الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > أسلحة الصيد > الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا

الأسلحــة الهوائيـة و ذخائرهــا قسم خاص بالبنادق الهوائية و أنواع ذخائرها.

قديم 10-09-2013, 04:45 PM   رقم المشاركة : [31]
mohamed atef20
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق
شكراً: 87
تم شكره 24 مرة في 20 مشاركة

الملف الشخصي

mohamed atef20 صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

mohamed atef20 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: المارسمان يقـهر الجميع بالمستندات

بسم الله مشاء الله تجربه ممتازه
بس انا عندى سؤالهو مش المفروض الكروس مان امريكى
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 10-09-2013, 08:43 PM   رقم المشاركة : [32]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق
شكراً: 2
تم شكره 595 مرة في 419 مشاركة

الملف الشخصي

القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

القبطان المصرى77 غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed atef20 مشاهدة المشاركة
بسم الله مشاء الله تجربه ممتازه
بس انا عندى سؤالهو مش المفروض الكروس مان امريكى
تسلم يامحمد باشا
بالنسبه لبلد الصنع لانواع الرش فدى انا غلطت واتلخبطت فيها وانا باكتب الموضوع مش اكتر
لانى وانا باكتب الموضوع كنت فى الشغل وعلب الرش مكانتش قدامى عشان اتأكد من بلد صنع كل نوع
التوقيع *لـيس كـل مـن حــمـل السلاح كـان صيـادا*
*ولكن كل من كان صياداً كان للأخلاق عنوانا*

من مواضيعي في هذا القسم القبطان المصرى77

قديم 10-09-2013, 09:32 PM   رقم المشاركة : [33]
كريم الكراني
☠ 💀 الإدارة 💀 ☠

مزاجي
افكر
شكراً: 1,858
تم شكره 3,213 مرة في 1,703 مشاركة

الملف الشخصي

كريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.comكريم الكراني is V.I.B in Egypthunter.com

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

كريم الكراني غير متواجد حالياً

أنا بحب التجارب دي بجد لانها مفيدة لك و للأعضاء و لكل الزوار حتي ، و بصراحة تقييمك للانواع منطقي ، لكن أنا متفاجئ بالمارسمان المصري ، أنا مجربتوش لغاية دلوقتي لكن من الواضح أنه جيد ، الكروسمان " الأمريكي " نتيجتة مميزة و عندي منه الكروسمان الهولو بوينت و رشة ممتازة ، و اللي فاجئني أيضا الجامو ماتش لأنه المفترض يكون أدق من كدة ، اللي مصدقة أوي أوي بقي البوكسر ههههههه فعلا رشة بتشكل تشكيل غير عادي و عن تجربة ، مع أنك لو بصيت للرشة هتلاقيها بتلمع و شكلها بيقول انها ملهاش حل ، لكن للأسف سيئة للغاية ، و انا كنت نزلت منها عرض بالرابطة و لما جربتها رفضت أني أكمل العرض و شيلتها من عروض الرابطة ههههه

الرشة الخارقة من شركة سكينكو " التشيكية " لا تعتبر رشة للرماية ، و أستخدامها هيكون للطرائد الكبيرة.

شكرا للتجربة المميزة.

2 أعضاء قالوا شكراً لـ كريم الكراني على المشاركة المفيدة:
أحمد عطاالله (10-10-2013), mohamed atef20 (10-12-2013)
قديم 10-10-2013, 07:24 PM   رقم المشاركة : [34]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

القبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطةالقبطان المصرى77 شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الكراني مشاهدة المشاركة
أنا بحب التجارب دي بجد لانها مفيدة لك و للأعضاء و لكل الزوار حتي ، و بصراحة تقييمك للانواع منطقي ، لكن أنا متفاجئ بالمارسمان المصري ، أنا مجربتوش لغاية دلوقتي لكن من الواضح أنه جيد ، الكروسمان " الأمريكي " نتيجتة مميزة و عندي منه الكروسمان الهولو بوينت و رشة ممتازة ، و اللي فاجئني أيضا الجامو ماتش لأنه المفترض يكون أدق من كدة ، اللي مصدقة أوي أوي بقي البوكسر ههههههه فعلا رشة بتشكل تشكيل غير عادي و عن تجربة ، مع أنك لو بصيت للرشة هتلاقيها بتلمع و شكلها بيقول انها ملهاش حل ، لكن للأسف سيئة للغاية ، و انا كنت نزلت منها عرض بالرابطة و لما جربتها رفضت أني أكمل العرض و شيلتها من عروض الرابطة ههههه

الرشة الخارقة من شركة سكينكو " التشيكية " لا تعتبر رشة للرماية ، و أستخدامها هيكون للطرائد الكبيرة.

شكرا للتجربة المميزة.
:great:
فعلا ياكريم بيه الرشه البوكسر كان شكلها رهيب جدا ومغريه
يعنى جودة الرش لو كانت بالشكل كان البوكسر خد جايزه
لكن فى الاداء العملى صفرررررررررررررررر على صفر
هههههههههههههههههههههههه
بالنسبه للجامو ماتش انا برده متفجأ زيك
لكن هو برده نتيجته كويسه الى حد ما
لكن القنبله اللى بجد مفجأة المفجأت كانت هى المارسمان
وكفايه ان خطف الصداره من انواع المفروض انها فى المقدمه دايما زى الهانتر والماتش والماجنوم والكروسمان
مرورك على الموضوع وتعليقك اسعدنى جدا ياباشا وخصوصا انو مؤيد لكلامى
تحياتى

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ القبطان المصرى77 على المشاركة المفيدة:
قديم 10-12-2013, 03:03 PM   رقم المشاركة : [35]
mohamed atef20
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العقرب الاحمر مشاهدة المشاركة
تسلم يامحمد باشا
بالنسبه لبلد الصنع لانواع الرش فدى انا غلطت واتلخبطت فيها وانا باكتب الموضوع مش اكتر
لانى وانا باكتب الموضوع كنت فى الشغل وعلب الرش مكانتش قدامى عشان اتأكد من بلد صنع كل نوع
عادى يا باشا ولا يهمك وكلنا بنغلط
قديم 10-12-2013, 03:08 PM   رقم المشاركة : [36]
mohamed atef20
صياد مجتهــد

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الكراني مشاهدة المشاركة

شكرا للتجربة المميزة.

وبالنسبه الى النتيجه بتاع الجامو ماتش دا عادى كل بندقيه وعلى حسب الشخشنات بتاعها الماسوره يعنى هو معايا على الكرال ممتاز جدااا وفى ناس بتششتكى من المرسمان وبيقولو وحش واهو فى ناس كتير بتقول حلو الصياد لازم يجرب علشان يعرف ايه الى بيمشى مع بندقيه انا مع الكرال رش الرمايه الماتش المصرى شغال معايا كويس جدااا اخر طلعه اصطادت بيه 5 يمامات والجامو ماتش جبت بى 1 حمامه بس هو فى الرمايه ممتاز وشكرا
قديم 10-13-2013, 08:07 AM   رقم المشاركة : [37]
chemist ahmed fathy
صياد مجتهــد

مزاجي
حزين
شكراً: 0
تم شكره 60 مرة في 51 مشاركة

الملف الشخصي

chemist ahmed fathy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

chemist ahmed fathy غير متواجد حالياً

ليا سؤال ليك يا أستاذ هانى , ليه اشتريت من الحاج نبيل فتح الله مع ان مصنع المارسمان بجواره ؟ هل بيكون فى فرق بين الى عند نبيل فتح الله والمصنع لانى ناوى اشترى المارسمان ان شاء الله , وعلى فكره من حوالى سنه كده كان الهدف مان وبدون مبالغه افضل من الرش الجامو ماتش بس مش عارف ايه الى حصلوا وغيروا الاسطمبه بتعته وخلوه ردىْ للأسف متعرفش المصنع بتاعه فين ؟ , وكل عام وانت واعضاء المنتدى بخير وعافيه .
التوقيع رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ {البقرة/286}

قديم 10-13-2013, 11:15 AM   رقم المشاركة : [38]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed atef20 مشاهدة المشاركة

وبالنسبه الى النتيجه بتاع الجامو ماتش دا عادى كل بندقيه وعلى حسب الشخشنات بتاعها الماسوره يعنى هو معايا على الكرال ممتاز جدااا وفى ناس بتششتكى من المرسمان وبيقولو وحش واهو فى ناس كتير بتقول حلو الصياد لازم يجرب علشان يعرف ايه الى بيمشى مع بندقيه انا مع الكرال رش الرمايه الماتش المصرى شغال معايا كويس جدااا اخر طلعه اصطادت بيه 5 يمامات والجامو ماتش جبت بى 1 حمامه بس هو فى الرمايه ممتاز وشكرا
كلامك مظبوط ياباشا ولا يختلف عليه اتنين
كل بندقيه ليها ظروفها مع الرش
وحد كان يصدق اصلا ان الهدف مان السىء السمعه ينتصر على بعض الانواع العالميه

قديم 10-13-2013, 11:19 AM   رقم المشاركة : [39]
القبطان المصرى77
قنــاص مُخضرم

مزاجي
رايق

الملف الشخصي

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chemist ahmed fathy مشاهدة المشاركة
ليا سؤال ليك يا أستاذ هانى , ليه اشتريت من الحاج نبيل فتح الله مع ان مصنع المارسمان بجواره ؟ هل بيكون فى فرق بين الى عند نبيل فتح الله والمصنع لانى ناوى اشترى المارسمان ان شاء الله , وعلى فكره من حوالى سنه كده كان الهدف مان وبدون مبالغه افضل من الرش الجامو ماتش بس مش عارف ايه الى حصلوا وغيروا الاسطمبه بتعته وخلوه ردىْ للأسف متعرفش المصنع بتاعه فين ؟ , وكل عام وانت واعضاء المنتدى بخير وعافيه .
صباح الخير ياباشا
اولا انا باشترى من نبيل فتح الله لانى باجيب كميات صغيره 6 او 8 علب مثلا
وانا مش عارف المصنع بيبيع قطاعى ولا لا وعمرى مارحت المصنع ده اصلا برغم قربه من نبيل فتح الله
عشان كده باكبر دماغى واشترى من المحل وخلاص
واكيد مفيش فرق بين اللى فى المحل عن اللى فى المصنع
لان اكيد المحل بياخد من نفس المصنع
وكلامك صح بالنسبه للهدف مان
الاول كان احسن بكتير عن دلوقت
ومع الاسف ماعرفش المصنع بتاعه فين

قديم 10-13-2013, 12:25 PM   رقم المشاركة : [40]
chemist ahmed fathy
صياد مجتهــد

مزاجي
حزين
شكراً: 0
تم شكره 60 مرة في 51 مشاركة

الملف الشخصي

chemist ahmed fathy صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

chemist ahmed fathy غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العقرب الاحمر مشاهدة المشاركة
صباح الخير ياباشا
اولا انا باشترى من نبيل فتح الله لانى باجيب كميات صغيره 6 او 8 علب مثلا
وانا مش عارف المصنع بيبيع قطاعى ولا لا وعمرى مارحت المصنع ده اصلا برغم قربه من نبيل فتح الله
عشان كده باكبر دماغى واشترى من المحل وخلاص
واكيد مفيش فرق بين اللى فى المحل عن اللى فى المصنع
لان اكيد المحل بياخد من نفس المصنع
وكلامك صح بالنسبه للهدف مان
الاول كان احسن بكتير عن دلوقت
ومع الاسف ماعرفش المصنع بتاعه فين
ايوه يا أستاذ هانى المصنع بيبع قطاعى أنا اشتريت منه كذا مره عادى وعلى فكره أرخص ربع جنيه فى كل علبه من محلات السلاح .
التوقيع رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ {البقرة/286}