الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

الموضوع سيتم تحديثة آليا كل 600 ثواني(s). Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle - إعادة تحميل

قديم 09-14-2013, 11:55 AM   رقم المشاركة : [11]
grand hunter
صياد جـديــد

مزاجي
رايق
شكراً: 5
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة

الملف الشخصي

grand hunter صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

grand hunter غير متواجد حالياً

افتراضي رد: للخبراء فقط من فضلكم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Griffin مشاهدة المشاركة
T06 أفضل بكتير من ال t01
لكن المشكله الموجوده في البنادق الديانا ال t06 هي أن الأكس بتاع البيسستم ألي بيلقط في مجموعه الزناد بيتفك من عند البرشام (مكان الجلبه)
و طبعا ما ينفعش البيستم القديم بتاع ال t01 يركب على ال t06 و لا حتى بيستم ال t05 ينفع لل t06
فأنت لو عندك t01 و عاوز تعدله ل t06 لازم تشتري مجوعه الزناد + البيستم لأن البيستم القديم ما ينفعش
المشكله دي نادره الحدوث لكن هي دي مشاكل ال t06 حتى الأن
الكلام مظبوط 100% واحب اضيف من واقع الخبرة الشخصية
1- مشكلة البستم مشكلة متتكررة الحدوث وهي حصلت في اكثر من بندقية عند صيادين كثير في مصر في 54 و56 لانهم الاكثر انتشرا والاكثر قوة وفي موضوع في احد المنتديات بيتكلم عن المشكلة دي وانا كنت حاضر من اول المشكلة وكان احد الحلول شراء بستم مصري 150 جينه ( طبعا مش بمواصفات الاصلي ) وتم الاتصال بشركة ديانا وعرض المشكلة ارسلوا بستم اخر جديد
الحقيقة المشكلة دي خطيرة جدا لان البستم ممكن يفلت والبندقية متعمرة وقد تحدث كارثة لا قدر الله
2- الزناد T01 يمكن ضبطه بمرحلتين والحصول علي نتائج ممتازة ولم نسمع حدوث اي مشاكل من بدء تصنيعه حتي الان لكن انا رايت زناذ t06 مكسور نتيجة تعمير خاط
3- الامان الحديد في الزناد t01 اكثر عملية بلاضافة الي ان هناك شئ اخر هو النشان الخلفي القديم ادق واقيم من الجديد
وفي النهاية نتمني نسمع تجارب الاعضاء
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 09-14-2013, 01:06 PM   رقم المشاركة : [12]
Griffin
Banned

مزاجي
رايق
شكراً: 19
تم شكره 161 مرة في 116 مشاركة

الملف الشخصي

Griffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطةGriffin صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Griffin غير متواجد حالياً

افتراضي رد: للخبراء فقط من فضلكم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم مشاهدة المشاركة
انا سمعت من صيادين خارج المنتدى ومستخدمين للديانا بيقولوا ان ال to1 و to2 احسن اصدارين واحسن من ال to6 لان الزناد بيبقى فيبر فى ال to6 .. وسمعت ان ال to6 احسن عشان بيبقى على مرحلتين
الt06 مش بلاستيك ده معدن و أعتقد أنه ألومنيوم
ال t05 هو ألي الزناد بتاعه بلاستيك و على الرغم من كده البلاستيك مش هو مصدر المشاكل في ال t05
التوقيع
من مواضيعي في هذا القسم Griffin

رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها