الساده اعضاء المنتدي و السادة زوار الموقع ، في حالة وجود أي مشكلة في التسجيل بالموقع او إستعادة كلمات السر برجاء التواصل برساله علي الواتس آب علي رقم 01001045545 الخاص بصاحب الموقع الأستاذ كريم الكراني. |

العودة   رابــطة الصــيد و الرمــاية > الأقــســـام الــعـــامــة > الصيــــد العـــــــام

الصيــــد العـــــــام قسم خاص بالموضوعات العامة الخاصة بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-09-2013, 07:54 PM

محمد طعيمه
صياد
مزاجي
رايق
شكراً: 22
تم شكره 4 مرة في 3 مشاركة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو
  محمد طعيمه غير متواجد حالياً  
الملف الشخصي

محمد طعيمه صياد بالرابطة

Exclamation يا باشا دنتا ظاااابط

النهارده كان يوم ما يعلم بيه الا ربنا البدايه روحت القاهره اجيب العيال من عند حمايه وونا جاى اولت اروح صحراوى اعدى على سوء العبور اشترى لوازم البيت المهم عمار ابنى اللى يا أبى ينفع نصطاد واحنا ماشيين اولتلو ماشى يا حبيبى والأير كينج كانت معايا تأريبا مبشلهاش من العربيه خالص طلعت على الدايرى وكل يمامه اركن وانزل واضرب واللى تكون بعيده بعد الضرب اطلع المتر واشوف اكبر مسافه كانت كام المهم الاسكور النهارده كان41 متر اوبن سايد وعند جسر السويس بركن جنب محل اشترى حاجه لأييت عربيه بتحضن عليه ونازل منها راءد و4 معاه وعايزين لو سمحت نفتش العربيه أولتلهم اتفضلوا والناس اتلمت اما طلعوا البندقيه وكانت ليله المهم اولتلو يا باشا دنتا ظابط ودى بندقيه رش اللى هنشوف وجالو تليفونات كتير كل شويه يؤلهم لا يا فندم دى طلعت رش واللى احنا جالنا تأريبا40 بلاغ ان واحد ملتحى ومراته منتقبه معاهم اللى او خرطوش وبيضربو فى الناس من على الدايرى طبعا انا عمال اسمع الكلام وانا مصدوم وكل شويا أؤله يا باشا دنتا ظابط ودى رش عايز امشى بأه دنه يألب فيها باستغراب وواحد فيهم بيشد لورا مكان الاسكوب البارز فكره المتخلف اجزاء اللى انا اما شفت كده اولت انا ضعت خلاص دول مش فاهمين حاجه فى اى حاجه المهم جاللو تليفون فرد عليا وأللى اتطمن حضرتك المفتش بس عايز يشوفها علشان يتأكد انها رش وهتمشى على طول واحد ركب معايا واظابط خد البندقيه ومشى ادامى بعربيه تانيه وصلنا عند المفتش كان عميد اولت الحمد لله ده راجل عميد ومخلص يدوبك هيألبها تأليبه فى ايده ويمشينى أللى ايه دى اولتلو يا باشا بندقيه رش أللى يعنى مشخشنه ساعتها اولت فى نفسى انا هطلع اركب العيال تاكسى لحد الزقازيق وانا بأه يتولانى الله برحمته انا وأعت فى شله متخلفين المهم ابتديت اعمل اتصالاتى بالظباط معارفى علشان بفضل الله يعملو الازم وشويه اللى بعد ازنك 5 دقائق بره طلعت بره لأيت امناء الشرطه بيدعوا عليه ويشتموا فيه ويؤولولى المفروض يسيبك المفترى دى بندقيه رش مفيهاش حاجه خالص واتطمن ياشيخ هوا هيمشيك المهم نادونى وأللى احنا هنعرضك على النيابه علشان يؤولو دى رش ولا حيه اولتلو ياااا باااااشا دنتاااااا ظاااااابط مش عارف دى رش ولا حيه أللى انا شاكك فيها والنيابه اللى هتفصل فى الموضوع كظمت غيظى من شويه المتخلفين وخدونى على اسم السلام للعرض على رئيس المباحث واظابط اللى كان معايا مبيحلالوش يمسك البندقيه غير من النشنكان وانا دمى محروء لسه مظبطه ومثبته بسليكون وأؤلو ياباشا دنتا ظابط حاسب النشنكان لو سمحت يؤللى متخفش ايدى بعيده خالص وان هفرأع منه وصلنا لرئيس المباحث اللى هوا مش موجود بعد ازنك بره ده لو مكتبى كنت خليتك تؤعد معايا لاكن من حكم فى ماله ما ظلم طلعت ابلنى معاون المباحث وكان محترم اللى شغال ايه اولتلو صاحب شركه استيراد وتصدير أللى اتطمن هنطلعك المهم بفضل الله اولا واخيرا ثم ببعض المعارف دخلت لرئيس المباحث ومشانى بالبندقيه على طول والحمد لله انى كنت شلت الاسكوب من عليها من يوميين بس اولت اجرب الاوبن سايد شويه وشكر خاص للشيخ كريم عبد المجيد الراجل عمل الواجب وزياده وارجو من الاخوه الصيادين زياده الحرص فى اماكن الضرب وتوخى الحزر الناس دول شكلهم اعدين من غير شغل واللى بيؤاع تحت اديهم مبيرحمهوش والسلام عليكم احبائى
رد مع اقتباس مشاركة محذوفة
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ محمد طعيمه على المشاركة المفيدة:
قديم 11-09-2013, 08:12 PM   رقم المشاركة : [2]
محمد طه b1
صياد فعـــــال

مزاجي
رايق
شكراً: 18
تم شكره 8 مرة في 8 مشاركة

الملف الشخصي

محمد طه b1 صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمد طه b1 غير متواجد حالياً

افتراضي رد: يا باشا دنتا ظاااابط

حمد الله على السلامة
عود أحمد
بس على فكرة للاسف ناس كتير - حتى في الشرطة- بالنسبة لهم الرش هي الرمسيس أو الكسر في أفضل الأحوال

معلش قدر ولطف وبرده عدت بخير وباتت البندقية في بيتها
  رد مع اقتباس مشاركة تمت مراقبتها
قديم 11-09-2013, 08:34 PM   رقم المشاركة : [3]
Amr Muhammed
صياد

مزاجي
ملل
شكراً: 40
تم شكره 8 مرة في 6 مشاركة

الملف الشخصي

Amr Muhammed صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Amr Muhammed غير متواجد حالياً

الحمد لله على سلامتك و ربنا يرحمنا من الجهل و اللإفتراء و للأسف مشكلتك بدأت ببلاغات عالم جاهله و مفتريه و حسبى الله و نعم الوكيل و كويس إنها خلصت لحد كده .
التوقيع
لا إله إلا الله محمد رسول الله
كلمة التوحيد أكبر كنوز الحياة فهى الروح و السعاده و الإخلاص فإذا فزعت قل لا إله إلا الله بقلب نابض بالإيمان وإذا فرحت قل لا إله إلا الله بقلب يشكر الرحمن الله ربنا و وكيلنا و هو حبينا .
صلى الله على محمد صلى الله عليه و سلم
م/ عمرو محمد
01006158447

قديم 11-09-2013, 08:40 PM   رقم المشاركة : [4]
miroo
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
قلق
شكراً: 147
تم شكره 562 مرة في 462 مشاركة

الملف الشخصي

miroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطةmiroo شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

miroo غير متواجد حالياً

قدر الله و ما شاء فعل
الحمد لله انها جت علي قدر كده

المهم سلامتك و الاولاد

هنقول ايه بقي
التخلف يعمل اكتر من كده

قديم 11-09-2013, 09:05 PM   رقم المشاركة : [5]
ابو بدر
قنـــاص مــتمـيز

مزاجي
ساخر
شكراً: 27
تم شكره 403 مرة في 308 مشاركة

الملف الشخصي

ابو بدر صياد نشيط جدا بالرابطةابو بدر صياد نشيط جدا بالرابطةابو بدر صياد نشيط جدا بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

ابو بدر غير متواجد حالياً

اولا حمدالله على سلامتك وقدر الله وماشاء فعل
تانيا بدون مجامله حضرتك غلطان لان الموضوع اتكرر كذا مرة مع كذا صياد والناس لازم تتجنب الحذر لان شكل البنادق محدش هيميز اذا كانت صيد ولا خرطوش والناس بتخاف من اى بندقيه وخلاص وكمان حضرتك ملتحى يعنى بتقول للناس خدو بالكو منى وكل شويه تنزل تضرب وتتحرك يعنى عملت فيلم هندى
متزعلش منى انا كنت ببيع بندقيه لاخ هنا وكنا واقفين على الطريق وفجأة لقينا 3 عربيات شرطه لانهم جالهم بلاغ من الناس ان فيه ناس معاها بندقيه وتثبت الناس
ده غير حوادث كتير حصلت لناس بتصطاد
ماتزعلش منى بس مش وقت صيد خالص الا فى حدود الامن والامان
علشان احنا مش ناقصين بهدله
وربنا يسترها علينا
التوقيع
لا حيلة فى الرزق ولا شفاعة فى الموت

الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ ابو بدر على المشاركة المفيدة:
عادل عبده (11-10-2013)
قديم 11-09-2013, 09:09 PM   رقم المشاركة : [6]
Mustafa Amer
نائب مدير الموقع

مزاجي
افكر
شكراً: 4
تم شكره 162 مرة في 146 مشاركة

الملف الشخصي

Mustafa Amer صياد متألق بالرابطةMustafa Amer صياد متألق بالرابطةMustafa Amer صياد متألق بالرابطةMustafa Amer صياد متألق بالرابطةMustafa Amer صياد متألق بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Mustafa Amer غير متواجد حالياً

الحمد لله على سلامتك............الفيلم الارهاب ده خد وقت كام
التوقيع --------------------------------------------
تحياتي و بارك الله فيكم

مصطفى عامر
من مواضيعي في هذا القسم Mustafa Amer

قديم 11-09-2013, 09:14 PM   رقم المشاركة : [7]
أحمد عطاالله
قنــاص مُخضرم

مزاجي
ملل
شكراً: 257
تم شكره 408 مرة في 390 مشاركة

الملف الشخصي

أحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطةأحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطةأحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطةأحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطةأحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطةأحمد عطاالله شخصية مميزة بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

أحمد عطاالله غير متواجد حالياً

الف حمد لله على سلامتك والحمد لله انها جت على اد كده وروحت بالبندقية
التوقيع

Alex Hunter
[SIGPIC][/SIGPIC]

قديم 11-09-2013, 09:57 PM   رقم المشاركة : [8]
محمد طعيمه
صياد

مزاجي
رايق
شكراً: 22
تم شكره 4 مرة في 3 مشاركة

الملف الشخصي

محمد طعيمه صياد بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

محمد طعيمه غير متواجد حالياً

شكرا يا جماعه على المداخلات الجميله وانا مش زعلان يا ابو بدر شكرا على خوفك انتا عندك حأ مكنش وأته تماما ويا استاذ مصطفى الموضوع أخد حوالى3ساعات وربنا يسترها على الجميع
قديم 11-09-2013, 10:04 PM   رقم المشاركة : [9]
tejani
صياد متميــــز

مزاجي
عاشق
شكراً: 27
تم شكره 89 مرة في 79 مشاركة

الملف الشخصي

tejani صياد نشيط بالرابطةtejani صياد نشيط بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

tejani غير متواجد حالياً

حسبنا الله ونعم الوكيل
التوقيع زمن يعربد في الأماني كلها

ما أتعس الدنيا بغير أماني

يا بحر أسكرني الزمان بخمره

مغشوشة عصفت بكل كياني

كم خادعتني في الظلام ظلالها

كم أمسكت عند الحديث لساني

ما كنت احسب ذات يوم أنني

سأصير إنسانا.. بلا إنسان

قديم 11-09-2013, 10:14 PM   رقم المشاركة : [10]
Ahmedsaad68
صياد فعـــــال

مزاجي
افكر
شكراً: 38
تم شكره 18 مرة في 12 مشاركة

الملف الشخصي

Ahmedsaad68 صياد فعال بالرابطة

الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

Ahmedsaad68 غير متواجد حالياً

الحمد لله انها جت لحد كده قدر ولطف وتعيش وتتعلم ياباشا بس خالى بالك الدنيا لبش اليومين دول ويصدق يلقى واحد ملتحى أو دقنه طويل يفتشه شوف بقى لو كمان معاه بندقية وبيتنقل ممكن يكون أوبا يروح فى عقله اكيد ده قناص بغداد ومعاه قناصة وطالع يصيد بنى أدمين المهم خالى بالك اليومين دول
التوقيع أمران يحددان شخصيتك صبرك حين لا تملك شئ وتصرفك حين تملك كل شئ
Two things define your character patience while do not have anything at your disposal while owns everything