعات العامة

الموضوعات العامة قسم خاص بالموضوعات العامة التي لا تخص الصيد.

قديم 10-11-2011, 08:42 PM

Golden Sniper
صياد فعـــــال
مزاجي
رايق
شكراً: 157
تم شكره 21 مرة في 15 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  Golden Sniper غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

Golden Sniper صياد بالرابطة

افتراضي حبة ضحك على الماشى

جبتلكم اليوم موسوعة نكت عالمية
وجاااااامدة جدااااا
اسيبكممعاها

واحد كريم أتحرق بيته لما جتالمطافى حلف عليهم ما يعملوا حاجه لحد ما يشربواالقهوة
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

شباب بيدرسو في امريكا..... مات ابوواحد منهم واحتاروا ازاي يقولو ليه الخبر ده ..... واحد منهم جلف قال : انا هاقله .... راح للشاب الى مات ابوه ..... وقال له : امتى آخر مرة شفت ابوك ؟ قاله : منشهرين ..... قاله الجلف : ابقى قابلني ان شفته مرةثانية
واحد عنده بيتين ... واحد ساكن فيه والثانياحتياط ... عارفين ليه !!؟ ... علشان لو حد قال له يخرب بيتك
يروح يسكن في البيتالثاني

فيه واحد راح للشيخ يفسر له حلم وقال : اناحلمت اني لابس بدلة لونها بني فاتح وجالس في مكان فيه عشب قال الشيخ : تفسير الحلم ..... انك ثور الله في برسيمه
ثلاثة أخواتنا يمين في غرفة ومشغلين المروحة علي خمسة...دخل أبوهم بالعصايا وقال يا كلاب ثلاثةوالمروحة على خمسة و هات ياضرببالعصايا

فى واد كل يوم ينزل للكشك اللىتحت بيتهم ويقوله عندك جبنة يرد عليه البقال أيوة يقوله الواد طب هات حلاوة .... فضل الواد كل يوم يسأل البقال حاجة ويشترى منه حاجة تانية خالص ... فالبقال زهق منالواد فأول ما شاف أبو الواد فكلمه وقاله : الواد ابنك ده ماعندوش ثبات فى كلامه لوجالى تانى وقالى كده انا هاضربة علقه جامدة اوى ... فرد أبو الواد وقاله : أنت عندكعصاية فرد البقال وقاله أيوة عندة ... فرد أبو الواد وقاله : لو شفته تانى أبقىأضربه بالشبشب .....

- سواق تاكسى قاعد على السرير دخلت عليه مراته وردت الباب وراهافقالها : افتحيه واقفليه تانى .... :hesha_2010

- شوية مجانين اللمبة بتاعت السقفاتحرقت فراحوا جابوا لمبة جديدة واتفقوا انه واحد يمسكها كويس والباقى يلفوا السقف ....

مرة حلاق و ابنة بيتفرجوا على متش كورة فقال المذيع :وشطها بمشط
رجلة و جت فى المقص فقال ابن الحلاق : بابا دول بيلعبوا فىالعدة
--------------------------------------------------
مرة 5 دخلوا كليةالهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر
زوجه جبانة قوى كل يوموهيه نايمة جنب جوزها تقولهاالحق يا عبده أنا سامعه
صوت فى حرامى فى البيت جوزهاتعب قوى مش عارف ينام وكل يوم على كده
قام قلها ياستى ماتخافيش الحرامى لمابيروح يسرق ما بيعملش صوت تانى يوم
صحته من النوم الحق يا عبده أنا مش سامعهصوت فى حرامى فىالبيت
واحد ركب اوتوبيسشاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله ,
ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلهاعلى المحطه , فنزلت ....راح قعدمكانها
---------------------------------------------------
تلاته عمالينبيحششوا فى مزرعه فراخ طب عليهم البوليس استخبوا فى تلات شوله
جه الظابط شاطالشوال الاول برجله قام الحشاش الاول عمل نفسه بط و قعد يكاكى
راح الظابط سابه وراح عالشوال التانى و شاطه قام الحشاش اللى جوه قعد يدن و يقلد
صوت الديك الظابطسابه و راح عالشوال التالت برضه شاطه
برجله الحشاش التالت متكلمشى..شاطه تانىبس بالجامد برضه متكلمش قعد
الظابط يخبط فيه طلعله الحشاش يقوله بطاطس بطاطسانت مبتفهمش
----------------------------------------------------
مره واحدتاجر كتاكيت ماشي بالعربيه وفيها كتاكيت وقفته لجنه تموين
وقال له المفتش: الكتاكيت دي بتأكلهم ايه؟ رد عليه وقال له : درة يا بيه.....
فقال له المفتشانتو ما بتفهموش حاجة الكتاكيت دي بتاكل علف........ وراح عمله
غرامة 1000جنيه.... راح مشي التاجر بالعربيه وهو في الطريق وقفته لجنه تموين تاني
وقال لهالمفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال له بأكلهم علف يا بيه فقال له المفتش
انتايه يا أخي انت ما بتفهمش دي بتاكل درة وعمل له
غرامه 1000 جنيه وبعد شويه وهوماشي وقفته لجنه تموين تاني وقال له
المفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال لهيا بيه انا كل يوم الصبح ادي كل
كتكوت جنيه وهو ياكل اللي هوعايزه
-----------------------------------------------------
واحد دخل مجمعاستهلاكى وسأل عن الفراخ فساله الموظف عايز فراخ صاحيه
ولاّ مدبوحه؟؟ قال مدبوحه، قال له اطلع الدور الثانى.......طلع وسأل عن الفراخ المدبوحه
فقال الموظفعايزها مقطعة ولاّ صحيحة ؟؟ فقال له مقطعه ، قال له اطلع الدور الثالث .....
وقابل موظف اخر وسأله عن الفراخ المدبوحة ومقطعه فقال له عايزها متكيسةولاّ لأ ؟؟
قال له متكيسة فقال له اطلع الدور الرابع .....
طلع الدور الرابعوقابل موظف اخر وقال له عايز فراخ مدبوحة ومقطعه ومكيسة
فرد الموظف وقال لهمافيش فراخ بس ايه رأيك فىالنظام
------------------------------------------------------
مرة اتنينماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه
طوبة وطلعيجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال
له مش بتجري ليه؟ قالله واجري ليه؟ هو انا الليضربته؟؟؟؟؟
بخيلواقف فى البلكونة... ابنه جاى من بعيد يقول له بابا بابا بابا ... قاله:
يا ابنالكلب بابه واحدهكفاية
قال بخيللأبنائه : من ينجح منكم سأريه سيارة الأيسكريم

مرة واحدة بترغىفى التليفون بالساعات فمرة اتكلمت ساعة واحدة بس فجوزها قالها
خلصتى بسرعة ليةقالتلة اصل النمرة طلعتغلط
واحد و هوابيموت بص لمراتة بصه رومانسيه و قالها لما اترفدت كونتي معايا
و لما عييت وقفتيجنبي ولما فلست برضوا كونتي معايا و دلوقتى لسا جنبي مسك ايدها بحنيه
و قالها مشعارف ليه حاسس انكنحس
قال في حماريشاهد سباق خيول أم زعل على حالو وقال
ياريتيني كملتدراستي
واحد راح محلللهدايا علشان يشتري هدية..عجبته هدية معينة..سأل البائعة قال بكام ديه؟
قالتب1000 جنيه..قال لا غالية..ممكن تخليها ب500 و اديكي موبايلي ؟؟ قالتموافقة
قالها طيب هاتي الهدية و خدي ال500 جنيه اهم..قالت فين الموبايل..قالها 0101234567
-------------------------------------------------------
في شلةمجانين في مستشفى المجانين قررو يهربو
فكان في ثلاث حواجز علشان يطلعو علىالشارع... الحاجز الاول
في ظابط و الحاجز التاني في ظابط والحاجز الثالث فيظابط
فقررو يقتلو الظابط الاول ويهربو والظابط الثاني
ويهربو والثالث ويهربو. بالليل هربو المجانين من
الغرف و جم على الحاجز الاول شافو الظابط قتلوهوهربو
جم على الحاجز الثاني قتلو الظابط وهربو وجم على
الحاجز الثالث ماشافوشالظابط والباب مفتوح فقالو ارجعو
يا شباب فشلتالخطة
مره فيأمريكي و فرنسي و صيني حبو يجربوا صدى أصواتهم عند
شلالاتنياجرا........الأمريكي قال هلوووووو الصدى قال هلوووووووو ووووو ووووو ..
الفرنسي قال بونجور الصدى قال بونجوور ووو ووور..
الصيني قال شنج لونجهنج.. الصدى قال : هـــــــــــــــاه بتئولاِيه
واحدة بتقوللجوزها : ياراجل قولى كلمة حلوة . . . راح قايلها : بسبوسة
قالتله : قولى كلمةتهزنى . . . قالها : زلزال
قالتله : قولى كلمة تحسسنى انى مراتك . . . قالها : روحى وانت طالق . . .
===========

في ثلاثةمساطيل قال الاول: شوفوا يا شباب انا عندي فلووووس اقدر اشتري بيها
امريكاالشماليه بكبرها قال الثاني: وانا عندي فلووووووس اقدر اشتري بيها امريكاالشماليه
والجنوبيه رد الثالث: ومين اللي قال انيهابيع
مسطول سألواحدة اسمك ايه؟ قالت : أسماء. فقال: يعني ما فيش اسم محدد
مسطول لابس جزمة ،فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله:
"ايه ياواد الجزمه الشيكدي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله:
وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تانيفى البيت شبههبالظبت
سواقماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق
و قاله انت مين وعايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير
و مشى وسابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين وعايز
اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشىو سابة شوية
و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابةو مشى شو ية
كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف وقالة
يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روحامك
الاستاذ : مامعنى كلمة ( سبيل ) ؟ الطالب : طريق . الاستاذ : ممتاز
– والآن ما معنى كلمة ( سلسبيل ) ؟ الطالب : طرطريق
مره واحد ركب دشعنده في السطوح ومكنش عايز حد يلعب فيه فكتب علي باب السطوح
احترس يوجد كلب ضخمومفترس سكان العماره اضايقوا من الحكايه دي فقرروا ان واحد منهم
يطلع يشوفالحكايه ايه طلع واحد وبعد شويه لقوه نازل بيجري ومرعوب قالولوه ايه
شوفت الكلبقالهم لأ شوفت الطبق اللي بياكل فيهالكلب
مدرسه بتسالطالب هو الفيل بيطير ولا بيمشي قالها الفيل بيطير قالتله انت اسمك ايه
قالهامحمد جمال مبارك قالتله كلامك صح هو الفيل بيطير وساعاتبيمشي

=====

اتفق احد التلاميذ الكسالى مع زميله على أن يكتب لهأجابه الأسئله في ورقة خارجيه , ويعطيه اياه اثناء الامتحان , وبالفعل نجحت الخطه , ولكن عند تصحيح الأوراق وجد المدرس عبارة في آخر ورقة الطالب الكسول : اذا شافكالمدرس قطع الورقه ...
==================

اثناء احد الامتحانات قام احدالتلاميذ بالغش فنقل قاعدة الرسم الهندسي من الكتاب . ومع العجله كتب الهامش انظرالشكل رقم (....)
==================

طالب اخر خلط بين طول قطر الدائره , وطول محيطها فرسم دائره كبيره لم تستوعبها ورقه الاجابه , فكتب للمدرس :"باقيالدائره مرسومه على التختة"
==================

طاب كسول جدا وكانالمدرس دائما يحثه على المشاركه والتفاعل لكن بدون فائده , وذات مره سأل المدرسسؤال فرفع يده بسرعه فشعر المدرس بالسعاده ,
فقام الطالب وقال :أستاذ تسمح لياروح لدورة المياه .
==================

كان أحد الأساتذه يتميز بصلعةكبيره ملساء , وذات يوم بينما كان يحك صلعته بكلتا يديه قال له طالب متفلفس :"ياأستاذ،يقولون ان علاج الصلع هو ان تجعل بقره تبوس رأسك "فما كان من الأستاذ الاان حنى رأسه ، وقال :"اتفضل ...بوس"
==================
سأل المعلم احدطلابه :مامعنى كلمة سبيل؟ فقال:تعني طريق.ثم سألأ طالبا آخر:مامعنى كلمة سلسبيل؟فأجاب:طرطريق!!
==================

قرر احد التلاميذ الهرب من المدرسهفي منتصف اليوم ,فقام بالتسلل الى احدى نوافذ الدور الرضي ,وقفز منها الى فناءالمدرسه،ثم اسرع راكضا الى السور، وقفز منها الى اعلاه ثم قفز الى الارض،ليقع على .....
في نفس تلك اللحظه كان هناك احد المدرسين الذين يدخنون وقت الفسحه بعيداعن العيون,و..(طراخ) فوق رأس المدرس الذي اصيب بضيق التنفس، وفقد الوعي ،وتم القبضعلى الطالب بتهمة اشتباه في الشروع بالقتل الخطاء.
==================
طالبان توأم في الابتدائي قام المدرس بوضع علامه بالقلمالأسود في وجه احدهم من اليمين والاخر من اليسار حتى يفرق بينهم.
==================

وايضا طالبا توأم احدهم مشاغب والاخر هادئ ومره ارادالمدير معاقبه المشاغب فقام بضرب الهادئ .فجلس يبكي وعرف المدير انه ليس هو فاعطاههديه وعاقب الثاني.
القطة التاينة متغيريش الموضوع ياشاطرة
مره 3رجالة.واحد اخرس وواحد اطرش وواحد اعمى...قال الاخرس للاطرش:شوف العربية ديه
قالالاطرش:اه يلا بينا نلحقها..قال الاعمى مش مشكله انا لقطتالرقم
اثنين فشارينقاعدين تحت جبل عالي قال الأول للثاني:شايف النملتين اللي على راس الجبل؟؟
ردالثاني:اللي فاتحه عينها ولا اللي مغمضه !!
واحد راح لزيارةولده في المستشفي فوجد مكتوب على باب المستشفى ادفع فقال : لا خلاص بعدينازوره
القاضي : أينتسكن؟؟ المتهم : مع زوجتي .. القاضي : وأين تسكن زوجتك؟؟ المتهم : معي
القاضي :وأين تسكنان؟؟ المتهم : مع بعض
بمناسبة عيد الامالمبارك اهنئكم برمضان جعله الله زواجا سعيدا وامطار خير وبركة, وكل عام وانتمبخير.
المرسل: محشش منزل اعلان طلبوظيفة
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
مرة واحدماشى مع خطيبته واخر انسجام فقالها "عارفة اية هو الحب واية الجواز؟" قالته "لا" قالها: "الحب زى النجوم الجميلة اللى فى السماء" قالتله"طب والجواز؟" قالها:"دىالبلاعة اللى واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها.."

· واحد متجوزوقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج، مراته قالت له: "بتبص في عقد الزواج ليهيا حبيبي؟" قالها: "مش عارف يا حياتي المأذون كتب تاريخ انتهاء العقد فين

· واحد نشر في إعلانات مبوبة :مطلوب زوجة!!! تاني يوم جاله 100جواب فيهم نفس الرد: تاخد بتاعتي؟؟

· واحد قاعد في أمان الله بيقراالجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة فوق دماغه .. طرررررخ!!! الزوج: "فيهايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا؟؟؟" الزوجه:"ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها "سوسو"؟؟" الزوج: "يا بنت الحلال، ده أسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!" الزوجهصدقته وراحت لحالها... بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جتمراته وضربته بغطا الحلة على راسه !! الزوج: "خير يابنت الحلال في ايه تاني؟؟" الزوجه:"حصانك على التليفون .!!"

· نساء العالم اتحدن وقررن ان لايقومو باى اعمال فى المنزل وبعد اسبوع تجمعو ليعرفوا النتائج الا ضراب فقالت الزوجةالفرنسية "انا قلت لجوزى ميشيل انا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة كلة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدا يغسل ويمسح" وقالى "انتىبتتعبى اوى يا حبيبتى".وقالت الزوجة الانجليزية "انا قلت لجوزى انا مش هعمل حاجةخالص فى البيت الاسبوع دة اول يوم مشوفتش حاجة تانى يوم بدا يعمل الاكل تالت يومعشانى وغدانى برة." جت المصرية وقالت "انا قلت لابو العيال انا مش هعمل حاجة فىالبيت الاسبوع دة" وقالت "اول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يومبدات اشوف شوية بعينى الشمال."

· مرة واحدة قالت لجوزها "إهدىحبيبى كدة وأرجع زى زمان"، الراجل طلقها و رجع لأيام العذوبية

· مدرس رياضيات اتجوز مدرسة رياضيات خلفو ولد شبه منحرف وبنت دايره على حل شعرها

· واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت ... راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية ؟؟ الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعىالرز

· واحده وحشه بتقول لجوزها بكره عيد ميلادى . قالها هنقفدقيقتين حداد

· مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلمبيوم جوازنا" قالها "هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟"

· مرة حماة أرادتاختباره اجواز بناتها فاخذت الأول وعملت نفسها اتزحلقت في البحر فنزل وراهاوانقذها، تانى يوم وجد عربية بيجو ومكتوب عليها "هدية من حماتك" وفعلت نفس الشئ معالثانى فاحضر لها الاسعاف ووجد فى تانى يوم عربية بيجو ونفس الرسالة، أما الثالثفسبها تغرق، ففى اليوم التالى وجد عربية مرسيدس ومكتوب عليها "هدية من حماك"

· مرة واحد قال لصاحبه "عاوز أعمل لمراتي مفاجأة فى عيدجوازنا" صاحبه قالوا "هتعمل إيه؟" قالوا "هوديها الصين" قالوا "يا راجل فى عيدجوازكوا العاشر توديها الصين، أومال فى عيد جوازكوا الخمسة وعشرين
هتعمل ايه؟" فقالوا "هروح اخدها"

· مرة واحد عصبي اتجوز وحدة عصبية الدكتور جاىينزل الولد قاله اوعى ياعم انا نازل لوحدى

· واحد مشغول اتجوزواحدة مشغولة خلفوا ...عيل مش فاضيلهم

· مرة اتنين لسة متجوزينجديد وخرجين ومشين على الكورنيش الزوج:شايفة القمر يا قمرايا الزوجة :شايف النيل يامنيل

· مرة دكتور دخل عنبر فى سراية المجانين لقى واحد بيخبط دماغةفى الحيطة سأل الممرضة ماله ده ؟ قالت أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش ..دخل العنبرالى بعده لقى واحد بيضرب نفسة بالشبشب قالها وده ماله قالتله اصل ده الى اتجوزها

في واحد نام متأخر ........ فاته الحلم

واحـدصـدع راسـه حـط عـلـيـه جـبـس

واحد ابنه طلع من الاوائل ,,,, شفره زيالقنوات الفضائية

ميكانيكي أشترى سرير ....... نام تحته

واحد ضاقخلقه ........ اداه لأخوه الصغير

مدرس كيمياء رزق بولد .... فسماه ساميأكسيد الكربون

واحـد بـخـيـل ...ابـوه مـات بـكـى عليه بعـين واحـدة

==========
واحد بيدور على وظيفة

وسمع عن وجود وظائف خالية

وذهب في الموعد المحدد وكله أمل في الحصول على الوظيفة الخالية .. وهناكسألوه

· قالوا له : متى يكون حاصل ضرب 3*3 =10؟

فقال : عندما تكونالإجابة خاطئة

· قالوا : ما هو الشي الذي له أكثر من جناح ولا يطير؟

قال : الفندق

· قالوا : ما هي الكلمة المكونة من أربع حروف إذاأكلت نصفها تموت ، وإذا أكلتها كاملة لا يصيبك شيء؟

قال : سمسم

· قالوا : من هو الرجل الذي يستطيع أن يقف على الأرض ورأسه فوق النجوم ؟

قال : الضابط

· قالوا : ما هو أكبر عدد من المواليد يمكن أن تضعه النعامة ؟

قال : النعامة تبيض ولا تلد

· قالوا : ما هو الشيء الذي بدونه لاتستطيع أن تحصل على الوظيفة في هذه الشركة ؟

قال : الواسطة

· قالوا : وهل معك الواسطة ؟

قال : لا

قالوا له : ورينا عرض أكتافك
--======--

اتنين مساطيل اعدين يحششو في المقابر ومرت جنازة فواحد بيقولللتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد علية دي جنازة الشيخ محروس فقال الاولاني ياحول الله
وتاني يوم وهما اعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال بيقولللتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد عليه دي جنازة الشيخ محروس فقال الاولاني ياحول الله
وتالت يوم وهما اعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال بيقولللتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد عليه دي جنازة الشيخ محروس
فرد عليه هيالدنيا ملطشة معاه كدة لية

مرة واحد قابل واحد اخنففسالة قالة "انت بتشتغل اية؟" فرد علية الاخنف وقالة "فننان" قالة "يعنى بتغنى" فردالاخنف "فننان" فرد الاخنف "فننان" قالة الراجل "يعنى اية بتمثل؟" يعنى فرد الاخنفقالة "لا فننان يعنى بحت العيش فىالفن"

مرة واحد غبى واقف في الشارع و بيتكلم فيالمحمول و عمال يزعق و يقول: بس دوري تاني ، دوري كويس. ام واحد معدي في الشارع جهقال له: في إيه ؟؟؟؟ راح واخد المحمول منه وبيسمع ... لقى .... (الرقم الذي طلبتهغير موجود فيالخدمة)!!!!

واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ماعلقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوهونزلوه بسرعه.... فبص لهم وقال: ياجزم كنتهتخنق

بعد بحث دام عدة سنوات وقف العالم أمام حشد كبيرمن الناس ومن بينهم علماء العالم :وأخيراً وبعد عدة سنوات إليكم ما توصلت إليه وضعالعالم على منضدة أمامه عنكبوتاً ثم قال للعنكبوت : امش للأمام خطوتين ،ففعلالعنكبوت ثم قال :ارجع للخلف خطوتين ، ففعل العنكبوت ذلك ثم أخذ العنكبوت وخلع يديهورجليه كلها ، ثم وضعها على المنضدة مرة أخرى وقل : امش للأمام خطوتين ،فلم يفعلالعنكبوت ثم قال مرة أخرى : امش للخلف خطوتين ،فلم يفعل ذلك أيضاً وهنا نظر العالمللجمهور بكل ثقة وافتخار وقال :أرأيتم ذلك ،هذا ما توصلت إليه ،بأن العنكبوت إذافقد أرجله يفقد حاسةالسمع

مرة اتنين اصحاب بيقولو ابعض تصدق انا الخدامبتاعى غبى اوى فالتانى قالوه لا ده انا الخدام بتاعى اغبى فقالوه الاولانى تعالىنشوف فجه الاول ونادى الخدام بتاعه وقالوه خد الربع جنيه ده وروح اشترى ليه عربيهمرسيدس واليانى نادى الخدام بتاعه وقالوه روح النادى وشوفنى هناك ولا لآ فراحواالخدامين و اتقبلو فى السكه فواحد منهم قال للتانى تصدق الراجل اللى انا بشتغل عندهغبى اوى تصور بعتنى اشتريله عربيه و ما يعرفش ان انهارده الحد والمحلات قافلةفالتانى قاله لا ده انا بشتغل عند واح اغبى من بتاعك تصور بعتنى النادى اشوفه هناكيعنى مش قادر يرفع سماعة التليفون و يسأل علىنفسه

واحد ندل قعد يتحايل على حبيبته علشان تخرج معاه لمده سنه ولما وافقت راحقال لابوها

مرة حلاق بيعلم ابنه الحلاقة فدخل زبون المحليحلق دقنه فقال لابنه "لو جرحت الراجل هاضربك" بدأ الابن فى الحلاقة فجرح الراجلفجاء الاب ليعطيه بالكف فابعد الابن نفسه فضرب الزبون، ثم اكمل الابن فجرح الرجلمرة اخرى وتكرر نفس الموقف، ثم جاءت المرة الثالثة وجرح الرجل فقال للولد "اسرعوخبا الجرح قبل ان يراهابوك"

مره واحد عنده مزرعه فراخ وكانت فشلهجدا راح لمهندس زراعى قاله انا مش عارف ازرع الفراخ قاله ليه قاله زرعتها من رجليهامطرحتش زرعتها من جناحها مطرحتش زرعتها من دماغها مطرحتش المهندس قاله هات عينه منالارض

مره واحد راح السرك وقرر انه يعمل حاجه مختلفهراح جاب نمله وقعد يدربها10 سنين علشان تقف على رجل واحده فراح رايح لولد صغير فىالشارع وقاله بص يا حبيبى النمله دى بتقف على رجل واحده فراح الولد مسك النملهوفعصها وقاله ايه ده يا عمو دى نمله فقرر انه يعيد التجربه وقال عيال صغيره ايه اناهاروح لولد كبير جاب نمله تانى ودربها 10 سنين وراح لواحد كبير فى الشارع وقاله بصالنمله دى بتقف على رجل واحده فمسك النمله وفعصها وقاله ايه ده يا عمو انا مشقولتيلك من 10 سنين ان دىنمله

مره واحد ماسك ثلجه ساعتين فاصاحبه بيقوله انتاماسك الثلجه بقالك كتير قال له نفسى اعرف هى بتخرمنين

واحد رخم دخل أحد المطاعم وطلب صحن فول، وبعدماأنتهي من آكله سأل الجرسون: كم تريد ثمناً للفول، اجابه: 13 قرشاً..مد الخبيث يدهفي جيبه وأخرج ال13 قرش ورماها على الارض.. وتكرر المشهد 3 أيام متتالية. وفي اليومالرابع دخل المطعم وما معاه صرافة فاعطى الجرسون ربع جنيه(25) قرش وقال له واحدفول، طبعا الجرسون حب ينتقم منه فاحضر الباقي(12)قرش ورماهم على الارض وقال له خذالباقي، فاخرج الرخم قرش من جيبه ورماه فوق ال( 12) قرش وقال للجرسون كمان واحدفول

واحد ساكن فى الدور التاسع وتحتيه بقال كل شويهالراجل صاحب البقاله ينده عليه ويقول له تليفون ليك وكل شويه الراجل يفضل يطلعوينزل يرد على التليفونات واحد صاحبه شافه فقال له ما تشتريلك موبايل احسن اامالراجل اشترى الموبيل واده للبقال وقال له اى حد يتصل بيهاندهلى

مجموعة في مستشفي المجانين قرروا الهروب فالزعيمبتاعهم قال لهم الخطة بسيطة، ناخد معانا سلم عشان لو لقينا السور عالي نطلع السلم،و لو لقيناه واطي ننط من فوقه. فلما وصلوا لقوا ان المستشفي من غير سور قالهم ياللانرجع الخطة فشلت!

واحد راح لطبيب نفسانى وقاله "مشكلتى يادكتور انىباحس ان الناس كلها مش طايقانى ومخنوقين منى" الدكتور للممرضة "بسرعة المريض اللىبعده"

أغبيه راحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوقالطرابيزة وقال لهم اناالجوووون

واحد غبى لقى قرد فى الشارع .فراح لعسكرى المروروقاله اوديه فين . قاله وديه جنينه الحيوان فراح ورجع تانى يوم لعسكرى المروروالقرد معاه. قاله العسكرى مش قولتلك وديه جنينه الحيوان. فرد عليه الغبى ما اناوديده امبارح جنينه الحيوان النهارده هوديهالسينما

مرة مدرس بيسأل طالب : من اين ياتى البن ؟رد : لااعرف فحب المدرس يسهلهاله قاله انتم بتجيبوا البن منين؟ قاله من عندالجيران!!

مره واحد ندل فتح مصنع بيبسى وكتب على كل ازازه (رججيدا قبل الفتح)

مره واحد سايق عربيه شاف يافطه مكتوب عليها ( خفف 100 ك) راح مخفف 100 ك لقى يافطه تانيه مكتوب عليها (خفف 50 ك) راح مخفف50ك لقىيافطه مكتوب عليها "اهلا بكم في مدينهخفف"

واحد غبى بيحلق دقنه التليفون رن عور نفسه علشانلما يرجع يعرف هو وقف لحدفين

مرة واحد مسئول بيفتتح حمام سباحة فالمدير قال له "ده المنط يا فندم 30متر، قوم نط يا مرزوق" فنط مرزوق . "وده يا فندم منط 50 مترقوم ياعوض نط" فنط عوض ."وده يا فندم منط 80 متر قوم يا نجيب نط" فنط نجيب، فقالالمسئول "هايل ..هايل .." قام المدير قال "ولسه يا فندم لما نملى الحمامميه"

واحد عنده أرق ونفسه ينام..قاله صاحبه "عد من واحدإلي 500 وهتنام..فأخذ يعد حتي وصل إلي 109 فشعر بالنعاس قام يغسل وجهه حتي يصل إلي 500

مرة واحد غبي راح للدكتور و قاله "كل منطقة في جسميبتوجعني" كشف الدكتور عليه مفيش حاجة وجعته سأله تاني "فين المنطقة اللي بتوجعك"،قاله "هنا و هنا و هنا" و هو بيشاور بصباعه في كل مكان و قاله "بص يا دكتور حتيراسك بتوجعني" فاكتشف الدكتور إن صباع المريض مكسور

===============

مرة واحد دماغه لفت قابلها من الشارعالتاني

=================================

مرة واحد عداه العيب خداللي بعده

مدير مدرسة عمل فرح وزععلى المعازيم أرقام جلوس

واحداتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش وضهر

واحد شحات راح لواحد عجلاتيقال له أعطيني مما أعطاك الله
، قال له العجلاتي خد لكلفة

مدرس جغرافيا جاب لمراته هديةسلسلة جبال

اتنين مساطيل .. قال الأول : بالي مشغول من امبارح.. فأجابه الثاني : يمكن حد رافعالسماعة

مرة واحد نام متأخر لقي الحلم بادي.

واحد قاعد مع صديق لهصوته وحش قوي، قعد يغني وبعدين قال لصاحبه: صوتي هو الثروة الوحيدة إللي اداها ليربنا! فقال له صاحبه: والله الفقر مش عيب! .

مرة أثنين مساطيل قاعدين مع بعض ، فواحد قال للتاني هو محمد فؤادأخو بور فؤاد ، فالتاني قاله لا يا عم بور فؤاد دي بلد ومحمد فؤاد بلد تانيخالص................ارجو انها تكونعجبتكووووووووووووووو
رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
3 أعضاء قالوا شكراً لـ Golden Sniper على المشاركة المفيدة:
ahmed (02-29-2012), احمد عبد العليم (03-01-2012), محمود البورسعيدى (02-29-2012)
قديم 10-11-2011, 08:51 PM   رقم المشاركة : [2]
Andria
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 444
تم شكره 820 مرة في 512 مشاركة

الملف الشخصي

Andria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطةAndria صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Andria غير متواجد حالياً

افتراضي رد: حبة ضحك على الماشى

والله ضحكتنا في ايام صعبه الله يكرمك ويباركلك
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-11-2011, 09:16 PM   رقم المشاركة : [3]
sameer
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
ملل
شكراً: 950
تم شكره 472 مرة في 343 مشاركة

الملف الشخصي

sameer صياد نشيط جدا بالرابطةsameer صياد نشيط جدا بالرابطةsameer صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

sameer غير متواجد حالياً

هههههههههههههههه ايه ده يا ديكو كل ده :1245524850otmh26748
قديم 10-11-2011, 09:26 PM   رقم المشاركة : [4]
مصطفى المحلاوى
قنــاص متألق

مزاجي
عدواني
شكراً: 67
تم شكره 570 مرة في 483 مشاركة

الملف الشخصي

مصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطةمصطفى المحلاوى صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

مصطفى المحلاوى غير متواجد حالياً

حلوة ومشكور على النكت دى
تحياتى...
التوقيع
انا تمرة الاحباب حنظلة العدى...انا غصة فى حلق من عادانى

"القول ما ترون لا ما تسمعون"

"إذا كان حرية أقوالكم لا ضابط لها عندكم .. فلتتسع صدوركم إلى حرية أفعالنا!"
الشيخ اسامة رحمه الله

من مواضيعي في هذا القسم مصطفى المحلاوى

قديم 10-11-2011, 09:31 PM   رقم المشاركة : [5]
قنـــاص

مزاجي
رايق
شكراً: 382
تم شكره 279 مرة في 205 مشاركة

الملف الشخصي

*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* صياد نشيط بالرابطة*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

*^*الــــجــــنــــرال الــــعــــاصــــى*^* غير متواجد حالياً

نيههههههههههههههههه
التوقيع

هو الحق مهما طغى باطلا له النصر يوم النداء الاخير

ولله أمرا سيمضى غدا ولو كره المستبد الكفور

DR/IBRAHIM

قديم 10-11-2011, 11:29 PM   رقم المشاركة : [6]
doos99
Banned

مزاجي
رايق
شكراً: 556
تم شكره 226 مرة في 132 مشاركة

الملف الشخصي

doos99 صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

doos99 غير متواجد حالياً

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بجد شويه نكت جامده تسلم ايدك
قديم 10-13-2011, 10:25 PM   رقم المشاركة : [7]
احمد عبد العليم
قنــاص مُخضرم

مزاجي
تعبان
شكراً: 648
تم شكره 580 مرة في 441 مشاركة

الملف الشخصي

احمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطةاحمد عبد العليم عضو هام جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

احمد عبد العليم غير متواجد حالياً

ههههههههههههههههه ايه كل ده تسلم ايدك
التوقيع
" كن في الحياة كعابر سبيل واترك وراءك كل أثر جميل فما نحن في الدنيا إلا ضيوف وما
على الضيوف إلا الرحيل "

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم احمد عبد العليم

قديم 10-17-2011, 02:05 PM   رقم المشاركة : [8]
Golden Sniper
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 157
تم شكره 21 مرة في 15 مشاركة

الملف الشخصي

Golden Sniper صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Golden Sniper غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو المحلاوى مشاهدة المشاركة
حلوة ومشكور على النكت دى
بس فية نكت لا تليق انها تتحط فى المنتدى
تحياتى...
اسف لانى اخدتها كوبى وحطيطها ابعتلى على الخاص وانا احذفها وبكرر اسفى
تحياتى
قديم 02-29-2012, 11:46 AM   رقم المشاركة : [9]
ahmed
صياد متميــــز

مزاجي
مبسوط
شكراً: 132
تم شكره 94 مرة في 82 مشاركة

الملف الشخصي

ahmed صياد نشيط بالرابطةahmed صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ahmed غير متواجد حالياً

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الله يجازيك يا حودة ههههههههههههههههههههه
بجد والله شوية نكت حلوين تسلم ايدك يا فنان
تحياتي يا غالي ...
التوقيع @ليس من المهم ان تكون صديقى.... المهم ان تكون صااادقا معي..@

قديم 02-29-2012, 01:13 PM   رقم المشاركة : [10]
Amin Hegazy
قنــاص متألق

مزاجي
رايق
شكراً: 416
تم شكره 1,126 مرة في 883 مشاركة

الملف الشخصي

Amin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطةAmin Hegazy عضو هام بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amin Hegazy غير متواجد حالياً

تسلم ايدك شويه نكت حلوه
التوقيع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

[SIGPIC][/SIGPIC]

من مواضيعي في هذا القسم Amin Hegazy