الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > www.egypthunter.com > أخبـــــار الرابطــــة

أخبـــــار الرابطــــة قسم خاص بأخبار الرابطة و تاريخها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 10-20-2011, 10:04 PM   رقم المشاركة : [21]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

افتراضي رد: الجمعة 28/10/2011 ( أجتماع طارئ للرابطة ).

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan مشاهدة المشاركة
سبحان الله
يعنى الحكومة سايبة البلطجة والأمن و الإقتصاد و الإحتياطى النقدى الذى أوشك على النفاذ , والدستور و الإنتخابات ... وفرغت نفسها لمشكلة بنادق الرش ؟!!!
والمصيبة ان ده بيحصل بعد الثورة !!!!!

(على فكرة أنا شاكك فى الخبر , بس لو صح يبقى دى حكومة ..... )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
كلام صح يا كريم بغض النظر عن المشكلة التى طرات علينا او على تحديدا نحن محتاجين هذا الاجتماع وفى هذا الوقت بالذات لبحث امور كثيرة سوف تضع اساس لتكملة بناء هذا الصرح المنشود مننا جميعا
لا أحد منّا يستطيع أن ينكر وجود المشاكل أو يتجاوز الأزمات.. فأنّ كل واحد منّا معرض لمواجهة المشاكل يومياً ـ على اختلاف مستوياتها ـ وهذا ليس من عوامل الضعف ولا من مظاهر العجز أو الفشل لأنّ هذه حالة طبيعية تلازم حياة البشر بما هم مختلفون في الأفكار والاذواق والآداب والأمزجة..
إلا أن الفشل أن نقف عاجزين أمام المشاكل لا ندري من أين نبدأ؟ وكيف نتعامل معها؟ ومن هنا فانّ من الضروري أن نذكّر ببعض الخطوات الأساسية لمكافحة المشاكل وحل الأزمات فى هذا الاجتماع الهام لنا جميعا
وينبغي أن نعرف أولا انّ الطريقة الفضلى لمعالجة أيّ مشكلة هي الاعتراف بوجودها وهذا يبتطلب منّا في الكثير من الأحيان تواضعاً وواقعية وصراحة مع النفس ومع الآخرين والمشاكل دية يا جماعة كلنا بنمر بيها واحنا بنصتاد وفى كل مكان عموما يا جماعة فى حاجة مهمة جدا وهى
عملية اتخاذ القرارات قد تكون من اصعب المهمات الإدارية لنا جميعاً لأنّها مهمة تقوم على انتخاب الخيار الأنسب..
والخيارات المناسبة تتطلب منّا التمييز بين الأمور الطارئة والأمور المهمة لنعرف أين نضع اقدامنا وفي أيّ اتجاه نسير..
لأنّنا إن لم نفعل ذلك قد نجد أنفسنا غارقين في معالجة الأمور الصغيرة تاركين ورائنا الأمور الأهم معلّقة دون حل والامور الصغيرة دية ممكن هى تكون الامور الطارئة زى اللى حصل اليوم موضوع الصورة صدقونى يا جماعة مش هيا دية مشكلتنا احنا مشكلنا اكبر من كدة بكتير
انا عندى كلام كتير عايز اقولة لكن مش هقدر اطول اكتر من كدة وهخلى باقى كلامى فى الاجتماع القادم باذن الله
وانا معنديش اى مشكلة فى اى مكان تحبو ان ينعقد فى الاجتماع
والله الموفق
وتحياتى للجميع
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan مشاهدة المشاركة
لعله يكون خيراً ونحن لا ندرى

أنا معاكم ان شاء الله فى كل ما ترونه , و على استعداد للمشاركة فى أى شىء تتفقون عليه مهما كان

تحياتى الى عصام و كريم

شكرا محمد و عصام علي المشاركة ، و نراكم علي خير إن شاء الله.
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-20-2011, 10:09 PM   رقم المشاركة : [22]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_wafik مشاهدة المشاركة
انا معاكم ان شاء الله .. بس انا مش فاهم حاجه يعني استاذ عصام حد صوره وهوه بيصطاد ونزلها في الجرنان ؟؟ ولا اييه بالظبط
لا يافندم تم أستخدام صورتة الموجودة بالتوقيع الخاص به ، و بدون إذن مسبق منه.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأفوكاتو مشاهدة المشاركة
إن شاء الله خير .. ونجتمع علي خير
إن شاء الله يا أفو ، و نراك علي خير.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky مشاهدة المشاركة
معاكو انشاء الله
مع مراعاة قرب المكان

إن شاء الله يا أ / أحمد ، و نراك علي خير.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad707 مشاهدة المشاركة
ان شاء الله معاكم فى اى مكان تروه مناسب
بس انا مفهمتش ايه الى حصل مع أ/ عصام

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedalim مشاهدة المشاركة
ان شاء الله معاكو فى اى مكان بس انا مش عارف ايه الى حصل ياريت تشرح يا استاذ كريم او حضرتك يا استاذ عصام علشان نفهم بس ايه الى حصل

تم الرد علي أستفساركم ، و نراكم علي خير إن شاء الله.
قديم 10-20-2011, 11:45 PM   رقم المشاركة : [23]
abdelrahman anwar
صياد

مزاجي
رايق
شكراً: 0
تم شكره 14 مرة في 7 مشاركة

الملف الشخصي

abdelrahman anwar صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

abdelrahman anwar غير متواجد حالياً

حدد المكان والزمان وربنا المستعان
التوقيع
خيركم من تعلم العلم وعلمه

قديم 10-21-2011, 10:38 PM   رقم المشاركة : [24]
الــعـربـى
قنــاص مُخضرم

مزاجي
مصدوم
شكراً: 464
تم شكره 707 مرة في 510 مشاركة

الملف الشخصي

الــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطةالــعـربـى صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

الــعـربـى غير متواجد حالياً

اخوانى الاعزاء
انا لى اقتراحين بهذا الشان
الاول اننا نتقابل فى كفيتريا الربوه اللى على الدائرى نظرا لسهوله الوصل اليها من معظم الاماكن
الاقتراح الثانى
وهو تحديد مبلغ للاعضاء الذين سوف يقومون بالاجتماع لتغطيه تكلفه المشاريب وما الى ذلك مثلا 5 او 10 جنيه
قيمه المشاريب لان فى السابق قام عضو محترم من الاعضاء بتحمل التكلفه كلها وذلك منعا للاحراج وهذا راى الشخصى
وليس الادارى (كعضو من اعضاء الرابطه انوى الحضور )
التوقيع
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ
وحسبنا الله ونعم الوكيل

من مواضيعي في هذا القسم الــعـربـى

3 أعضاء قالوا شكراً لـ الــعـربـى على المشاركة المفيدة:
هشام سيد (10-22-2011), احمد سيف (10-24-2011), jamayka (10-22-2011)
قديم 10-21-2011, 11:05 PM   رقم المشاركة : [25]
sharky3
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 41
تم شكره 13 مرة في 8 مشاركة

الملف الشخصي

sharky3 صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

sharky3 غير متواجد حالياً

إن شاء لله معكم فى أى وقت و فى أى مكان مش هاتفرق.
التوقيع
إن... من يفـقـــد الصــدق مـــع نفســـــــــه...

لن يصدقــــــــــــه الأخـــــــــــــرون

قديم 10-21-2011, 11:05 PM   رقم المشاركة : [26]
walid
صياد متميــــز

مزاجي
رايق
شكراً: 11
تم شكره 121 مرة في 101 مشاركة

الملف الشخصي

walid صياد نشيط جدا بالرابطةwalid صياد نشيط جدا بالرابطةwalid صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

walid غير متواجد حالياً

الحقيقة انا شايف الى حصل مش خطر على الرابطة فقط ولاكن على الهواية عامة والمنتديات كافة الخاصة بالصيد لذالك اقترح التعاون بين ادارات المنتديات لمواجهة الموقف الخاص بأستاذ عصام وعمل الأزم ومواجهة فكرة الترخيص للبنادق الهوائية ودحرها فى مهدها قبل ان تصبح عقبة مصتعصية والأتحاد بين اكثر من منتدى وبين كل الأعضاء قوة وكلما كان العدد اكبر كلما كان له تأثير فى القرار ولا كن اولا يبدا ذالك بقيادة الأدارات فى المنتديات والله الموفق ولنكن عصبة لا يمكن كسرها ان شاء الله
3 أعضاء قالوا شكراً لـ walid على المشاركة المفيدة:
هشام سيد (10-22-2011), sharky3 (10-21-2011), Yousef A. Raafat (10-22-2011)
قديم 10-21-2011, 11:26 PM   رقم المشاركة : [27]
wknm
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 21
تم شكره 11 مرة في 7 مشاركة

الملف الشخصي

wknm صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

wknm غير متواجد حالياً

أنا معاكم انشاء الله
التوقيع [SIGPIC][/SIGPIC]

عندمآ ترتفع ...... سيعرف أصدقآئك من أنت لكن عندمآ تسقط ....... ستعرف من هم أصدقائك
من مواضيعي في هذا القسم wknm

قديم 10-22-2011, 12:40 AM   رقم المشاركة : [28]
Yousef A. Raafat
صياد مُـخضرم

مزاجي
مستمتع
شكراً: 239
تم شكره 298 مرة في 220 مشاركة

الملف الشخصي

Yousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطةYousef A. Raafat صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Yousef A. Raafat غير متواجد حالياً

يا كريم احتسب جهدك و اجرك عند ربنا و توكل عليه و إن شاء الله لما نتقابل هنتناقش ف كل المواضيع اللى قالقانا بس لازم تراعى المكان يعنى م الاخر لازم يبقى ف شارع فيصل او بالكتير اوى اوى اوى ميدان الجيزة علشان خاطر ابو بدر ( هاه , اعترض بقى ) و انا عن نفسى إن شاء الله هقنع ناس زى افو و العربى و سمسم و الناس دى انها تتعب معانا و تحضر الاجتماع يا باشا , على فكرة انا بجد مش قلقان من موضوع تراخيص بنادق ضغط الهواء لانى معتقدش ف وسط الاحداث اللى بتحصل الحكومة فاضية لبنادق ضغط الهواء و الحاجات دى و الا يبقى تخبط واضح و مش هيتسكت عليه , و بالنسبة للى حصل مع استاذ عصام ف انا متاكد انه مش ماثر على اى حاجة لانه راجل بيعبر عن نفسه كويس اوى , بمعنى ان كل الناس اللى تعرفه ف المنتدى او برة المنتدى عارفين اكيد هو ايه و مش هيتاثرو بصورة مغلوطة زى دى
التوقيع
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن سيدنا محمد رسول الله
و أن عيسى بن مريم عبد الله و رسوله و أنه روح الله و كلمته ألقاها إلى مريم البتول
و أن الجنة حق و أن النار حق

من نصائح عميد الصيادين ( م. طلعت بخيت ) : من اهم العوامل المتحكمة فى نتيجة طلعة الصيد البرى حالتك المزاجية و مدى تركيزك و مدى صفاء ذهنك و كونك نايم قبلها كويس و لا لأ و اهم من كل ده الرزق المكتوب لك

م. أحمد رأفت ( العضو : Silver_5000 سابقاً )

من مواضيعي في هذا القسم Yousef A. Raafat

قديم 10-22-2011, 01:31 AM   رقم المشاركة : [29]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelrahman anwar مشاهدة المشاركة
حدد المكان والزمان وربنا المستعان
الله المستعان .. نراك علي خير إن شاء الله.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العربى مشاهدة المشاركة
اخوانى الاعزاء
انا لى اقتراحين بهذا الشان
الاول اننا نتقابل فى كفيتريا الربوه اللى على الدائرى نظرا لسهوله الوصل اليها من معظم الاماكن
الاقتراح الثانى
وهو تحديد مبلغ للاعضاء الذين سوف يقومون بالاجتماع لتغطيه تكلفه المشاريب وما الى ذلك مثلا 5 او 10 جنيه
قيمه المشاريب لان فى السابق قام عضو محترم من الاعضاء بتحمل التكلفه كلها وذلك منعا للاحراج وهذا راى الشخصى
وليس الادارى (كعضو من اعضاء الرابطه انوى الحضور )
تمام يا عربي إن شاء الله سنأخذ في إعتباراتنا أقتراح سيادتك المميز ، تحياتي لك.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharky3 مشاهدة المشاركة
إن شاء لله معكم فى أى وقت و فى أى مكان مش هاتفرق.
أنت الخير و البركة يا أستاذ أحمد و الله ، نشوفك علي خير إن شاء الله.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walid مشاهدة المشاركة
الحقيقة انا شايف الى حصل مش خطر على الرابطة فقط ولاكن على الهواية عامة والمنتديات كافة الخاصة بالصيد لذالك اقترح التعاون بين ادارات المنتديات لمواجهة الموقف الخاص بأستاذ عصام وعمل الأزم ومواجهة فكرة الترخيص للبنادق الهوائية ودحرها فى مهدها قبل ان تصبح عقبة مصتعصية والأتحاد بين اكثر من منتدى وبين كل الأعضاء قوة وكلما كان العدد اكبر كلما كان له تأثير فى القرار ولا كن اولا يبدا ذالك بقيادة الأدارات فى المنتديات والله الموفق ولنكن عصبة لا يمكن كسرها ان شاء الله
فعلا .. و الحمد لله هناك تفاهم بنسبة كبيرة بين إدارات المنتديات الأخري ، فنحن نحترم الجميع ، و علاقتنا طيبة بكل الإدارات.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wknm مشاهدة المشاركة
أنا معاكم انشاء الله
إن شاء الله ، و تشرفنا طبعا ، تحياتي لحضرتك و للجميع.
قديم 10-22-2011, 01:44 AM   رقم المشاركة : [30]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Silver_5000 مشاهدة المشاركة
يا كريم احتسب جهدك و اجرك عند ربنا و توكل عليه و إن شاء الله لما نتقابل هنتناقش ف كل المواضيع اللى قالقانا بس لازم تراعى المكان يعنى م الاخر لازم يبقى ف شارع فيصل او بالكتير اوى اوى اوى ميدان الجيزة علشان خاطر ابو بدر ( هاه , اعترض بقى ) و انا عن نفسى إن شاء الله هقنع ناس زى افو و العربى و سمسم و الناس دى انها تتعب معانا و تحضر الاجتماع يا باشا , على فكرة انا بجد مش قلقان من موضوع تراخيص بنادق ضغط الهواء لانى معتقدش ف وسط الاحداث اللى بتحصل الحكومة فاضية لبنادق ضغط الهواء و الحاجات دى و الا يبقى تخبط واضح و مش هيتسكت عليه , و بالنسبة للى حصل مع استاذ عصام ف انا متاكد انه مش ماثر على اى حاجة لانه راجل بيعبر عن نفسه كويس اوى , بمعنى ان كل الناس اللى تعرفه ف المنتدى او برة المنتدى عارفين اكيد هو ايه و مش هيتاثرو بصورة مغلوطة زى دى
هو ايه حكاية تراعي المكان دي ههههههههههههههههههه
و بالنسبة للأستاذ بدر ، الراجل مستعد يحضر الأجتماع في أي مكان عشان خاطر الرابطة
و لا أيه يا بدر باشا ههههههههه
و بالنسبة للعربي و الأفوكاتو و سمسم دول مش محتاجين إقناع ، دول جايين جايين يعني متقلقش :1247681920kvff76382
بس أنت شد حيلك كدة و تعالي أنت و ملكش دعوة بالناس دي يا أبو يوسف هههههههههه

تحياتي لك يا جميل.